Rollen in bed: hoe voorkomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nike, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Mijn zoontje gaat sinds vandaag in bed rollen als ik hem erin leg. Hij rolt dan van rug naar buik. Dat vindt ie dan even leuk en daarna gaat hij keihard gillen. Hij weet even niet meer hoe hij terug moet (kon hij wel al eerder dan van rug naar buik, maar blijkbaar even vergeten). Ik leg hem dan weer terug, maar 2 minuten later ligt ie weer zo. Van slapen komt zo niet veel, terwijl hij wel moe is.

Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ie niet gaat rollen?
    Bedje strak opmaken en slaapzak helpen niet.

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    tja hier hetzelfde probleem.. ik laat haar max een kwartier aanrommelen voordat ik haar ga draaien, nu draait ze inmiddels zelf weer terug ook al duurt het wel even voordat het gelukt is..

heb je al geprobeerd de slaapzak mee in te stoppen?

3. Nike

Nike Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.792
    0
    0
    Ja dat heb ik al geprobeerd. Helpt helaas niet en is bovendien nu erg warm (op zijn kamer is het 23 graden).
    Laten aanrommelen is een optie, maar hij gaat meestal keihard gillen omdat hij niet terug kan (pittig karakter) of stoot zijn hoofd tegen de spijlen en dan is het ook huilen. Hem laten gillen/huilen kan natuurlijk, maar dat vind ik zelf niet prettig en de hele buurt kan meegenieten omdat de ramen nu open staan.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    oordoppen uitdelen aan de buren? nee grapje..

je hebt van die speciale slaapwikkels maarja dat lijkt me met dit weer ook niet echt prettig..

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Denk dat iedereen dit wel doormaakt. Ik heb haar gewoon geholpen. Ze deed het ook een paar x per nacht. Gelukkig viel ze wel telkens weer in slaap. Maar herinner he tme ook als een rotperiode. ;) Volgens mij had ze met een week of 2-3 wel door hoe ze zelf terug kon draaien in bed.

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier ook een periode gehad, heb haar ook steeds zelf laten proberen en na 10 min / 15 min komen helpen..
    Gaat vanzelf weer goed komen, vooral als hij andersom eerst al wel rolde

7. adi

adi Niet meer actief

Het is een periode waar je even doorheen moet, vrij zsnel zal ze leren hoe ze zelf weer terug moet rollen, of ze blijft gewoon op haar buik slapen.

Ik zou de baby niet vastleggen in bed.

Het is inderdaad even een rotperiode. Het komt ook weer terug als ze straks leert hoe ze moet gaan staan in bed. Dan heb je je kont net gekeerd en ze trekt zich alweer op om te staan. Dat gaat ook wel weer over ;)

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Haha, heel herkenbaar ook, en ook als ze steeds gaan zitten en dan gaan spelen ipv slapen ;)

9. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Ik gebruik altijd een Snoozzzz met omrollende kindjes. Helpt heel goed!

10. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hier ook gehad, dan was het ook huilen. maar liet hem eerst even 10 minuten ofzo gaan en dan ging ik hem weer goed leggen. inmiddels draait ie zelf terug of gaat op zijn buik liggen slapen en nu slaapt ie ook op zijn zij helemaal overdwars in bed.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

het hoort bij de ontwikkeling. bereid je voor op een aantal weken weinig slaap en dan kan hij het zelf. ik zou geen foefjes uit gaan halen hem vast te leggen. dat is tegen natuurlijk en houdt zijn ontwikkeling tegen.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63

Helemaal eens. Deze fase krijg je ook bij het gaan staan in bed en niet meer kunnen gaan zitten/liggen. Duurt een paar weekjes en dan ben je het snel weer vergeten. Zou absoluut je kindje niet vastleggen. Succes

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Idd, met staan was het ook vreselijk, maar alles gaat vanzelf weer goed. ;)

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oooow die periode is zooooo k*t!
    Bij Vigo hebben we op een gegeven moment een Safe T Sleep aangeschaft. Was best een uitkomst, maar het heeft ook weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geduurd voordat hij zonder dat stomme ding kon slapen (op een gegeven moment was hij zo sterk dat hij zelfs in dat ding ging rollen, maar slapen zonder dat ding wou/kon hij niet)
    Bij Milan hebben we het maar gewoon laten gebeuren. Eerst aan laten mosteren, en na 10 minuutjes helpen. Zo zijn we even doorgegaan, maar toen kon hij van mij de boom in :p:D Eerst gechecked of alles ok was (geen vieze luier, geen honger of dorst, niet te warm of te joud etc.) Het was even een week a 2 weken bikkelen, maar nu slaapt meneertje lekker op zijn buikje en rolt vanzelf weer terug als hij een andere houding aan wil nemen. Heeeeeeeeeeeeeerlijk dit! Hahahaha, hadden we bij Vigo achteraf ook moeten doen ;)

15. fafje

fafje Niet meer actief

Nou ik zit er sinds 2 nachten in..

helaas rolt om 6uur sochtends al om...en voor dat ie gaat slapen ook wel een x of tig...

maar ik ben vanavond geowon bij em gebleven, wang tegen wang...armpjes btj vasthouden en toen sliep ie...ben beniuewd!!

16. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik heb een speciaal kussen met zo een soort van worsten op de zijkant tegen het omrollen
    groetjes

17. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Zoals al gezegd is, het is een fase waar je 'gewoon' door heen moet. Als je pech hebt heb je die periode 3x... (omrollen, zitten en niet meer kunnen gaan liggen en staan en niet meer kunnen gaan liggen)

Ik zou hem ook nergens in vastleggen. In bed moeten ze zo vrij mogelijk kunnen bewegen. Ze leren snel genoeg dat ze het beter niet kunnen doen of om weer terug te draaien.

Dus niet te snel gaan helpen, even zo laten liggen en dan maar weer terug leggen. De aanhouder wint! Succes de komende nachten.

18. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Ik heb een tijdje geleden ongeveer hetzelfde topic geopend, met dezelfde vraag.. Op advies van de dames ben ik eens gaan kijken naar een Snoozzz. Bij ons werkt dat echt super! Dat scheelt ons meisje een heleboel slapeloze uurtjes, als ze weer eens onderste-boven en achterste-voren in haar bedje lag. En met zo'n Snoozzz heeft ze nog genoeg bewegingsvrijheid, alleen blijft ze op haar rugje liggen. Wij vinden het ideaal, maar goed, ieder zijn ding...

19. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    die periode heeft hier denk ik zo'n 2weken geduurd. Ook deed hij het in zijn slaap, werd dan wakker en snapte denk ik niet wat er gebeurd was en begon te huilen. Weer terug in slaap vallen in die positie lukte hem niet. Ik kon er toen soms wel 5x per nacht uit om hem terug te draaien.

Nu vind ik hem op de gekste posities terug in zn bed: ondersteboven, dwars, tegen de spijlen aangevouwen. Hihi wel erg lief om te zien hoe hij dan ligt te slapen.

xxx

20. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Hier juist andersom: van buik naar rug rollen. Dochtertje is een buikslaapster. Ik heb haar al in praktisch alle mogelijke posities in bed aangetroffen, heel grappig :) Maar ze weet ook nog niet hoe ze terug op haar buik kan rollen. Heel soms valt ze in slaap op haar rug. Wij hebben ons nu voorgenomen om haar 15 mins het zelf te laten uitvogelen, en haar dan maar terug op haar buik te leggen.

Deel Deze Pagina