Baby inwikkelen in dekentje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mamma van Maryam, 2 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Hallo dames,

Mijn dochtertje van 11 weken slaapt moeilijk in en heb van alles en nog wat geprobeerd. Nu was ik gisternacht zo wanhopig dat ik haar strak in een dekentje heb gewikkeld, haar op bedje gelegd en vervolgens een lakentje strak over haar heen opgemaakt.

Ze sliep wonderwel direct in!

Nu is mijn vraag of dit wel verantwoord is en wel zo veilig. Ik hoop op jullie adviezen!

Groetjes

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik zou zelf geen dekentje gebruiken omdat ze haar warmte dan slecht kwijt kan en er de kans bestaat dat ze oververhit raakt. Ik zou een hydrofiele luier gebruiken of een bakerdoek of bakerzak aanschaffen (Puckababy of Pacco).

3. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat ze baat zou hebben bij het inbakeren. Maar niet met een dekentje, dat is iig wel gevaarlijk!
    Je kunt van die bakerzakken kopen, maar dat hoeft niet. Je kunt haar ook traditioneel inbakeren met hydro-luiers. Zoek even op internet hoe je het precies moet doen, of bel het CB even voor de uitleg. Die komen dan thuis jou laten zien hoe je moet inbakeren.

4. Mamma van Maryam

Mamma van Maryam Actief lid

28 dec 2010
    109
    0
    16
    Zo een puckababy lijkt mij inderdaad wel handig, maar wel wat duur. Ben bang dat ik er één aanschaf en dat dit helemaal niet werkt uiteindelijk.

Maar ja... Kan 'm altijd weer doorverkopen natuurlijk.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Kijk anders of je er 1 kan vinden op Marktplaats. Scheelt vaak een hoop geld!

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het niet met een dekentje doen. Want dan kan je kindje de warmte misschien niet goed kwijt.
    Maar met een hydrofiele luier of lakentje zou het wel kunnen. Maar sommige kindjes kunnen zich daar ook uit werken. Dus als dit na een paar dagen nog werkt, dan zou ik een bakerslaapzak kopen (misschien via mp).

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik baker m´n dochtertje ook in omdat ze anders bijna niet slaapt.
    Ik doe het nu nog met een badcape, maar ben druk op zoek naar een pacco, die lijken me echt geweldig.

Zo´n puckababy is meer een slaapzakje, dan liggen hun armen nog wel redelijk los, heb zo een thuis te leen, maar hier is dat niet voldoende voor haar.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    misschien had je baby wat meer warmte nodig? soms deed ik dat toen mijn jongen heel jong was heel losjes.misschien heeft je kindje t koud?

9. misa

misa Niet meer actief

Oja, buikslapen wil ook wel eens helpen tegen maaiende armen. :)

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik bakerde tycho met een hydrofiel luier in. Puckabbay had ik besteld bij babydump maar dat was veel te los voor hem en hij kon er dus niet mee in slaap komen. Daarna weer met een hydrofiel luier geprobeerd en dat werkte gelijk weer. Ik had de
    puckababy 3x gebruikt om te proberen en had de verpakking en alles bewaard. Dus ik heb hem weer opgevouwen en een week later gewoon terug gestuurd naar de babydump ;)

Misschien niet netjes, maar ik had ook geen zin om een nieuw produkt ongebruikt te laten liggen of op MP met verlies te verkopen.

xxxx

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hier net zo idd, veel te los. En haar hoofdje lag ook niet mooi vrij.

Deel Deze Pagina