houd mijn dochter me voor de gek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lottie, 13 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Mijn dochter van bijna 5 maanden wil niet in haar kamertje slapen.
    Als ik haar laat huilen raak ze helemaal overstuur.
    Volgens mij geen buikpijn, schone luier, vol buikje en fris bedje.
    Maar slapen Ho maar terwijl ze wel de oren van haar hoofdje gaapt.
    Ze zit zichzelf zo in de weg hopelijk heeft iemand de tip!
    Want vind zo zielig dat ze elke keer zo'n gevecht voert met zichzelf!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tandjes? Oortjes? Of gewoon een fase van bij je willen zijn?
    Voor de gek houden lijkt me stug bij een baby van 5 maanden. Dat snappen ze nog niet. Als het huilen is als je weggaat, en er is fysiek echt niets, dan zou ik haar de nabijheid die ze vraagt gewoon geven. Gaat ook vanzelf weer over :)

3. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Als ik haar oppak lacht ze wel maar als ze dan bij me zit gaat ze ook weer huilen. Ik heb alles al gecheckt en ben eerlijk gezegd de wanhoop een beetje nabij.
    Ze heeft haar slaap zo hard nodig alleen krijgt ze die zo niet ben bang dat ze over vermoeid raakt als ze niet slapen wil.

4. raspberry

Ik zou even haar kaakje navoelen, of je daar zwellingen voelt: mogelijk krijgt ze tandjes. Anders even langs de huisarts en oortjes na laten kijken.
    Als check zou je ook nog even kunnen kijken hoe ze het doet als je paracetamol geeft: als ze daarmee weer normaal gaat slapen, weet je iig dat ze pijn heeft. Gezien ze bij jou op schoot ook huilt, lijkt het mij wel duidelijk dat ze iig ergens last van heeft.

5. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Goede tip! Ga patacetamol nog proberen. Morgen moeten we bij kinderarts zijn dan vraag ik of ze haar oortjes na willen kijken!

6. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik denk niet dat een baby van 5 maanden je voor de gek houdt. Goed dat je haar oortjes laat checken en als ze bij jullie wel slaapt zou ik dat voorlopig lekker doen. Mijn zoontje heeft ook een aantal keer zo'n fase gehad dat hij alleen bij ons in slaap wilde vallen...ik gaf daar altijd maar aan toe, ging vanzelf weer over.

7. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Andersom in bed leggen, wellicht vind ze de kant niet fijn.

Even laten huilen, niet iedereen is daar weg van maar mijn zoontje heeft dat soms wel nodig gehad. Dan heb ik het over huilen en niet overstuur krijsen.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik zou haar gewoon lekker bij je laten zijn. Dat ze lacht wanneer jij er bent wil niet zeggen dat ze je voor de gek houdt, maar dat ze graag bij jou wil zijn. En dat is héél normaal voor zo'n klein kindje. Of ga eventueel even naast haar liggen tot ze slaapt.

9. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    ik heb vanacht alles geprobeerd bij mij in bed, bij mij op de arm, naast haar bedje blijven zitten, haar bedje bij ons op de kamer, bedje aan andere kant van haar eigen kamertje gezet er anders in laten liggen.
    Niks hielp ze heeft gespookt en gemoppert van 02:00 tot 05:00.
    Oortjes laten checken ook niks mis mee.

Ik denk zelf ook niet dat ze me voor de gek houd maar ik hoor zo vaak inmiddels laat haar maar eens gewoon huilen (schoonouders, vriendinnen) maar dat gaat zo tegen me gevoel in.

10. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik zag jouw topic en keek naar je onderschrift en wat lees ik de namen van jouw kinderen die niet veel voorkomen... Wij zaten vanmorgen en vorige week tegenover elkaar in het ziekenhuis ;) Wat is de wereld klein. Sterkte voor je meisje! En volg je gevoel! Liefs voor jouw ukjes.

11. raspberry

Houd de oortjes wel even in de gaten. Onze huisarts zegt altijd: garantie tot aan de deur. Oftewel: op het moment dat de arts kijkt kan er niets aan de hand zijn en een uur later kan er zomaar een ontsteking zitten.
    Had je al geprobeerd hoe het gaat met een zetpil?

12. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Hahaha wat ontzettend leuk zat toen straks nog te denken dat jammer was dat we geen facebook ofzo hadden gewisseld om te kijken hoe het afloopt!
    Leuk dan kan ik het nu hier volgen!
    Hier waren de kinderen overigens helemaal van slag de rest van de dag.

13. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Hier de hele dag niets aan de hand en nu sinds vanavond heeft ze eczeem aan de andere kant van haar gezicht. Ik kan er geen touw aan vast knopen...

Succes vannacht!

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Beetje herkenbaar! Mees is nu ruim 4 maanden maar ligt qua ontwikkeling wat voor, is ook te laat geboren. En hij gaat momenteel ook door zo'n fase heen ;) sliep super goed door sinds 8 weken en sinds een week is het drama. De hele avond hoor ik hem rommelen, moet soms ook echt ff naar hem toe. Wordt ook weer om 4 uur wakker voor een nachtvoeding...best vermoeiend inderdaad! Maar het gaat vanzelf over. Is denk ik echt een fase. Kan 3-5 weken duren geloof ik:(:)
    In ieder geval, ik geef er maar gewoon aan toe en hoop dat ik mijn slaap snel kan inhalen! Succes ;)

Deel Deze Pagina