leah heeft het het eerste jaar ook af en toe behoorlijk gehad, steeds verkouden. dan een paar dagen niet, dan weer wel. maar ze gaat niet naar een kdv of gastouder. mijn zus past 1dag in de week op (als mijn vriend gaan varen is) en die heeft 2zoontjes, dus daar zal ze een deel van krijgen. van een vriendin gaat het zoontje ook naar het kdv en die heeft ook vaker koorts of niet lekker. denk dat dat ook door het kdv komt (haha, net of het kdv de schuld heeft) ik denk dat leah een deel van haar weerstand nog op school zal moeten opbouwen (of via de peuterspeelzaal?) we zullen het zien. hopelijk is het vlug lente en gaat het beter met alle kindjes
ja birdy@ het moet je inderdaad liggen. ik zou doodongelukkig worden op het werk. ik ben echt een moederkloek. en je moet er natuurlijk ook flink aan inkomen op toegeven. maar toch zou ik met niemand willen ruilen. ik vind het heerlijk om thuis te zijn en zelf voor de kinderen te zorgen.en omdat ik al 2 schoolgaande kinderen heb en een vriend die werkt in een grote fabriek en we zelf geregeld gaan wandelen ofzo komen er af en toe ook wel virusjes binnen. ik vind de hoeveelheid virusjes die op kdv rondwaren eigenlijk best zorgwekkend. zeker als kinderartsen moeten gaan adviseren dat je toch maar een paar maandjes vrijaf moet nemen om je kind de kans te geven aan te sterken of uberhoubt eens een keer beter te worden. ik ben inderdaad ook weer toe aan de lente. heerlijk alles open en lekker naar buiten.
Mijn dochter is voor het eerst eind oktober ziek geworden, dan 2 maanden niets en na de 2de griepprik was het raak - ze is tot nu toe aan een stuk door ziek. Verkouden, 2x oorontstekingen, koorts etc. We hebben nu besloten om haar een tijd geven om te herstellen: voor 2 dagen per week een oppas aan huis gevonden, en ieder van ons neemt 1 dag per week vrij (en vrijdag werk ik niet). Dan komt mijn schoonmoeder om op te passen, dan mijn moeder en dan is het hopelijk lente en is de virustijd voorbij. We dachten naar een gastouder over te stappen ipv kdv maar zo te lezen, heeft het weinig zin. Dus maar hopen dat ze nu een beetje hersteld en verder loopt het vlot door.
Mijn zoon (14 maanden) is ook vaak verkouden/grieperig. Hij gaat 1 dag per week naar de creche. Ik vraag me af of dat volgende winter minder zal worden omdat hij dan wat ouder is (bijna 2). Ik hoop het heel erg!