Hallo, Chiara heeft vanmorgen de waterpokken gekregen,ze is er best ziek van! heel erg rustig,moe en 38,5 koorts. Eten doet ze ook haast niet,bijna niet gewoon. wie heeft er een kind die als baby de waterpokken heeft gehad? hebben jullie tips voor me? alvast bedankt
Hoi Rosannanl, Wat vervelend dat je dochtertje de waterpokken heeft. Mijn dochter heeft ze gehad toen ze 3,5 maand was. 3 dagen flinke koorts gehad (39,5 / 40) met zetpilletjes (3 per dag) kwam ze die dagen redelijk door. Ik heb gesmeerd met ... emulsie van VSM, die verkoelde wel, maar kreeg ze een heel rood huidje van. Anders moet je even naar de apotheek voor zalf met zink, weet ff niet hoe het heet maar daar heb ik meerdere moeders over gehoord. Dan drogen de pokjes snel in. Ook wil een badje met havermout (havermout in een washandje doen) goed helpen. Daarna met het washandje over je dochtertje heenvrijven en op laten drogen, dan drogen de pokjes ook snel in. Ik hoop dat je er wat aan hebt! O ja, ze zeggen vaak dat als ze het onder het eerste jaar krijgen, dat ze het nog een keer KUNNEN krijgen, hoeft dus niet, maar kan wel! O ja, drinken is bij koorts wel heel belangrijk!! Volgens mij moeten ze minimaal 500 ml vocht op een dag hebben, maar dat moet je voor de zekerheid ff checken. Of even de huisarts bellen, misschien willen die dr nog even zien... ze is nog wel klein. Let ook goed op of ze niet suf wordt, anders moet je gelijk naar de huisarts. Sterkte met de kleine meid!