Dag dames, Misschien heeft iemand tips? Dochter heeft verborgen reflux, ik vermoed dat dat wellicht iets ermee te maken heeft? Dochter is bijna 6 maanden, met 4 maanden begonnen met gepureerde groenten... 3 dagen geprobeerd: geen succes, ze duwde het meteen weer eruit. Ok, misschien nog niet eraan toe? Met 5 maanden: nog steeds hetzelfde! Deze week een broodkorst gegeven, laat ze gewoon vallen. Groenten/rijst: spuugt ze weer uit. Net alsof ze niet snapt wat ze ermee moet?? Wie weet misschien tips hoe ik toch groenten kan introduceren? Rapley werkt dus ook niet: zie broodkorst...
Ik zou toch weer beginnen met de gepureerde groente. Heb zelf 3 dagen bloemkool, 3 dagen worteltjes en 3 dagen broccoli gedaan en dit 3 weken afgewisseld. Soms wilde ze wel, soms ook niet. Nu is ze een echte hapkont. Ik denk gewoon weer opnieuw proberen, misschien is ze er straks wel klaar voor. En bijvoorbeeld sabbelen op meloen of op komkommer?
We bieden dus inderdaad nu al de hele week afwisselend van alles aan. Gepureerde broccoli, bloemkool, wortel, doperwtjes, rijst... Sabbelen doet ze niet, deed ze ook niet op de broodkorst... We blijven doorzetten maar ze spuugt het steeds uit zeg maar....
Ik zou het nog even de tijd geven. Wacht nog even een week of 2-3, probeer het dan nog eens. Dat ze een broodkorst niet wil, betekent niet dat rapley niet werkt he? Al eens een stukje banaan geprobeerd? Een stuk zachtgekookte groente, zoals broccoli, een worteltje? Dat hapt veel gemakkelijker weg dan brood. En ook dan: soms hebben ze flink tijd nodig om de lol daarvan in te gaan zien. Dat mag allemaal, je hebt de tijd. Ze is nog geen 6 maanden, dus ze hoeft nog geen vast voedsel te eten en dat wat ze eet, is echt nog voor erbij en om te oefenen. Komt vanzelf!
Misschien langere tijd hetzelfde proberen? Ze eten zijn het begin sowieso maar heel weinig, ze moeten echt leren eten en ze moeten aan smaken wennen. Kost tijd. Gewoon volhouden dus.
Ik weet niet, bij zoon ging het meteen goed, die at meteen haha... Ja een banaan ook al geprobeerd, zachtgekookt worteltje nog niet? Zal ik eens proberen. Ze wordt volgende week 6 maanden en dan zou er toch een flesje af moeten en gegeten worden?!
Mijn dochter is bijna 9 maanden en brood en warm eten wilt ze niet Neemt ze het wel met Gods gratie dan is het 1 a 2 hapjes. Pfff. Radeloos ben ik!
Hoe doe je dat dan? Krijgt ze dan nog steeds 5 flessen? Ze drinkt trouwens hier wel fles met rijstebloem!
Nee joh! Er hoeft echt niet opeens een flesje af. Min dl ging pas met 8 mnd een beetje eten. Gewoon je kindje volgen. Ze hoeven ook niet met 6 mnd opeens te eten. Het is BIJvoeding. Geen hoofdvoeding. Geef het nog even de tijd
Zoals ik al zei ben dit echt niet gewend... Zoon at vanaf 4 maanden meteen prima: geen geknoei niks. Dus dit is weer de hele andere kant haha.
Dit dus. Ze is nog geen 6 maanden, zoon zat toen nog op volledige bv. Je mag eerder beginnen, het hoeft niet. En duurt het wat langer, geen paniek. Die fles hoeft er echt niet nu meteen af. Het komt wel!
Dat is wel fijn, een beetje een gevulde fles! Mijn dochter krijgt nog steeds borstvoeding. Een fles met rijstebloem of een bordje pap wilt ze niet. Ik geef haar yogolino, liga geprakt met sinaasappel, fruithapje, binnenkant van een croissantje of stukjes eierkoek. En verder bied ik eindeloooooos aan. Ohja en savonds bied ik natuurlijk warm eten aan.
Heb je al de rijstebloem geprobeerd uit een bordje te geven? Dan leert ze het principe van een lepeltje eten.
Nee joh, die fles hoeft er niet meteen af, ben je gek! 't Is nu eerst oefenen en de een doet daar langer over dan de ander. Onze oudste nam er ook best wat tijd voor, terwijl de jongste -als het aan haar had gelegen- direct hele bakken groentepuree had weggegeten Als ze op een gegeven moment de lol van het eten door gaat krijgen, gaat ze vanzelf minder trek krijgen. Ik gaf BV of flesje -zodra ze echt een beetje fatsoenlijke hoeveelheden aten- gewoon na de vaste voeding aan en dan ging daar steeds minder van op Dan vervalt er dus vanzelf een fles Die schema's zijn een handreiking, geen vaste wet waar je je kind in moet zien te krijgen
Het is inderdaad eerst oefenen en zo zal ze steeds meer binnen krijgen en dan gaat die fles er op een gegeven moment vanzelf vanaf.
hier een kindje wat fruit lekker vond, en dus dr mond open deed, maar groenten?! neee mama!! zo keek ze dan ook! dus ik heb heel slecht: groentes gepureerd en daarna een beetje melk erdoor met rijstebloem. net een potje van olvarit, maar dan toch vers na een week luste ze het wel. *heb dus wel elke dag geprobeerd, en dr ging ook echt wel een periode aan vooraf hoor.. ben niet meteen zo begonnen*
Hier een kindje van 10 maanden met reflux wat ook amper eet. Heeft je dochter al tandjes? Radeloos wordt je ervan. Kinderen van haar leeftijd eten brood avondeten mee etc. wij zitten nog met 4 maanden potjes te rotzooien. Professioneel advies gaf aan eten aan te bieden wat gelijk oplost vooral bij reflux aan te raden. Dit is makkelijk te slikken en wordt geen deegbal zoals brood. Je kunt hierbij denken aan LU crackers, goed rijpe peer of kroepoek dit kunnen ze zelf vast houden. Vind 6 maanden trouwens nog wat vroeg om iets te zeggen misschien heeft ze meer tijd nodig? Ik blijf trouwens ook gewoon alles de hele dag door aanbieden.
Niet zo druk maken om die fles die eraf moet..niks moet. Hier pas met 6 maanden begonnen dus die at eerder ook niks anders dan flesjes. Ik zou toch eens rapley proberen en dan geduld hebben. Bij de jongste ging het na een week of 2 op eten lijken...soms duurt het nog langer hoor
Heeft hier ook heel lang geduurd voor ik iets naar binnen kreeg. Hield lipjes stijf op elkaar. Als er al iets naar binnen ging dan deed ze er eigenlijk niets mee. Deed ook nog geen speelgoed ofzo in dr mond, dat begon rond 6 maanden. 6,5 maand begon ze te eten en toen ging het heel snel. Ze had de smaak goed te pakken. Zou dus echt haar volgen, het komt wel. En let op moment dat ze dingen in dr mond wil gaan doen, dan komt het met eten ook wel.
Geef het de tijd. Wij gaven vanaf 5 maanden voor het eerst wat groente, en dat ging ook niet van harte. Even gewacht en weer aangeboden, geprakt was geen succes, stukjes wel. Fruit ging daarna meteen goed. Maar rond 6 maanden at dochter nog maar kleine hoeveelheden, dat is geleidelijk aan steeds meer geworden. Nu is ze een kleine vreetzak .