Mijn zoontje was 6 maanden als hij dit kreeg en mijn dochtertje 1 maand. Het is niet erg als ze huilen maar je moet de ademhalingen goed tellen of iets langer het maskertje erop houden want als ze huilen ademen ze niet evenveel keer in als wanneer ze rustig zijn. Wat ik deed was het maskertje (was een flexibel maskertje van siliconen, weet niet of jij dat ook hebt maar dat kan je wel kopen en is makkelijker dan een plastic masker) met 1 hand op de mond houden en met het andere haar armpjes vasthouden (ze graaide nogal). Verder zingen om niet gestresseerd te raken van het huilen, dat was mijn trucje.
Hier ook al lang een puffer. Wat bij ons hielp (nu zit hij gewoon rustig bij het puffen) was maar heel ontaard de tv of tablet aan met filmpjes.
Ben je hiervoor bij het cb geweest en hebben zij je doorverwezen? Mijn zoontje hoest vrij veel en dat van die rochelend ademhaling herken ik ook (meestal half uur tot uur na een voeding en sporadisch tussendoor). Op het oog heeft hij er geen last van, niet benauwd ofzo en ook hier zei de kinderarts dat de longen schoon zijn. Bronchitis zit echter wel in de familie dus ik laat ze het steeds controleren maar vraag me nu af of ik niet nog meer door moet pushen voor meer onderzoek oid of het moet laten zo omdat het hem niet dwars lijkt te zitten. Helaas geen tips dus maar een hoop vragen haha. Wel ook veel succes gewenst ermee!
Hoi, Nee niet het cb, maar onze huisarts heeft ons doorverwezen naar het ziekenhuis, ik ging al om de 2 weken na de huisarts toe, en mijn zoontje heeft toen ook al puffertjes gehad om vrijer te kunnen ademen. Nu heeft hij er nog een bij die hij 2 x per dag moet van de kinderarts in het ziekenhuis. Bij ons in de familie komt ook Bronchitis en allergie voor. Misschien kun je een keer na de huisarts toe gaan, misschien word je dan wel doorverwezen Ik zou dus gewoon om meer onderzoek vragen via je huisarts! Ik ben blij dat ik het heb gedaan, nu hopen dat het nu beter gaat met zijn ademhaling!