Zoals de titel al zegt, ik begin me heel er zorgen te maken om de 20 weken echo. Dit duurt nog 7 weken maar elke dag denk ik.. "als het maar goed is allemaal" Mijn eerste echo was bij 8 weken, dus er zit gewoon 12 weken tussen.. en ik bedenk me dan wat er allemaal wel niet mis kan gaan in die 12 weken! Ik wil me helemaal niet zo voelen.. iemand hier ervaring mee of iemand die me even wakker kan schudden? Liefs, LB
Ik had precies hetzelfde en dit werd alleen maar erger naar mate de datum van de echo dichterbij komt (en wij hebben nu een supergezond kereltje van 11 maanden ). Het lijkt mij niet meer dan normaal dat je je zorgen maakt of alles wel goed is met je kindje, je voelt het immers nog niet bewegen en je gaat ook nog niet zo vaak naar de verloskundige voor controles en dus bevestiging. Ik zou er gewoon lekker over praten met je partner en verloskundige en als je het even niet vertrouwd kun je altijd naar je verloskundige toe om naar het hartje te luisteren. Succes!
Ik had dit ook best wel, alleen in mijn omgeving zeiden ze je moet niet zo denken. Als het niet goed zou zitten merk je het vanzelf.. En ze hadden gelijk ik heb me druk gemaakt om niks, alles was helemaal goed met de kleine! Je hoeft je niet zo druk te maken, en gewoon lekker van je af blijven praten
Ik had het met 13/14/15 weken ook behoorlijk. Op de een of andere manier zakte het daarna weg (ik voelde de kleineal met 16 weken, wellicht hielp dat) en pas een paar dagen voor de echo vond ik het weer echt spannend maar bleef wel positief. Toen ik eenmaal lag en ik de kleine zag spartelen viel alles van me af en geloofde ik gewoon in onze kleine meid. Ik denk dat wat gezonde spanning er altijd is, maar probeer tussentijds wel te genieten en niet alles uit te stellen tot 'na de 20 weken echo' dat is zonde van je zwangerschap!
Ik heb dat ook heel erg, ik heb vanavond 20 weken echo(ben nu 21 weken dus moest nog langer wachten ook... pffft SPANNEND hoor!). Zat al vanaf 11 weken in de rats. Toen hebben we besloten dat we een pret echo lieten maken met 16 weken. Dit gaf mij wel echt rust!! Ik merk nu dat ik het weer spannend vind, maar zo kort er voor is dat denk ik niet zo gek. Succes!
ben ook heel bang vind het veeeel te spannend.. het hoort er gewoon bij maar dat je in 12 weken tijd geen echo krijgt vind ik raar.. of het ligt aan mij hoor.. je kan ook naar een echobureau gaan en een pretecho laten maken mocht je je zorgen maken. Liefs
Ik had dit ook zoooo erg, werd er zo onzeker van! Idd die gedachte, wat kan er allemaal wel niet fout gaan in die tussenliggende weken.... Ik heb toen nog maar een pretecho tussendoor gedaan (geslachtsbepaling met 18 weken), ik kon echt die 2 weekjes niet meer wachten...