Mijn vriend heeft heel erg last van kalknagels, echt alle teennagels maar echt erg en hij schaamt zich er heel erg voor, wat helpt nou echt??
Ik heb ook twee tenen op elke voet kalknagels. Heb alles geprobeerd, zelfs een hele maand suikervrij dieet.. Gezien ze ook dik worden vijl ik ze maar helemaal plat en doe ik er een lakje op. Maar dit laatste is natuurlijk lastig voor een man. Ik lees dus ff mee voor tips
Ik heb ze ook al sinds de eerste zwangerschap en alles geprobeerd behalve medicijnen. Ik ga nu het Kaufmann phase 1 dieet proberen.
een anti schimmel dieet. Verder werken knoflook en salie goed als voeding(ssupplement). Edit: de site Know The Cause - Doug Kaufmann
Ik heb tijdens m'n eerste zwangerschap kalknagels gekregen. Heb na dat ik gestopt was met bv, pillen gekregen. 1 week slikken en na 3 weken weer een week. Ti's er toen helemaal uitgegroeid. En toen werd ik weer zwanger en zijn de kalknagels weer terug Ik heb nu maar plat gevijld en een lakje erop gedaan. Die pillen mogen niet als je zwanger bent en bv geeft. Geloof dat ze ook niet zo goed zijn voor je lever.
Probleem is dat je het dan alleen ter plekke aanpakt, terwijl het in je hele systeem zit. Huid ziet er sneller ouder uit, lucht in de darmen, etc. Dat pak je dan niet aan.
Yep, mijn nagel was zelfs al aan t losgaan. Zolang gewacht. Maar nu is t bijna weg (ben nu ook iets minder consequent met mijn schoonmaakazijn badje)
Van jongs af aan heb/had ik aan mijn linkervoet kalknagels. Rechts is gewoon mooi. Ik heb werkelijk alles geprobeerd, maar niets hielp. Nagel van mn grote teen ben ik meerdere keren verloren geweest, maar er groeide altijd weer een verkalkte nagel terug Tot een jaar of 4 geleden. Toch maar weer eens naar de ha gegaan en dé kalknagelmedicijnen meegekregen. Het is enorme rommel, maar werkt super goed. Een kuur van 3 maanden.. Vervolgens moeten de nagels uitgroeien. Dat kan erg lang duren, want over het algemeen groeien kalknagels niet zo hard. Na een jaar waren alle nagels weer mooi, behalve mijn grote teen. Die zag er al wel stukken beter uit, maar vergeleken de rest was het nog niet mooi. Nog een keer de kuur van 3 maanden gekregen. En sindsdien ziet alles er netjes uit. Mijn grote teennagel is nog steeds wat 'misvormd' maar geen kalknagel meer. Ik lak ze nu en dan zie je er eigenlijk niets meer van. En durf weer slippers aan te trekken
Hier een pedicure. Inderdaad, het enige wat écht helpt zijn de pillen van de ha. En jezelf niet opnieuw infecteren, sokken wassen op 60 graden, beddengoed ook, badmatje weg, dat soort dingen. Scholl en Nailner enzo.. zonde van je geld.
Als zijn gehele nagel van boven tot onder onder de schimmel zit, kun je dat 9 op de 10 keer alleen nog wegkrijgen met pillen. Verder, inderdaad zorgen dat hij zich niet blijft herinfecteren, nog even doorgaan met een behandeling al zie je niets meer en heel veel geduld.
Ik heb ook 1 kalknagel gehad. D.m.v. gewoon de doorzichtige azijn dagelijks even te gebruiken (insmeren of in een badje) was hij binnen een maand helemaal weg. Azijn helpt niet bij iedereen (ligt aan de soort schimmel) maar is het proberen waard.
Ik heb er ook al jaren last van. Het is begonnen toen ik kind was en een paard op mijn rechter grote teen is gaan staan. Die nagel heeft losgelaten en ik heb er een schimmelnagel voor terug gekregen. Inmiddels is het door laksheid en schaamte zo erg geworden dat het op bijna elke nagel zit. Op zich ziet niemand het (mijn man weet het niet eens!), doordat ik mijn voeten goed verzorg en continu nagellak op heb, maar ik zou graag weer eens een keertje zonder nagellak op mijn tenen door het leven willen gaan. Ik zwem twee keer per week, dus moet het altijd netjes bijhouden. Die pillen durf ik (nog) niet aan, daar hoor ik te veel negatieve verhalen over. Ik heb een lichte vorm van een auto immuun ziekte, dus lijkt me niet heel handig om die pillen te gaan slikken. Bovendien schaam ik me te erg om ermee naar de huisarts te gaan. Ik ben nu een weekje bezig met de lijn van Daktarin (crème, poeder en nagellak) en ik hoop dat dat helpt. Ik lees ook positieve verhalen over steridon en vapo rup er op smeren, dus wie weet kom ik er ooit nog van af. En anders zal ik toch eens naar de huisarts (moeten) stappen, want ik ga er steeds meer mee zitten, blegh.
Voor diegene die de pillenkuur hadden...hadden jullie bijwerkingen? Moesten jullie tussendoor bloed laten prikken?
Die pillenkuur schijnt wel echt heel heftig te zijn hier zelf geen ervaring maar wel mijn man die 1 nagel had...geloof het of niet maar hij heeft hem lang dagelijks ingesmeerd met vicks en het werkte dus echt he?? Het duurde een tijdje maar dan heb je ook wat.