baby in woonkamer

Discussion in 'De babyuitzet' started by tbtje, May 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Die theorie gaat natuurlijk alleen op als je een kleintje hebt dat goed slaapt en rustig is in de box :D

2. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ik zou het nog niet weten hoe en wat, maar wij hebben sowieso een wiegje voor op onze slaapkamer waar ik haar de eerste 5 maanden ongeveer in wil laten liggen. En dan in het ledikantje in haar eigen kamertje. Box hebben we ook beneden staan..
    Kinderwagen alleen gebruik voor onderweg.
    Ik heb wel een stokke triptrap.
    Wippertje moet ik ook nog aanschaffen :)

3. Andastra

Andastra Actief lid

Sep 15, 2012
    454
    0
    0
    Ik zou niet zonder de box kunnen. Heb er zelfs 2, 1 op het keukenverdiep en 1 op het woonkamerverdiep.

Toen ze klein was lag ze daar in, ook om te slapen overdag, maar vooral om te spelen en om "veilig" te zijn.

Nu ze groter is zet ik haar nog altijd regelmatig in de box als ik mij moet douchen of er iemand aan de voordeur is. 't Is een wilde meid en haar alleen op vrije voeten laten is om ongelukken vragen, dus ik ben héél blij dat die box er is.

Nu zal 't ook de plaats zijn waar de nieuwe baby veilig is voor grote zus ;)

4. tbtje

tbtje Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    1,217
    0
    36
    NULL
    NULL
    dankje voor jullie reacties, leuk jullie ervaringen eens te lezen!

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Wij hebben een box die veel gebruikt wordt. Daarnaast lag ze in het begin vaak in de wandelwagenbak en nu ook vaak in wippertje (allergoedkoopste model :D)

6. elcie

elcie Lid

Feb 7, 2013
    94
    0
    0
    Beneden in de box op het voedingskussen of in de kinderwagen(reiswieg). En ledikant op onze slaapkamer

7. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Toen duidelijk werd dat ons kindje geboren moest gaan worden( door zwangerschapsvergiftiging) heeft mijn man de box opgezet.
    Ik heb zo'n sit en joy zitzak met gordel gekocht en dacht dat hij daarop zou liggen en de box met een dekentje erover.
    Na de geboorte kreeg ik van iemand een zelfgemaakte 'slaapzak' met een rits aan de zijkant en bovenin in het midden een stukje klittenband zodat je als je het aan elkaar plakt een soort van puntmuts is en het hoofd van de baby earm houd.
    In deze zak is ook ruimte voor zijn kruiken. Hierin ligt hij vaak als ik beneden ben of boven eens lekker de kamers wil luchten.
    Wat ook een goede optie is...het wiegmatrasje mee in de box. Dan heeft de baby gewoon zijn eigen bedje.
    Maar ik ben ook van mening dat slapen in de eigen wieg het beste is.

8. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

Oct 5, 2012
    1,581
    0
    0
    Onze dochter heeft de eerste weken bij ons op de kamer geslapen in een wieg. Toen mijn man na 3 weken weer ging werken hebben we haar op haar eigen kamertje gelegd in de wieg zodat we niet van elk geluidje wakker werden. Nu slaapt ze sinds een week of wat in haar ledikantje.

Beneden ligt ze in de box, wandelwagen (reiswieg) of (sinds een paar weken) in de wipstoel. We hebben een wipstoel met inzetstuk voor het begin. Box daar ligt ze in om te spelen (soms valt ze in slaap en laat ik haar liggen) en de wagen is om te slapen, al ligt ze daar soms ook druk in te spelen en vertellen. In de kraamweek sliep ze ook wel in de box, omdat ik nog niet zo mobiel was door de keizersnee, maar toen kwam mevrouw van CB en die heeft ons dat snel afgeleerd.

Box/wandelwagen(bak) is wel erg handig om beneden te hebben. Je kan haar hier even veilig in leggen als de bel gaat, wanneer je even naar boven wilt, etc. Wipstoel is iets minder veilig, dan moet je de kleine vastzetten met de riempjes.

9. tbtje

tbtje Fanatiek lid

Sep 10, 2012
    1,217
    0
    36
    NULL
    NULL
    he ja, die sit and joy baby zitzak is bijna hetzelfde als de doomoo seat!! (zou die sit and joy op onderstel van doomoo kunnen staan? de wipstoel.....)?

10. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Geen idee of dat dat past, de sit and joy op de doomoo swing....

11. famke80

famke80 Bekend lid

Aug 2, 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    In het begin de bak van de kinderwagen in de box gehad en lag ze daar overdag in. Slapen heeft ze dus nooit in de box zonder de bak gedaan.

Share This Page