hoi ik vroeg me af hoeveel jullie kleine slapen, onze knul is nu 2,5 maand, en het slapen gaat nu ontzettend goed, s'morgens na eerste fles slaapt hij gelijk door tot de volgende fles, dan na de tweede fles nog even spelen wordt meneer moe, hup gelijk naar bed en weer geen probleem, dan de derde fles, na die fles weer even spelen en hup weer naar bed, maar dan wordt hij 1,5 uur voor de fles wakker en slaapt niet meer, ook valt me op dat hij dan last heeft van krampjes, dan na zijn vierde fles is hij eerst heel vrolijk maar als ik dan denk dat hij moe wordt, als hij gaat zeuren, leg ik hem op zijn bed maar slapen ho maar, hij gaat dan een hele tijd liggen huilen, we hebben het al een paar keer aan gekeken, en hij huild dan een uur (was wel met gemengde gevoelens) en valt dan in slaap, ook een paar keer geprobeert door hem eruit te halen, maar huilt dan door, ik weet niet goed wat ik nu moet doen, laten huilen (misschien zijn huil uurtje) of eruit halen? wat zouden jullie doen, en wat denken jullie ervan, als hij gaat zeuren toch nog even een tijdje beneden houden? of toch op bed leggen?
Chloé krijgt om de 4 uur haar flesje, behalve s'nacht want na de laatste voeding van 22.30 slaapt ze door tot 07.00! Na elke voeding is ze er ongeveer anderhalf uur uit om te spelen en dan word ze moe en gaat slapen tot de volgende voeding. Sávonds is het een ander verhaaltje want dan is ze niet zo moe dus tussen 19.00 en 22.30 slaapt ze hooguit 2 uurtjes. We vermaken haar dan een beetje met spelen in de box of lekker bij papa en mama zitten! Ik zou even goed luisteren hoe hij huilt, is het krijsen of schreeuwen dan zou ik haar eruit halen maar is het gewoon huilen dan zou ik een paar keer om de 15 min. gaan troosten en helpt dat helemaal niet dan haal je hem er toch lekker uit om lekker bij papa en mama te zijn!
ik heb hem nu nog beneden gehouden in de wip stoel, hij zat eerst leuk t.v. te kijken, en is nu in de wip stoel in slaap gevallen, zou hij er gewoon bij willen zijn?? als ik hem nu op bed moet gaan leggen weet ik zeker dat ie gaat huilen want dan wordt hij gestoord, en moet hem altijd wakker op zijn bed leggen, omdat als hij wakker wordt en ineens op zijn bed ligt altijd paniekerig begint te gillen.
Hier wisselt het per dag nogal is. Maar Norah slaapt wel vrij veel volgens mij. "S ochtends om ong. 0700 krijgt ze haar eerste voeding, soms slaapt ze door, soms kan dat niet omdat Milan naar de peuterspeelzaal of naar zwemmen moet. Dan slaapt ze echt wel tot haar voeding van 1100. Dan speelt ze 1a2 uurtjes en dan weer slapen. Tot 1500, dan weer voeding en meestal is ze dan alweer vrij gauw moe en slaapt ze weer. Dan is ze meestal rond 1800 wakker, maar ze krijg pas rond 1900 voeding, dan speelt ze weer vrij lang, soms wel tot half 10. Dan naar bed en om 2300 laatste voeding.
Mijn zoontje van 2 maanden heeft niet echt vaste slaaptijden. Is dat heel erg? Ik probeer hem overdag weleens in bed te leggen, maar dan ligt hij alleen maar te huilen. Bij ons gaat het nu als volgt: 7.00 uur: eerste fles, daarna weer bed in en slaapt gemiddeld tot 9 uur door daarna wakker. 11.00 uur: weer een fles. Daarna ga ik meestal met hem op pad, de stad in bijvoorbeeld. Dan slaapt hij af en toe wat in de reiswieg. 15.00 uur: weer een fles. Wat korte slaapjes in de box, schommelstoel of reiswieg. 19.00 uur: weer een fles. Daarna slaapt hij meestal 2 uurtjes in de box, schommelstoel of op schoot. 23.00 uur: laatste fles, slaapt door tot 7 uur
Hier ook totaal geen vaste slaaptijden. Ik let er ook niet op, eigenlijk ziet iedere dag er anders uit. Soms slaapt ze lange stukken achter elkaar en andere keren is ze wat onrustig. Meestal heeft ze één lange slaap op de dag. Ik zou in ieder geval hem niet laten huilen. Mijn oudste dochter wilde bijvoorbeeld nooit slapen tussen 17.00 uur en 19.00 uur. Was echt haar huiluurtje. Vaak in de draagdoek of in het wipstoeltje erbij gezeten. Succes!