Baby ineens minder voelen + vochtverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmaxkus, 1 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Hallo dames,

Ik maak me natuurlijk weer zorgen hoor. Sinds vandaag is de baby erg rustig, en voel ik hem minder. Dat is opzich niet zo'n probleem denk ik, hij zal ook wel rustigere dagen hebben.

Alleen zat ik net op de bank tv te kijken, en kreeg jeuk onder (leuk detail sorry!). Toen voelde ik dat mn onderbroek helemaal nattig was, en mn vingers waar ik mee krabte ook! Gelijk naar de wc gegaan en gekeken of het afscheiding was of iets anders. Het rook nergens naar, maar dacht vraag het toch even hier.

Hebben jullie hier ervaring mee? Ben 29 weken zwanger en hij mag nog écht niet komen!

Groetjes Emma

2. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen urine? Bij loopt dat er soms ook ineens uit...of in bad gezeten dat er water in je vagina zit en er nog uit komt? Heb gehoord/gelezen (geen ervaring nog mee) dat vruchtwater zoet ruikt....

3. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Anders voor de zekerheid bellen hoor.daar zijn ze voor.

4. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Hebben helaas geen bad, anders had t indd water kunnen zijn. Urine denk ik niet, rook nergens naar.

Kan wel gaan bellen, maar dan moet ik weer 'overdrijven' om langs te kunnen komen. Asz Dordwijk is een beetje om te huilen op dat gebied...

5. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoeveel minder voel je de baby? Een beetje minder is inderdaad niet erg maar veel minder..althans opvallend minder lijkt mij wel een dringende reden om te bellen.

6. mutsy1985

mutsy1985 Lid

23 feb 2014
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkenbaar, heb het ook een keer gehad. Vond het niet normaal hoeveel vocht ik toen verloor! Verloskundige gebeld en ze kwam meteen langs. Bleek het toch gewoon afscheiding te zijn. Blijkbaar kan dit verderop in de zwangerschap toenemen en ook steeds dunner worden.
    Even bellen is nooit verkeerd!

7. nonnie123

nonnie123 Lid

2 feb 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 28.5 weken nu voel de baby ook minder al een tijdjd had de verloskindige gebeld ctg en echo gehad ze nemen je wel serieus als je belt voor zoiets.

8. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Ik voel hem max. 5 keer per uur, en dat zijn dan lichte schopjes. Waar ik me wel zorgen om maak is dat als ik hem wakker probeer te maken hij niet reageert.

Net even geplast, er zat een wittig stukje in mn plas. Heb het geprobeerd te pakken met een wattenstaafje, maar kreeg het niet te pakken. Ook had ik het idee dat er een hoop lucht ofzo uitkwam toen ik opstond. Voelde alsof ik plastte. Veegde af en zag niks, beetje vreemd...

9. nonnie123

nonnie123 Lid

2 feb 2016
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat proberen wakker te maken herken ik ook. Probeer het elke keer krijg ik een schopje of geen reactie en dan weer heel lang stil af en toe een trap. Je kan altijd bellen als je minder leven voelt. Dan ben je misschien gerustgesteld

10. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Heb hem net met vriendlief geprobeerd wakker te maken, en hij reageerde iets. Hij gooide zn kontje volgens mij tegen de kant haha. Voel hem wel laag bewegen, misschien is ie ingedaald en dus minder bewegingsruimte?

11. life

life Niet meer actief

Ik had het ook dat ze minder bewoog midden zs ze lag namelijk ook zo dat ik somige bewegingen niet voelde einde zs dacht ik dat ik uitelkaar gerukt werd.
    5x per uur is geloof ik goed volgens mij mag je ze 1 keer per uur voelen.
    Het vochtverlies zou ik toch wel even voor bellen al is het voor je eigen geruststelling, misschien toch klein scheurtje je weet het nooit, kan ook idd makkelijk afscheiding zijn

12. Nynke1981

Nynke1981 Actief lid

3 mrt 2016
    253
    1
    0
    Ben eigenlijk wel blij met je topic...ik had dat gisteravond ook ineens...ik ben al zo'n druktemaakster hihi. Was bijna in paniek, dacht ff dat het vruchtwater was en dat moet nog echt niet. Maar idd vk zei ook dat het afscheiding was....schrok me een ongeluk zeg :/

13. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Wel opletten hoor....ik heb bij de eerste een hoge vliesscheur gehad..was toen al wel ruim 37 weken...n dat begon met kleine beetjes vocht verliezen...ja dat is vast urine of afscheiding zei de vk...totdat het na 2 dagen niet meer te stoppen was...ik moest meteen naar het ziekenhuis.
    Maar ik heb nu isd ok regelmatig dat als ik opsta ik iets voel lopen...en dan is het echt afscheiding idd...
    Maar hou het wel in de gaten

14. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Even een update. De baby heeft vandaag meer bewogen, en is nu lekker aan het slapen denk ik. Denk ook dat dat vocht zweet was, en urine en afscheiding. Heb soms het idee dat ik in mn broek heb geplast zo nat is het dan haha. Al om al, het gaat weer goed denk ik. Bedankt voor jullie adviezen en reacties!

15. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Staat me van mijn vorige zwangerschap iets van bij dat je op de hele dag het kindje minstens 10x moet voelen..

16. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    Ik ben precies even ver en voel ook minder beweging de laatste dagen. Rot he, zeker bellen bij twijfel!
    Ik had bij mijn vorige zwangerschap waterige afscheiding. Toen mijn vliezen eenmaal braken zag ik wel duidelijk verschil hoor!
    Gewoon helder doorzichtig versus lichtroze met vlokjes.

17. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0

Vond het heel eng gisteren, maar vandaag beweegt ie weer goed. Net gedouched en hij is weer heerlijk aanwezig! En wat je zegt over vruchtwater: Dan zal het bij mij afscheiding zijn geweest want was niet roze hihi.

18. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Ik moet mijn ondergoed de laatste 2 weken ook 2x per dag verschonen maar heb ook altijd last gehad van veel afscheiding.

Fijn dat je hem weer voelt en gerustgesteld bent. Fijne zwangerschap!

Deel Deze Pagina