Baby ineens heel onrustig/krijsen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door username, 11 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Onze jongste is nu 3 maanden/13 weken (aantal weken gisteren eens opgezocht, dat onthoud ik niet ;)).
    Ze had af en toe een huiluurtje, niets spannends. Tot voor kort de meest relaxte baby ever ;)
    Maar sinds een kleine week is het eigenlijk elke avond drama. Meestal zo'n uur na het eten. Ze raakt helemaal overstuur, krijsen, ontroostbaar, niets werkt. Ze kan soms amper adem halen, zo hard gilt ze. Ze overstrekt, krijst en houdt dat zo'n anderhalf uur vol voor ze omvalt van vermoeidheid. Ze is daarvoor dan al even wakker, want toch wat onrustig. Dus uiteindelijk kan ze niet meer en valt ze gewoon om en in diepe slaap.

Ze drinkt nu meestal rond 7/11/15/19 uur en komt dan in de nacht voor een voeding. Ergens tussen 2 en 4 uur.
    Als ze zo'n avond heeft gehad, nu al een aantal dagen elke avond, is ze zo moe dat ze niet wakker wordt voor een nachtvoeding. Dan komt ze pas iets voor 7u weer.
    Dus mist ze een volledige voeding. Daar komt bij dat ze eigenlijk nooit meer dan 100cc drinkt, met soms een uitschieter naar 115cc.
    Normaal zitten we dus op de 500/530 cc per dag. Nu dus rond de 400cc.
    Ze drinkt in de ochtend niet ineens meer na zo'n lange nacht.

Ik denk dat ze buikpijn heeft, herken het van de oudste, maar die deed dit vanaf de geboorte en bleek uiteindelijk fikse verborgen reflux te hebben en heel veel last van kramp. Zij is er 2x voor opgenomen in het ziekenhuis.

Paar vragen: wat zou er aan de hand zijn? Ik denk niets ernstigs, heb niet de neiging om meteen naar de HA te gaan en dat had ik bij de oudste wel.

Ze krijgt op deze manier niet veel drinken binnen. Normaal al geen enorme hoeveelheden maar nu helemaal niet.
    Heb geprobeerd haar om de 3,5 uur te voeden maar dan drinkt ze slecht. Als ze niet zelf komt voor een fles dan stopt ze na 60/70cc met drinken en wil gewoon niet meer.
    Andere fles en speen ook al geprobeerd, maar dat maakt geen verschil.
    Krijgt ze niet veel te weinig binnen zo?
    Wat kunnen we doen om toch te troosten? Tot nu toe werkt niets: badje, massage, knuffelen, rondlopen, speentje, pink, etc.

Man en ik hebben het er mogelijk mee, oudste was een huilbaby en dit geluid rakelt een hoop op. Ik heb het zweet op m'n rug staan en sta zelf net zo hard te huilen als dit gebeurt.
    Man heeft gisteren z'n telefoon stuk gegooid. Die trok het geluid niet meer.

Lang bericht, sorry daarvoor, ik hoop dat er mensen zijn met tips. Morgen komt wijkverpleegkundige van het CB, heb vrijdag gebeld om daar ook deze vraag te stellen.

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ze doet dit tot nu toe alleen in de avond.

En ze is 5 weken te vroeg geboren. Geen idee of dat nog relevant is om te weten.

3. MirjamRamon

MirjamRamon Actief lid

5 jul 2013
    168
    0
    0
    sam en levi
    Zwijndrecht
    Heb je wel eens over de welbekende sprongetjes gehoord? Een aantal periode in hun eerste levensjaar krijgen baby's sprongetjes dit Ijn ontwikkelingsfases die ineens heel snel gaan en waardoor ze aardig van slag zijn

Google eens op oei ik groei en baby sprongetjes daar vind je meer info

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik heb dit net onze oudste ook gehad in de kraamweek. Rond 7 uur a half 8 begon het en hield aan tot 23 uur.
    Toen de kraamverzorgster weg was durfde ik een beslissing te maken en zijn toen hele strikte rust, ritme en regelmaat gaan inbouwen. Dit gaf dezelfde dag verbetering.
    Helaas duurde deze rust maar kort en veranderde het naar een echte huilbaby die veel huilde, overdag. Uiteindelijk kiss, reflux en kea... (niet positief, maar wel eerlijk...)

Ik heb het idee dat ze wel vrij weinig drinkt. Groeit ze verder voldoende?
    Mbt de reflux, hebben jullie medicatie?

5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ze groeit heel goed. Laatste keer ging de curve steil omhoog. Dat is wel van voor dat dit zo was, maar ze dronk al niet enorm veel.

Reflux is niet van toepassing, dat had onze oudste.

Zeker wel van sprongetjes gehoord, maar dat het zo heftig kan zijn dat hebben we nog niet eerder meegemaakt.
    Mijn gevoel zegt niet dat er perse iets aan de hand zou moeten zijn, maar vanwege de heftigheid twijfel ik dan toch weer aan mezelf. Vandaar dit topic, misschien zie ik dingen over het hoofd.

Deel Deze Pagina