Hoi, Sinds gister voel ik de baby ineens minder vaak actief zijn. Heb dat voorheen nooit gehad. In ieder geval was de baby smorgens een paar keer flink aan het trappen en dan gedurende de dag nog een paar keer, en dan vooral savonds heel duidelijk. Maar gister was het rustig, heb hem savonds nog wel gevoeld maar dus niet zoveel als normaal. Hebben jullie dat ook wel eens? Of moet ik me zorgen gaan maken.
Als je het niet vertrouwd of er niet gerust op bent, bel gerust de VK daar zijn ze voor!! Zij zullen ook zeggen dat het goed is dat je hebt gebeld. Meestal is er niets aan de hand en slaapt de kleine wat meer i.v.m. groeispurt etc.. Maar doe waar jij je goed bij voelt! Hier ook wel is momentjes dat het wat rustiger is. Vooral nu de beeb gedeeltelijk is ingedaald. Toen ik rond de 24 weken was, porde ik wel is in m'n buik en voilá daar kreeg ik weer een schop
Heb ik ook vaak; zo vervelend zo'n rustige dag qua bewegingen! Helaas kan het wel maar bij twijfel altijd vk bellen.
Hier heeft de kleine ook wel eens een wat rustigere dag, dan voel ik de uk wel, maaf minder dan normaal. De dag daarna vaak weer lekker druk. De vk heeft hier gezegd dat dit tot 26 weken mag, vanaf 26 weken moest ik aan de bel trekken als ik geen of minder leven voel. Maar als je er zelf niet gerust op bent gewoon even bellen, daar zijn ze voor
Ik zie dat we ongeveer even ver zijn. Ook hier sinds gister iets minder actief. Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus ik voel haar sowieso iets minder sterk. Maar ik begon me ook al een beetje zorgen te maken omdat ze rustiger is.. Ik heb haar nog wel gevoeld hoor, maar toch. Ik kijk het vanavond even aan..
Gewoon bellen hoor als je jezelf er niet prettig bij voelt.. 99.9 van de 100x is er niets aan de hand. Maar je zou maar net niet bellen. En zelf in de stress zitten is ook helemaal niet fijn. Zij vinden het niet erg dat je belt hoor. Gewoon doen!
Ik zeg bellen! Ik was 35 weken toen ik ditzelfde gevoel had en dank mijn moeder instinct dat ik gebeld heb. Ik weet wel dat het bij ruim 20 weken op en af gaat, maar echt - beter een keer te veel dan 1x te weinig bellen! Vertrouw op je eigen gevoel!
Als je je oprecht geen zorgen maakt en de kleine wel af en toe voelt, zou ik het even aankijken. Ik had het zelf ook rond die termijn en ik las toen bijna alleen maar "oh, dat had ik ook met 23 weken!" En meestal met een dag of twee voelde ik dat ze weer meer kracht had. Maar wel echt eerlijk zijn naar jezelf dus.
Ik voel nu trouwens net meerdere 'plopjes' een beetje meer naar boven.. Dat zal dr dan wel zijn Misschien is ze naar boven verhuisd? Haha.. En was ze daarom wat rustiger..
Hier ben ik erachter gekomen dat op die dagen de baby andersom ligt. Met de rug naar mijn navel en de benen richting mijn rug. Dan voel ik ook veeeeeeeel minder. Zoiezo heeft de baby altijd een paar dagen drukte en dan dagje rustig. Daarna is mijn buik weer groter dus zie het maar als een groeidagje en dat hij/zij daar zijn energie voor gebruikt.
Ja dat idee heb ik ook. Ik herken het trouwens ook. Normaal 's ochtends en s avonds en overdag ook nog wel af en toe maar de ene dag steviger (zondag zag ik zelfs mijn buik bewegen ondanks de placenta die voor ligt en manlief kon voor het eerst voelen en gisteren was hij weer vrij rustig maar vandaag bij de VK weer een hele mooie hartslag (en veel geluid van het bewegen want hij is heel druk volgens de VK maar dat voelde ik dan weer niet...) Maar als je het niet vertrouwd altijd bellen Maagd!
Vanavond al een paar keer weer gevoeld maar gewoon niet zo actief als voorgaande weken. Mijn placenta ligt ook voor maar kan m wel goed voelen schoppen. Misschien ligt hij inderdaad andersom en heeft hij nog ruimte aan de achterkant om daar flink te trappelen zonder dat ik het voel. Als het normaal schijnt te zijn rond deze periode dan kijk ik het morgen gewoon nog even aan. Ik voel af en toe wel iets dus er zit nog leven in
had ik ook een goeie week geleden. 2 dagen later actiever dan ooit. vandaag weer redelijk rustige dag.
Mijn vk zegt altijd bellen als de baby minder beweegt dan normaal. Ook als de bewegingen minder krachtig zijn. Van de week ook baby veel minder gevoeld, dacht ik wacht nog een nachtje. Hierdoor een slapeloze nacht van de zorgen en de volgende ochtend een boze vk omdat ik niet had gebeld. Ziekenhuis geweest, verhoogde bloeddruk en wat eiwit in urine (gelukkig niet schrikbarend). Nu beweegt hij weer volop, maar ze waren not amuse in het ziekenhuis. Niet dat ze boos werden, maar dat ze me toch echt op het hart drukten om altijd te bellen bij minder leven. Een nachtje kan net een nachtje teveel zijn..
Ik heb dat met 24 weken gehad... voelde de kleine man in eens ruim een dag niet meer... Voor echo naar het ziekenhuis geweest (sta onder controle bij de gyn ivm voorgeschiedenis) en daar was te zien dat hij wel degelijk bewoog alleen gewoon wat rustig. Nu ondertussen kan ik er niet meer omheen... Volgens mijn gyn is het heel normaal als je het tm ongeveer 24 weken niet zeer regelmatig voelt.
Mijn vk vertelde deze week dat vanaf week 28 wordt aangeraden om een beetje in de gaten te houden wat het ritme is van je kind. Vanaf die periode kun je het vaak ook beste voelen en als er dan een dag tussen zit die anders is dan normaal dan heb je dat ook sneller in de gaten. Overigens vanmorgen al heel vroeg wakker en kindje schopte lekker rond en op dit moment voel ik ook weer vanalles. Misschien had hij even 2 dagen rust genomen
Toevallig was het bij mij ook een week wat stiller en zag ik mijn buik ook niet meer bewegen zoals ik gewend was. Veel minder krachtige bewegingen en ook heel erg laag in mijn buik terwijl ik het altijd rond mijn navel voelde. Vanaf vanmorgen ineens weer rond mijn navel, weer net zo hard als voorheen en mijn buik gaat weer alle kanten op. Hij lag dus waarschijnlijk even anders waardoor het gevoel heel anders/minder krachtig aanvoelde. Ik voelde hem trouwens wel gewoon hoor maar veel meer op de achtergrond. Lichte plopjes in plaats van stevige trappen. Ik las dat je de baby pas vanaf week 26/28? elke dag regelmatig moet voelen dus heb me er niet zo heel druk om gemaakt hoewel ik wel blij ben dat 'ie weer in z'n oude positie terug is. Zo laag vind ik maar niks, straks wil 'ie er al uit...