Hoi mama's Zelf heb ik twee kids van mijn getinte man (hij is Javaans Hindoestaans Portugees). Zelf ben ik helemaal Nl. Resultaat is een mannetje van 2,5 die echt compleet op mij lijkt en vrijwel blank is. Nu is onze tweede pas geboren en die is echt het tegenovergestelde, vrij getint al en precies mijn man zijn gezichtje! Erg leuk wij weten ook wel dat het alle kanten op kan vooral omdat mijn man zelf 'gemixt' is maar toch zie je het niet vaak zo verschillend. Alleen ik vind de opmerkingen zo irritant.. waar ik eerst bij de eerste steeds hoorde: wat is hij toch licht en ik zie niks van je man en etc krijg ik nu steeds wowww dit is een heel ander kind. Naja we zijn iig mega trots natuurlijk en genieten volop weer van de baby tijd. Lijken jullie kinderen op elkaar? En herkent iemand onze situatie? Groetjes!
Zelf ben ik nl en m'n vriend ook maar wij hebben bijvoorbeeld een kindje dat blauwe ogen heeft en een rond hoofd. Wij hebben dit beide allebei niet haha sta er zelf nog steeds van te kijken. Al is het waarschijnlijk een generatie overgeslagen alle (overgroot) opa's hebben blauwe ogen en mijn opa had een rond hoofd. Ook kom ik uit een gezin met meerdere kids terwijl ik als enige spierwit/blond haar had. Dus zelfs in een gezin wat helemaal 100%nl is kan veel verschil zijn. Geniet van je kids, hoe ze er ook uitzien of wat er over ze gezegd word!
Dat klopt! Zelf was ik vroeger bijv blond met krullen en inmiddels donkerbruin slag. Heb groene ogen. Mijn zusje hele donker bruine ogen en heel donker haar. Ben wel NL maar mijn moeder is donker qua haar en ogen mijn vader blauwe ogen enz. Dus idd kan zeker ook verschillen! maar omdat bij onze kids huidskleur ook nog erg kan verschillen valt het extra op genieten doen we zeker ze zijn allebei prachtig (Hihi)
Ik en mn oudste broer waren spierblond (inmiddels beiden peper en zout), broer getint en zwart haar, allemaal blauwe ogen. Gewoon 100% nl. mijn vader heeft zwart haar en is wat donkerder qua huid (je zou m verslijten voor een spanjaard). Man zwart haar, blauwe ogen en een beetje een tint ook 100%nl en dochter (8mnd) heeft momenteel donkerblond/bruin haar, hele donkere wenkbrauwen, blauwe ogen, super lange gitzwarte wimpers en van zichzelf een tintje waar ik de foundation voor moet pakken. Kan nog alle kanten uit maar ze lijkt momenteel het meeste op dr vader, behalve haar oogopslag. Als ze ondeugend gaat lachen dan lijkt ze qua expressie 100% op mij! Hopelijk wel mijn oortjes en mijn bouw geerft, hoeft ze nooit aan de lijn en geen oorontstekingen. Even zo goed, ik heb de kettingen klaar liggen voor als ze wat ouder is. Ze versiert nu al alles en iedereen...
Mijn oudste en jongste zijn blond met blauwe ogen en de middelste is donkerblond tot bruin met bruine ogen. Dus grap ik ook regelmatig, alleen de middelste is van mij. Dat is namelijk hetgeen wat mensen op valt. Maar als je iets verder kijkt, lijken ze ontzettend op elkaar en ook op mij. Mijn meisje is een redelijke kopie van mij, alleen hartstikke blond. Mensen letten heel erg op oogkleur, huidskleur en haarkleur, maar vaak lijken andere aspecten juist wel erg op elkaar en het ontwikkelt zich ook door de tijd. Mijn oudste was echt een kopie van mijn man, maar inmiddels zie ik ook heel veel van mijn familie terug. Opmerkingen houd je altijd, als ze niks over uiterlijk zeggen, vinden ze wel iets anders.
Kan allemaal ook nog veranderen hoor, onze kleine werd met gitzwart haar geboren en is nu ontzettend blond. MIjn vriend is deels Indonesisch en heeft zelf ook van dat prachtige zwarte haar, vindt het nog steeds jammer dat ze nu blond is want ze heeft ook nog steeds van die mooie blauwe kijkers.
Bij mijn zus net zo. Hebben nu zelf ook een blonde zoon en zijn beiden donker qua haarkleur. In zijn geval kan het nog veranderen, maar mn zus is al lang en breed volwassen. Onze ouders zijn ook allen donker qua haarkleur.
Ik ben half Surinaams, donkere ogen, donker haar en een klein beetje een tintje. Mijn vriend is blond, grijze ogen en witter dan wit. Mijn zoontje is echt blonder dan zijn vader en heeft grote blauw/grijze kijkers en is blank. Hij heeft wel (tot nu toe) een Surinaams neusje en mooie volle Surinaamse lippen