Baby is constant ziek, is dat normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juenco, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai daar!

Ons meisje gaat sins begin februari naar het KDV en ze is nu al 3 x flink ziek geweest.

Nu is ze heel erg hoesterig (tot overgeven toe bijna), maar goed, ik had goede hoop dat het de goede kant op zou gaan.

Nu is ze deze week weer naar het KDV (3 dagen) en nou heeft ze wéééér koorts (38,5)

Ik heb constant een zieke baby...die soms een dagje lekker in haar velletje zit :(

Is dit normaal? Ik weet dat ze vaak ziek zijn en dat het straks voordelen biedt, maar ik vind het zooo sneu!!

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    normaal...nee
    vervelend...ja

zou me er niet te druk om maken
    tuurlijk zijn ze bevattelijk voor alle andere verkoudheidjes op de groep.

3. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ja het is normaal dat als je kind op het kdv komt het alles oppikt wat er heerst. Heb zelf ook op een kdv gewerkt en was ook om de haverklap ziek het 1e jaar. Mijn kindje is het 1e jaar ook heeeeel vaak ziek geweest. Sterkte ermee!

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Charlotte had dat ook, sinds ze naar het kdv ging was ze elke week ziek en heel soms een keer eens niet. Toen ze daardoor ook bijna niet meer at en weinig dronk en afviel in gewicht hebben we voor een tijdelijke stop gekozen zodat ze iets meer op krachten kon komen. Vanaf volgende maand gaan we het opnieuw proberen maar ik hou mijn hart vast... Het is inderdaad zo dat sommige kindjes alles sneller oppikken dan anderen en dus vaker ziek zijn, je kunt er weinig aan doen helaas... Beterschap voor je meisje!

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    helaas komt dat veel voor als je je kindje naar het kdv brengt. ze steken elkaar steeds weer aan. ons meisje was ook altijd verkouden toen ze naar de creche ging. dit kan best een tijdje blijven aanhouden. heel vervelend..beterschap

6. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochtertje gaat ook sinds 3,5 maand naar het kdv, sinds die tijd is ze eigenlijk constant verkouden en heeft ze 1x gewone griep gehad en nu voor de 4e keer buikgriep, vind het ook erg sneu voor dr, maar ze bouwen er blijkbaar een hoop weerstand mee op!;)

maar het is wel heel vervelend.....beterschap!

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het is wel logisch dat je kindje meer ziek is. Op het kdv vangen ze natuurlijk veel meer rondhangende ziektekiemen op.
    Als ze er echt heel veel last van heeft, en je ziet dat ze niet gedijd, zou je kunnen overwegen om een andere manier van oppas te nemen. Bv een familielid, een buurvrouw, een oppasgezin. Of je stopt met werken, maar dat kan vaak financieel gezien niet.
    Ik zeg absoluut niet dat je moet stoppen met je werk hoor, maar ik wil je toch een verhaaltje vertellen. Lees en huiver. :$
    Kennisjes van ons hebben drie kleine kindjes, heel kort op elkaar. Hij heeft een heel goede baan, dus zij hoeft niet te werken. Maar ze is gek op haar werk en is al snel weer 4,5 dag per week aan het werk gegaan. Haar kinderen zijn echt heel zwak, ze zijn om de haverklap ziek, soms zelfs ernstig, en minstens elke week koorts en narigheid. Ze blijven elkaar steeds aansteken, ze huilen heel veel, zijn graatmager, ze slapen heel slecht, ze lopen ziekenhuis in en uit, kortom: het hele gezin loopt op z'n tandvlees.
    De kinderarts heeft ze geadviseerd om, als ze willen dat hun kindjes gezond worden, ze gewoon een paar jaar thuis zou blijven bij de kinderen, voor meer rust, en voor minder ziektekiemen van buitenaf.
    Maar de moeder wil persé haar dagen blijven werken, dus ze tobben al jaren door.
    Ik vind het zo jammer en zielig voor de kindjes, ik zou ze haast bij me thuis willen nemen en ze lekker vertroetelen en ze de tijd en de rust geven die hun zieke lichaampjes nodig hebben.

8. EmyD

EmyD Niet meer actief

Onze meid gaat inmiddels al een tijdje naar het kdv. In het begin ging het heel goed, ze was nooit ziek, niet eens verkouden.
    Maar toen werd het winter. Vanaf oktober is ze geen moment niet verkouden geweest. Ook een aantal keer echt ziek geweest, en ze heeft regelmatig (hoge) koorts. Meestal lijdt ze er zelf niet onder, maar moeders hoopt toch heel erg dat het snel weer warmer wordt. En hopelijk gaat het dan weer een stuk beter!
    Trouwens, wij zijn sinds die tijd ook constant verkouden, we pikken zelf ook alles op!

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    als ze naar een kdv gaan dan is het inderdaad dweilen met de kraan open. dat zal voorlopig nog wel zo blijven.

1 van de heeel veel redenen waarom ik een thuis blijf mama ben.

10. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Het is algemeen bekend dat veel kinderen als ze voor het eerst naar de opvang/peuterspeelzaal/basisschool gaan de eerste tijd veel oppakken. Je kunt het hooguit uitstellen tot als ze ouder zijn door je kindje thuis te houden. Bedenk wel dat ze bij een gastouder met meer kindjes ook het een en ander oppakken, misschien in een iets langzamer tempo dan op het KDV. Als het goed is word het dadelijk wel beter. Hier gaat het vanaf half april tot half september stukken beter. Je zult naar je eigen kindje moeten kijken en naar jezelf wat je er mee wilt.

Omdat ik het niet kan laten:
    Je bedoelt zeker dat de vader persé zijn dagen wil blijven werken. :D Ik snap namelijk niet waarom de moeder zou moeten stoppen met werken als je als man en vrouw samen de verantwoordelijkheid dragen. Het kan best zijn dat hij meer verdient, maar als zij werken fijn vindt dan wil ze ook geen carriere breuk (ongelukkige huismoeder zijn ook niets voor de kids). Als ze zouden doen wat jij wilt dan minderen ze beide een beetje. ;)

11. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Het eerste jaar bij de onthaalmoeder was de oudste ook steeds ziek. En geloof me na een jaar heb je het echt wel gehad. Op een bepaald moment kregen we ook advies van de dokter om hem een tijdje niet naar de onthaalmoeder te laten gaan zodat hij kon aansterken. Want het was het één na het ander. Het één nog niet weg en het ander was al weer daar. Gelukkig had ik toen net bijna 3 weken verlof, en daarna kon mijn mama nog een weekje inspringen en toen is het beter beginnen te gaan. (Maar toen zal hij ook wel alles gehad hebben ondertussen, en mama ook helaas)

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten was in het begin ook vaak ziek toen ze op het kdv kwam, dat wordt nu steeds minder. In het begin had ze ook vaak oorontsteking. Maar ja wat doe je er aan? Als je het financieel niet red op 1 salaris...

13. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Nils is nog maar 2 ochtenden op het kdv geweest om te wennen. Maandag moet ik weer aan het werk. En hij is nu al strontverkouden. Erg hoesten en heel veel snot. Hij gaat vanaf maandag 3 dagen in de week. Ik hou mijn hart vast haha.

14. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Sneu is dat he..
    Mijn dochter had het ook, vreselijk. Constant ziek. Bij haar sloeg het ook vooral op haar luchtwegen dus om de haverklap(?) een antibioticakuur en pufjes. De ha heeft toen ook voorgesteld om haar een poosje thuis te houden zodat ze weer aan kon sterken. Die antibiotica word je natuurlijk ook niet fitter van. Gelukkig waren we in de mogelijkheid om haar een week of 6 thuis te houden. Toen was de winter ook weer voorbij en sinds dat moment gaat het beter. Ze is nog wel een keer ziek maar niet te vergelijken met het 1e jaar.
    Is ook wel bekend dat dat zo is. Dus of doorbijten en hopen dat het beter wordt of een andere oplossing zoeken. En de winter is zo goed als voorbij dus ik zou het nog even aankijken, kan best zijn dat ze toch ineens wat minder vaak ziek is komende maanden. En je zult zien dat het volgende winter alweer wat beter gaat.

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Het is zeker niet abnormaal. Mijn zoontje gaat naar de gastouder en is daar maar met 1 ander meisje en hij was vanaf september tot eind januari (totdat zijn neusamandelen zijn verwijderd) bijna aan een stuk door ziek.
    Dus ontslag nemen en je kind thuis houden zoals sommige hier voorstellen hoeft geen goed plan te zijn. En daarnaast is het alleen maar het verschuiven van het probleem. Ze moeten een keer naar school en als je weinig in aanraking bent gekomen voor virusjes dan ben je ook niet voldoende resistent ervoor op de basisschool.

Sommige kindjes zijn voor alles vatbaar en kunnen het eerste 1.5 jaar heel veel ziek zijn. Het wordt vanzelf wel minder, maar het is uiteraard wel heel vervelend en sneu voor die kleintje.

16. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Ehm... mijn zoontje gaat niet naar het kdv/gastouder en is ook aan de lopende band verkouden. Momenteel zit ie ook helemaal niet lekker in z'n velletje. Ik denk dat hij het van mij krijgt. Ik werk in de zorg. Niks aan te doen, maar sneu is het wel.

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier precies hetzelfde. Milan gaat vanaf januari naar het KDV, hij gaat 1 dag. Sinds januari rollen we van verkoudenheid, naar buikgriep en terug.
    Deze week zelf vaccinatie uitgesteld omdat hij pas 1 dag beter was nu is het 6 dagen goed gegaan en daarnet weer braken en diarree! Balen!

18. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Geheel off topic inderdaad, maar thank you! Ik dacht precies hetzelfde... :D

On topic: Mini heeft ook wel steeds wat inderdaad. Maar ik moet zeggen dat ze een sterk meissie is want ze lijkt er niet al te veel last van te hebben, blijft meestal vrolijk en gezellig maar dan mét snotneus. :) Hoort er een beetje bij, vroeg of laat moeten ze die weerstand opbouwen en als het nu niet gebeurt, dan komt het wel op de basisschool... Alhoewel het natuurlijk gewoon niet leuk is je kleintje niet lekker te zien...

19. suuz09

suuz09 Bekend lid

14 jan 2009
    712
    272
    63
    Ze pakt denk ik inderdaad alle virusjes mee.
    Thuis houden heeft het voordeel dat ze nu niet ziek wordt, maar als ze naar peuterspeelzaal of school gaat, krijgt ze het wel.

Mijn moeder is thuisgebleven en wij waren constant ziek toen we naar school gingen. De weerstand tegen virussen moet eens opgebouwd worden.

Een oplossing is er niet echt voor. Of minder of niet werken, weet niet of je dat kunt, of een opa of oma of kennis laten oppassen.

Groetjes Suzanne

20. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    ja yinte, thuis blijf moeder heeft zeker voordelen, maar dat moet je ook kunnen. Ik moet er niet aan denken om thuisblijfmoeder te zijn, zou mijn werk en al de contacten zooo missen.

Hier ook een ziek kindje om de haverklap sinds begin december. Ze gaat dan niet naar kdv maar naar gastoudergezin maar daarvan is ze ook om de 2 weken ongeveer ziek, buikgriep, verkouden, hoesten, noem maar op! En wij ook! Ben sinds december ook al 4 keer ongeveer ziek geweest, of verkouden of heel erg hoesten en dat laatste bijna een maand, zij 2 dagen :D maar dat heb ik liever als andersom haha.

Ik hoop op de lente en de zomer!!!!!!!!!!!!

Deel Deze Pagina