veilig klamboe ophangen bij 6 maanden+ ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

onze jongste gaat binnen nu en een week ongeveer uit haar wiegje in haar ledikantje. Haar wiegje staat nu in het ledikantje, om te wennen aan het feit dat ze straks niet meer kan schommelen.

Nu hebben we een prachtige klamboe bij haar ledikant - met aan één zijde een opening.

Nu ben ik op de hoogte van het gevaar van naar binnen trekken en dat risico wil ik ook echt niet nemen. Maar ik vroeg me wél af of er mensen zijn die een veilige manier hebben gevonden om de klamboe tóch op te hangen.
    Hij hangt er nu wel, maar met de 'netten' helemaal achter haar bed, waar ze er met geen mogelijkheid bij kan - maar het hangt dus niet om haar bed ofzo.

Dus mensen die wél een klamboe hebben en misschien een foto van hoe het bevestigd is rondom het bedje?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ja, Julia slaapt met een kamboe. Altijd al. Toen ze een baby was, was het geen probleem omdat ze niet aan de klamboe trok. Met 9 maanden hebben we de klamboe strak onder de poten van de ledikant gespannen. Nooit problemen hiermee gehad. (dit is natuurlijk geen garantie voor jou)

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

ja hier zat ik ook aan te denken - loopt de klamboe bij jullie dan wel ook gewoon langs de spijltjes zeg maar? En scheurt de klamboe niet gemakkelijk omdat je hem onder de poten van het bed hebt?

Hebben jullie er 1 met 4 flappen zeg maar, of ook een hele dichte als het ware, met 1 opening?

Sorry veel vragen :p maar ik wil enerzijds zó graag ophangen, maar ik twijfel dus wel ;)

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb gewoon zo'n klamboe van Jollein met een opening aan 1 kant. Ik heb ook de klamboe om de poten van het ledikant geknoopt. Ik heb het uitgeprobeerd en ze kan 'm nu niet meer haar bed in trekken.

5. misa

misa Niet meer actief

Ik heb het nu achter het hoofdeinde gepropt (is dicht). Daar kan hij dus niet bij. Maar ik ga denk ik wat lusjes (4/5/6) aan de onderkant maken die ik dan aan de onderrand van de spijlen kan knopen. Kijken of dat goed gaat.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    geknoopt? Ik kan me er zo moeilijk wat voorstellen helaas - hoewel het wel goed klinkt...

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ja, ik heb het bedje met de lange kant tegen de muur staan. Daarom heen hangt dan de klamboe en de lange kant van het bedje dat niet tegen de muur staat is dus klamboe-vrij zeg maar.

Om de achterste poten heb ik de klamboe geknoopt. Je pakt gewoon een stuk klamboe aan weerszijde van de poten en legt daar een dubbele knoop in.

Probeer gewoon een paar dingen uit. Heb ik ook gedaan en dit werkte uiteindelijk het beste.

Deel Deze Pagina