Hop Tye en kleine baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hopefultimes, 30 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kleine meis is erg onrustig en wil graag gedragen worden en omdat ik reuma heb, is urenlang met een beeb in mijn armen lopen, niet echt haalbaar.
    Nu heb ik een aantal draagdoeken liggen, maar weet ik niet zo goed, welke te pakken.
    Ik heb een niet-rekbare natibaby maar die is qua stof meer geschikt voor de winter en volgens mij word ook geadviseerd ze daar niet in te dragen als ze nog heel klein zijn.
    Ik heb een mini-monkey gekregen, maar ben daar zelf niet zo'n fan van.
    En een Mei tai hop-tye gekocht, waar ze theoretisch al in zou moeten kunnen.
    Maar heb van de kraamverzorgster het advies gekregen daar nog even mee te wachten omdat madame wel aan de tengere kant is en het beter is, te wachten tot ze de vier kilo grens heeft overschreden.
    Ze zit op dit moment op een ruime 3 kilo.

Iemand die mij advies kan geven?
    Kan ze wel of niet in de Mei Tai?

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze kan er volgens mij gewoon in hoor, de natibaby moet ook gewoon kunnen! Je kan met de beentjes opgetrokken dragen, zorg bij de hop tye dat je de banden mooi over het ruggetje spreid ter ondersteuning. En met de natibaby kun je een fwcc proberen (even zoeken op youtube!).

Je mag ook vanaf de geboorte met de beentjes in de M-houding dragen (= knietjes hoger dan billen, ondersteuning tot in de knieholtes, benen gespreid), maar het kan dat die houding nu nog niet lukt zonder iets te forceren; dus alleen doen als je niets hoeft te forceren, anders dus dragen met opgetrokken beentjes.

Deel Deze Pagina