ons dreumesje van bijna 16 maanden is ziekig...wat begon als tekenen van kiezen die door moeten komen (hangerig, niet veel eetlust, rode gloeiende wangen, veel kwijlen en wat huilerig waar ons mannetje altijd vol energie is en vrolijk) is het nu een koortslip op twee plaatsen, aften in z'n mondje, opgezwollen tandvlees en een beetje snotterig neusje...hij heeft zo'n pijn in zn mondje dat drinken niet gaat. eten wil hij niet maar dat drinken vind ik heel vervelend ivm uitdrogingsgevaar...hij heeft vandaag in de ochtend alleen maar 100 ml melk gedronken en dan nog een paar slokjes sap. soep wil hij niet, geen eten, alleen 2/3 banaan. ik beid steeds aan maar niks niks niks, geen rietjesbeker, geen flesje, geen beker, geen lepeltje...heb hem depon siroop gegeven (soort paracetamol)en daar heeft hij 3 kwartier op geslapen. hij is zo moe van de nacht vol pijn en huilen maar slapen gaat dus ook niet... hij is altijd zo vrolijk, uitgelaten en energiek! en het is de eerste keer dat hij echt iets heeft... wie heeft ook koortslip en aften gehad (ik bedoel het kindje dan). ik heb twee kinderartsen gebeld en zij zeiden allebei dat het vanzelf overgaat en dat hij zelf er bovenop moet komen met de siroop en veel vocht...
niemand ervaring met koortslip,aften en niet willen drinken..?ons mannetje heeft nauwelijks gedronken vandaag...nog geen 300ml en dat was overdag. nu wil hij niets meer...
eet hij wel fruit? daar zit ook veel vocht in.. Eventueel ORS geven.. ik heb wel ervaring met niet drinken maar dat was in het ziekenhuis. Ze lag daar met nierbekkenontsteking, dochter ging aan het infuus met extra vocht. Toen ze dat eruit trok, kreeg ze gewoon hele zoete ranja en dat dronk ze wel..
hij wil wel drinken maar doet zo'n pijn in z'n mondje vanwege t opgezwollen tandvlees en de aften...hij is nu wel tierig hij eet wel veel yoghurt en alleen banaan...verder weinig kleine slokjes...hij had vanmiddag een heel natte poepluier...maar tegen de avond heeft hij weinig gedronken...ik moet even kijken hoe het morgen gaat...normaal drinkt hij een fles melk van 180ml voor t slapen gaan maar nu drie slokjes...
missch helpt het om hem op een nat washandje te laten sabbelen? Of komommer, weet niet of hij dat wil/lust? Beterschap met je mannetje! Hoop dat alles gauw weer over is en dat de kiezen heel snel doorzijn! xxx