Hoi meiden, heb even een vraagje. Ik ging net sinds tijden weer op de weegschaal staan en eigenlijk heb ik altijd hetzelfde gewicht. Zo rond de 57.5 kilo bij een lengte van 1.72. Nu ben ik sinds een dikke week erg misselijk maar heb ik daarnaast wel honger. Gek genoeg at ik voor mijn zwangerschap niet altijd heel gezond en nooit veel maar snoepte ik ontzettend veel! 's Avonds lekkere chips en m&m's enzovoort. Nu moet ik er niet aan denken en eet ik veel boterhammen en wat snack a jacks tussendoor, veel fruit, lekker warm eten enz. En nu ben ik al een kilo aangekomen. Niet veel natuurlijk maar ik ben altijd wat panisch met mijn gewicht. Heb geen boulimia of anorexia o.i.d. maar ben wel eens wat obsessief met mijn gewicht bezig. Bij Isabella ben ik in totaal 9 kilo aangekomen en binnen no time was er 12 kilo vanaf. Maar als dit zo doorgaat??? Misschien vinden jullie dat ik me druk om niks maak hoor ha ha Maar is het normaal dat je al zo vroeg in de zwangerschap kan aankomen? Een buikje is trouwens ook al aardig zichtbaar.
Je darmen zetten uit in het begin, wat je ziet is niet je kindje, hoewel je bij een tweede kindje wel sneller kan hebben dat de bm omhoog komt. Mijn vriendin was van haar tweede ook eerder dik dan van haar eerste. Ik had snel een bolle buik (het is mijn eerste), maar raakte door de misselijkheid 2-3 kilo kwijt in eerste instantie. Ik heb trouwens wel anorexia achter de rug en moest erg uitkijken dat ik toen niet te licht werd, was al aan de lichte kant toen ik zwanger raakte. Ik zou proberen zo gezond mogelijk te eten, maar wel naar de 'honger' te luisteren. Ik lustte niks meer rond 8 weken, dat heeft het heel moeilijk gemaakt. Vergeet niet dat je lichaam extra reserves aanlegt tijdens je zwangerschap, als je gewoon goed kan eten nu, gebeurt dat misschien al een beetje.
Mijn buik is nu ook al heel erg opgezet. M'n onderbuik is duidelijk dikker geworden. Daarentegen ben ik wel afvallen. Ik heb ook erg veel last van mn darmen, misschien dat het daarmee te maken heeft.
ja je darmen zijn het nu... ze gaan langzamer werken door het hcg hormoon en daardoor worden ze boller. En het aankomen, no problemo! Ik kom elke keer 30kg aan en ook al vanaf het begin meestal.