Baby / vliegtuig / vakantie....HELP!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ashleyp, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Na 5 jaar kunnen mijn vriend en ik dan eindelijk op vakantie en dan ook nog met onze kleine spruit erbij, ik ben helemaal blij :D

Vanochtend definitief geboekt maar nu ik er meer en meer over nadenk word ik steed meer nerveus :)

HELP!

Voor mijn vriend is het de eerste keer vliegen en voor mij de 2de keer (1ste keer voor mij is alweer 8 jaar geleden) en dan nu ook nog met een baby erbij.

Hoe gaat alles in zijn werk? Waar moet ik aan denken? Wat moet ik meenemen?

Ik weet inmiddels dat de buggy mee mag tot aan het vliegtuig en ik de kleine op schoot krijg in het vliegtuig. Nu vliegen we om 07.40 Normaal krijgt hij om 07.00 zijn pap maar dan zijn we druk met instappen etc. vermoed ik. Zal ik hem gewoon een flesje maken en geven zodat het niet teveel gestress word? Aangezien we om 04.00 uur uiterlijk thuis moeten vertrekken (ongeveer 1 uur rijden naar het vliegveld) moet ik hem wakker maken. Nu slaapt hij meestal wel door in de maxi-cosi maarja, je zult maar net zien op zo een dag.... Is het verstandig om bij vertrek een flesje klaar te maken voor het geval hij wakker word? Dat word dan wel een extra flesje aangezien hij snachts altijd door slaapt.

Wij mogen ieder een koffer van 20 KG meenemen en er mag 1 handtas mee van 6 KG. Welke spullen zijn belangrijk om in de handtas te stoppen?

Overigens denk ik dat ondanks we extra gewicht mogen mee nemen het toch proppen word aangezien je voor de baby alleen extra gewicht mag inpakken maar geen extra koffer mag meenemen. Zijn spulletjes moeten dus in onze koffer worden gepropt.

Hoe zit het met een vol flesje / kant en klare pakjes melk / potjes. Mogen deze in de handtas of uberhaupt in de koffer mee?

Ik doe thuis vers fruit en groente maken maarja, je weet niet wat je in zo een hotel krijgt voorgeschoteld en de vraag is of de kleine uk zijn ritme aanhoud of misschien zelf van slag is. Uit voorzorg nemen we dus gewoon potjes mee. Ik heb een flessen/potjeswarmer gekocht dus ik kan zijn flesjes en potjes gewoon opwarmen.

Ik weet alleen niet hoe ik dat met zijn pap en boterham doe. Van zijn boterham eet hij altijd maar een paar stukjes. Is het verkeerd als ik zijn boterham voor die 8 dagen achterwege laat en hem een iets groter flesje aanbied (normaal paar stukjes boterham en dan 210 fles. Nu dan misschien 240?).

Wat is het verstandigste met zijn pap? Hij krijgt het nu van het bordje met een lepeltje. Moet ik een lepeltje/bordje/pak pap meenemen en dit gewoon op de hotelkamer geven of kan ik beter die 8 dagen een papfles er van maken?

Kleertjes! Met de hele warme temperaturen, laat ik hem dan in een rompertje met korte mauwen of is het beter om er een t-shirtje over aan te trekken. Hoe doen jullie dit op het strand? Je zit dan namelijk in de volle zon. Laten jullie de kleine met zijn blote lijfje (wel luier en zwembroek) in de zee of doen jullie een rompertje in het water aan? Ik heb een klein tentje dus wanneer hij uit het water is ligt hij in de schaduw in het tentje.

Moet de kleine uk trouwens bepaalde inentingen hebben :$ ? We gaan naar Bulgarije en ik weet dat er geen extra inentingen nodig zijn voor ons maarja, een baby van 7 maanden heeft natuurlijk nog niet alle "basis"inentingen gehad.

Jaja, heeeeeeel veel vragen maar ik begin nu over alles te twijfelen haha.

hoe hebben jullie een buitenland vakantie met een baby ervaren?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inentingen even googlen.
    Brood hebben ze gewoon in het hotel neem ik aan, mocht die dat nou echt niet willen pap/fles geven.
    Potjes hier ook meegenomen maar ze hadden gewoon een magnetron in het hotel dus dat zou ik even na gaan voordat je zo'n potjes warmer mee zeult. Eten drinken voor de baby mag in de hand bagage, en ook in de koffer. Wij hadden wat ramelaartjes mee, rozijntjes, liga koeken, rietjesbeker met ranja, en kant en klare opvolgmelk. Voor de pap kan je inderdaad gewoon een bordje, lepeltje, pap mee nemen. En als je om 7:00 uur normaal pap geeft heb je nog tijd zat om dat op het vliegveld/in het vliegtuig te geven.

3. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien zo'n UV zwempakje? Die zijn nog wel te krijgen. Bij het opstijgen flesje geven vooor de oortjes.

4. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Ik heb eens even gegoogled maar is wist niet dat die zwempakjes ook voor baby's bestonden. Vanavond eens uitgebreid op internet snuffelen.

Flesje tijdens het opstijgen is wel een goede tip. Toen ik met het vliegtuig ben geweest had ik inderdaad last van mijn oren.

@FleurSylvano dan neem ik gewoon het lepeltje en bordje mee. Neemt toch niet zoveel plaats in. Ik denk alleen dat ik de eerste dag (dus op het vliegveld) een fles geef daar het anders zo een geknoei word. Hij eet niet bepaald netjes ;)

5. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Oja en vergeet de factor 50 niet en een zonnehoedje. In het zwembad het hoedje nat maken zodat hij niet te warm wordt. Verder in de zon een t/shirt eroverheen. En kleren ik zou 2 warme setjes meenemen ook voor in het vliegtuig kan steenkoud zijn! Verder daar lekker in een romper of t/shirt en korte broek , komt helemaal goed :D

Deel Deze Pagina