Uitgerekende datum

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door PriZz, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

misschien klinkt het heel raar maar ik geloof helemaal niets van mijn uitgerekende datum.. Ik maak mezelf er niet echt heel druk om, omdat mijn kindje zichzelf wel zal melden op de dag dat de baby er helemaal klaar voor is, maar het is toch vervelend wat het scheelt naar mijn berekening toch minstens 2 weken tot een maand..

Mijn berekeningen;

14nov Ongesteld (21dagen cyclus)
    20nov Inesteling
    ZWT 29dec zou positief moeten zijn, maar was het niet
    (kreeg op 28dec, een kleine bloeding)
    Uiteindelijk géén positieve test gehad.

--> 45dagen cyclus tot 28december (de kleine bloeding, dus nu maar geteld als ongesteldheid)
    18januari POSITIEVE TEST!!
    (maar volgens alle berekeningen kon ik pas 1feb testen, mocht ik een korte cyclus gehad hebben, kon het wel de 19de januari positief zijn)

Dus nu ga ik uit van 28dec, korste cyclus, 19jan ZWGT Positief, maar het hartje klopte al op 07-02, want na mijn berekening toch dan echt pas weer 16-02 mogelijk zou kunnen zijn. (verschil van 9 dagen, is het een dag denk ik nog dat kan...)

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel..

14nov is bevaldatum 21aug
    28dec is bevaldatum 11oktober

Ben uitgerekend op 28september, inmiddels al 3x aangepast.. Wat denken jullie nou?

Iedereen die me ziet zegt ook, je mag bijna bevallen hé? En ik zeg dan nog heel vrolijk, nee hoor nog 2 maanden.. Niemand kan het haast geloven. (het is mijn 2de kindje dus ik denk zelf dat ik daarom zo snel dik ben geworden)

Vriendin van mijn moeder vroeg me 4januari, ben je zwanger? Ik helemaal nou denk het niet, ik weet het niet.. (had nog geen test gedaan) achteraf was mijn buikje dus echt wel daardoor al gegroeid. (ben erg slank van mezelf) Terwijl ik pas 19januari een positieve test in me handen had.

Sorry voor al mijn tekst en uitleg maar je gaat het jezelf toch wel afvragen nu het dichterbij komt!

Bedankt alvast voor het lezen.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Aangezien je geen regelmatige cyclus heb gehad mag je niet rekenen vanuit je laatste menstruatie. We stellen de termijn tegenwoordig dan vast aan de hand van een termijnecho welke plaats moet vinden tussen de 10-12 weken. Tot 12 weken groeien alle vruchtjes gelijk, hierna krijg je variatie. Ik neem aan dat er een goede termijnecho is gemaakt? Voor 10 weken kunnen er nog wel eens meetfouten gemaakt worden en mag er ook geen uitgerekende datum vastgesteld worden. Maar als ze een meting maken wanneer het vruchtje 10-12 wkn is kunnen we aan de hand van de meting de termijn correct inschatten. Rekening houdend met mogelijke meetfouten zitten we er dan hooguit 2 dagen van af. Dus mijn advies zou zijn om je data van menstruatie etc los te laten want dat zegt niets over wanneer je precies zwanger bent geworden. Ook bij mensen met een regelmatige cyclus is gebleken dat de eisprong toch nog wel eens kan variëren. Daarom dus tegenwoordig altijd de termijnbepaling aan de hand van een echo. Je vindt je buik erg dik. Loopt het kindje dan ook voor op groei? De uitzetting van je buik zegt niets over de zwangerschapsduur. Het is maar net hoe je 'draagt'. In de regel heb je bij een tweede ook een grotere buik dan bij de eerste aangezien je buik en baarmoeder al een keer is opgerekt en dit nu veel sneller gaat.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina