een kant drinken en de andere kant dan?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maartje25, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo allemaal

Mijn dochter van 11 weken drinkt sinds kort maar aan een kant en dan ong 10 minuten. ..maar eat moet ik met de andere kant? Steeds afkolven? Snachts pakt ze vaak wel allebei de kanten en drinkt ze ook minimaal 20 minuten.

Ze geeft na de voeding ook vaak wat terug (deed ze eerder ook nooit) dus krijgt ze dan wel voldoende binnen?? In 10 minuten kunnen ze toch nooit een volledige voeding binnen krijgen??

Gr maartje

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Binnen de hoeveel uur komt je dochter voor de borst?
    Als ze te snel weer de borst krijgt dan drinken ze vaak minder effectief. En spugen ze meer.

Is er aan de weigerborst iets te zien? Of komt er wel melk uit?
    Ik zou die borst wel blijven aanbieden en anders afkolven

3. maartje25

Ze komt vaak om de 3 uur....
    Dus bij elke voeding de andere afkolven? De ene keer is het de rechter, de andere keer de linker dus niet dat ze een bepaalde borst weigerd... als ze spuugt neem ik ook aan dat haar maagje vol zit...?
    Het enige wat te zien is is dat de puntje van mn tepel wit is na het drinken maar dat is beide kanten zo...

4. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Mijn oudste dronk vanaf dag 1 2 borsten in 5 min leeg. Groeide als kool. Dus het kan wel degelijk.
    Je kan kijken wat er gebeurd bij gewoon 1 borst per x aanbieden en de andere laten zitten. Ik ken er genoeg die het zo deden.
    Bij mij ging de voeding daarvan wel enorm terug lopen.

5. maartje25

Ow ja, snachts drinkt ze vaak om de 4 uur en 1x om de 5

6. maartje25

Hmm...ja, terugloop van voeding is ook niet de bedoeling... maar als ze dan die ene keer dat ze hem wel leegdrinkt dan zou je denken dat de melk op haar word afgestemd? Dat er dus minder melk word aangemaakt omdat ze niet meer nodig heeft?

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Klopt hoor. Meestal gaat t ook goed. (Ik was een uizondering. Denk ik.)

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Zou gewoon per voeding een borst aanbieden en dan om en om. Als je dochter dan tevreden is hoef je niet te kolven anders zorg je voor overproductie.

spugen hoort er ook een beetje bij. Ik krijg ook regelmatig nog een golf over mij heen ;)

9. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Toen ons meisje nog aan de borst kon drinken zonder alles terug te geven dronk ze ook maar 5 tot 10 minuten, ze drink gewoon te snel. De fles drink ze zonder verdikkingsmiddel ook binnen 3/5 minuten

10. maartje25

Wauw! Zo snel?! Uit de fles doet ze er ongeveer 30 minuten over...

11. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Lotte drinkt ook maar 1 borst en was met 12 weken ook met ongeveer 10 minuten klaar, tegenwoordig drinkt ze hooguit 6 minuten overdag 's nachts als ze er 5 uur tussen laat iets langer.
    Niet kolven zorgt alleen maar voor overproductie en je borsten passen zich toch wel aan. Ik heb na al die tijd nog steeds voldoende productie, belangrijkste is gewoon meegaan met haar verzoeken en regeldagen.

12. maartje25

Hoe gaan jullie trouwens om met clusteren?? Dit doet ze vaak van 18-21 uur... laten jullie hun dan die drie uur aan de borst liggen?? Of....?

13. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ja 85 cc is een makkie in t minuten, maar nu heeft ze nutriton en daarmee kunnen we met veel boeren rekken tot 15/20 minuten

14. Engelse drop

30 okt 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier al half jaar borstvoeding. Vanaf dag 1 maar vijf minuten turbodrinken, uit maar een borst. Andere kant wil ze nooit.
    Gaat prima en ik kolf niet na.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva heeft altijd maar uit 1 borst per keer gedronken. Na een paar weken dronk ze in 5 minuten 120 ml (een keer gevoed op het cb en ervoor en erna gewogen ;)). Vanaf een maand of 9 ging ze wel 2 borsten drinken.

16. maartje25

Jemig!! Als dl dat ook doet dan vind ik het niet gek dat ze altijd gelijk op haar rug wil liggen :)

Maar gelukkig dan hoef ik dus niet te kolven! Vind dat zon gedoe

17. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier ook een turbodrinken met 1 borst per voeding. En groeien doet ze als kool. Ik heb ook nooit gekolft. En ze sliep met 2 weken al door van 19.00 tot 3.00 en met 2 maanden van 21.30 tot 7.30. We hebben nu wel de bekende 4 maandendip gehad en dan drinkt ze wel 2 kanten leeg en kwam ze 1,5 week om 2 nachtvoedingen. En nu zitten we weer op het oude ritme van turbovoeding met 1 borst.

over het clusteren. Ik liet onze dochter lekker aan de borst hangen. Dan dronk ze, dan weer sabbelen, dan weer rondkijken en weer het riedeltje opnieuw beginnen. Dit deed ze van 18.00 tot een uur of 21.30 om vervolgens tot de volgende ochtend te slapen. Nu clusterd ze niet meer zoveel en is ze na 1,5 uur er wel klaar mee.

18. maartje25

Rond de 4 maanden is er dus een voedingsdip?? Waarschijnlijk omdat je dan vaak weer aan het werk bent?

Ik heb haar gisteravond lekker bij me gehouden, heerlijk met dr in bed gelegen... ze heeft zoveel gedronken dat ik dacht dat ze zou ontploffen :p
    Ze heeft van 2130-0400 geslapen! Om 400 lag ze te duimen met haar oogjes dicht...heb haar toch maar aangelegd... want de boel stond aardig op poffen..
    Normaal kan ik haar beter laten liggen dus? Ben beetje bang dat ze 'vergeet' te drinken omdat ze nu ook snachts duimt...
    (Overdag slaapt ze bijna niet en ben dus beetje bang dat ze zich daardoor snachts niet meld)

19. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Je dochter kan nu ip zonder nachtvoeding, dus ik zou haar er zeker niet voor wakker maken.
    Ze komt echt vanzelf wel als ze honger heeft.
    Dat jij dan op ontploffen staat is wel vervelend, maar je lichaam gaat er aan wennen.

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    ik zou haar ook niet aanleggen s'nachts als ze er niet om vraagt. Het regelt zich allemaal zelf.

en rond de 4 maanden krijg je vaak een dip omdat je kindje meer gaar drinken dus vaker voor een voeding komt (productie omhoog krikken). Niet doordat we gaan werken (ik ben een tbm en ook ik had de bekende 4 maandendip).

Deel Deze Pagina