Iig geen luiers of placenta's laten opeten/ruiken. Dat is gewoon ronduit smerig en een kledingstukje volstaat ook om even aan de geur te wennen. Ik ga met de andere tips mee, niet negeren maar gewoon normaal blijven doen. Wij hebben onze hond bij binnenkomst even laten snuffelen en het was klaar, alsof het nooit anders is geweest. Hij is over het algemeen erg druk, maar met kinderen is het een schat en erg rustig.
Wij hebben een klein hondje (Boomer). Mijn man heeft 'm vlak na de bevalling even om het hoekje laten kijken zodat hij door had wat er boven allemaal gebeurde. En toen ik schoon en wel in m'n bed weer lag, is hij boven op het voeteneind gaan liggen en hij is grotendeels de eerste week ook boven geweest omdat ik ook veel in bed lag. Toen ik weer beneden was, moest hij ook weer beneden blijven en eigenlijk gaat het vanaf het begin aan goed. Ze zijn hier erg gek met elkaar. Maar dit kon hier maar met een grote hond had ik het niet zo gedaan.
Ik ben bevallen in het ziekenhuis en toen mijn vriend 's nachts naar huis is gegaan, heeft hij een handdoek mee genomen van het ziekenhuis naar huis. Onze hond er aan laten snuffelen. Toen we thuis kwamen met baby, de maxicosi op de bank gezet en hond er aan laten snuffelen. Uiteraard stonden we er wel bij! Er was niks aan de hand, onze oudste en de hond zijn echt supermaatjes! Hond pikte altijd spuugdoekjes en ging er lekker op sabbelen. Met de jongste hetzelfde gedaan en ze taalt er niet naar! Reageert niet eens op huiltjes e.d. Ze is wel superwaaks over onze dochters, er hoeft geen andere hond bij in de buurt te komen!
Ik lag al in het ziekenhuis vanwege PE toen wij thuis kwamen waren ze helemaal door het dolle dat ze mij weer zagen dus beide honden zitten aaien en toen hebben we de maxicosi op de salontafel gezet zodat ze hoger was dan de honden en zo konden ze snuffelen .... Daarna haar uit de maxicosi gepakt en zo gingen we samen op de bank zitten aan beide kanten 1 hond en ze deden niets anders dan snuffelen ... Nu was dit al het 2e kindje in huis dus t was voor onze honden niets anders...
Hier ook grotendeels hetzelfde gedaan als hierboven beschreven. Ben in het zh bevallen en moest een nachtje blijven. Mijn man is tussendoor naar huis gegaan en heeft onze boxer alvast laten ruiken aan de wikkeldoek waar ons meisje inlag direct na de geboorte. Was een tip van de verloskundige in het ziekenhuis. De volgende dag toen we met zijn 3tjes thuiskwamen gewoon gedaan wat we altijd doen als we thuiskomen. Wel ons meisje met de maxi cosi op een tafeltje gezet zodat ze hoger stond als de hond en onze hond even laten snuffelen. Na een paar minuten vond de hond het wel best en is in zijn mand gaan liggen. Het is belangrijk dat je je kindje altijd hoger houdt als de hond want je kindje staat "hoger'in rang als je hond en hou je je kindje lager dan denkt de hond dat hij "hoger"in rang staat en kan hij dominant gaan reageren. Onze boxer is vanaf het begin wel heel beschermend geweest naar ons meisje toe maar niet dat hij ging grommen. Bij iedere kik keek hij eventjes wat er aan de hand was en dan was het weer goed. Ook hield hij de visite altijd in de gaten en zat de kleine bij iemand op schoot dan ging hij er bijzitten Dus zoals gezegd gewoon doen wat je normaal doet wanneer je thuiskomt en absoluut NIET negeren. O ja bijna vergeten,betrek je hond ook van te voren bij de zwangerschap. Laat hem even snuffelen in de babykamer,ruiken aan de kleertjes en leer hem wennen aan de kinderwagen. Klinkt miss raar maar onze hond vond de kinderwagen in het begin helemaal niks maar toen de kleine er eenmaal was liep hij keurig naast de wagen als we een stukje gingen lopen.
Hond negeren als jullie binnen komen voor de eerste keer met de kleine? Hoe wil je een hond jaloers maken? Met alle gevolgen van dien. Nou, vooral negeren als je je hond jaloers wilt maken. Hier werd ook gezegd: NIET NEGEREN!!! Wij hebben een grote hond, kruising Duitse staande met Hollandse herder. Hond ging de avond dat de weeen zijn begonnen en wij naar het ziekenhuis gingne mee gegaan naar mijn schoonouders. Voordat wij thuis kwamen, was onze hond al thuis. We waren met z'n viertjes, inclusief hond. hebben maxi cosi op de bank gezet (hoogte in roedel aan te geven). Hebben hond laten snuffelen (niet aan handjes, ogen, neus en mond laten likken). Onze zoon werd bijna helemaal schoongelikt, als wij daar geen stokje voor hebben gestoken. Nu zijn we 4.5 maanden verder en wilt de hond eerst onze zoon begroeten, en dan pas ons. Gaat hartstikke goed dus.