Onze dochter is inmiddels 10 maand. Ze heeft eigenlijk vanaf 4 weken altijd doorgeslapen, tot ongeveer 8 maand. Maar vanaf 8 maanden is ze van half 4 tot 5 meestal een uur/anderhalf uur wakker. In dit uur gaan we ongeveer 5 keer naar haar toe (als ze huilt). Als we zijn geweest is ze weer een poosje stil. En na ongeveer 10 minuten huilt ze weer. Heel vaak als we bij haar komen zit of staat ze in bed.... Ze heeft ook een speentje. Die is ze nog wel eens kwijt. Maar regelmatig heeft ze hem ook gewoon in als we bij haar komen. Hebben jullie adviezen of dingen waar we misschien nog niet aan gedacht hebben? Op zich zijn er nog altijd mensen die meer onrust 's nachts kennen. Dat begrijpen we hoor. Maar wie heeft iemand voor ons nog een tip, zodat we het ritme van 's nachts wakker worden en blijven weer kunnen doorbreken. Bedankt!
kan het zijn dat ze honger heeft? Misschien tijdelijk weer een klein flesje? hoe slaapt ze als je het ledikant bij jullie op de kamer zet? Misschien is jullie aanwezigheid voldoende. Plus dat als ze wakker wordt je er niet uit hoeft
Onze beide kinderen hadden zo'n fase rond die leeftijd. De jongste is er net weer uit gelukkig. Wij hebben nooit flesjes gegeven snachts, volgens mij is het ook geen honger, meer een beetje onrust door alles wat er gebeurt, ze krijgen tandjes, pakken virusjes mee, ontwikkelen zich in rap tempo. Het is wel vermoeiend maar wij gingen wel steeds erheen, paar minuutjes samen zitten. Soms vielen ze dan weer in slaap, soms niet maar dan gingen ze wel slapen als we ze daarna weer weglegden. De jongste sowieso, de oudste bleef wel eens huilen dan, dat was wel lastig. Dus een tip, tja om het te doorbreken is lastig, volgens mij is het een fase die gewoon over moet gaan.... Sterkte maar het komt vast weer goed!
Mijn zoontje slaapt in de co sleeper, halverweg de nacht word hij wakker en wilt hij naast mij liggen. Dat is dan het enige wat ervoor zorgt dat hij verder slaapt. Misschien heeft je kindje daar behoefte aan op het moment?
Bij onze knul ging het ook zo. Wij hebben er voor gekozen niets te veranderen maar te troosten en weer terug te leggen. Ook op aanraden van mijn schoonzus die ooit weer met een fles is begonnen en hier niet meer vanaf kwam. Het was wel pittig en een lange adem hebben. Succes!
Wij dus ook, wanneer hij een ontwikkelingssprong maakt spookt hij snachts 2 uur soms ook meer. Het zijn fases zeggen ze.we genieten extra wanneer slapen wel gaat.