Mijn dochter is bijna 10 maanden en heb nu een volle pak nutrilon nr 2, maar gingen jullie meteen over op nr3? Ik hoor ook dat sommige al over gaan op de koemelk (wat ik nog niet wil doen, ze is een fijn meisje welke de opvolgmelk nog wel kan gebruiken) of gingen jullie nog even door met 2? Nr 3 bestaat volgens mij nog niet eens zo lang of heb k, dat verkeerd begrepen?
Volgens de verpakking zou je met 11 maanden over moeten gaan naar nutrilon 3, geloof ik. Zelf hebben we gewoon steeds 2 gegeven, totdat deze op was tussen de 11 en 12 maanden. Daarna zijn we koemelk gaan geven. Dit mocht gewoon van het CB. Ons zoontje was dus nog geen jaar toen hij gewone koemelk kreeg en geen opvolgmelk meer. Ik zag er het nu niet zo van in om voor die paar weken van 2 over te stappen naar 3 en daarna naar koemelk.
Hier ook een iel mannetje maar echt met 11 maand overgegaan op koemelk. Volgens mij is nmmr 3 echt onzin. En als je meid gewoon genoeg brood, melk en dat soort dingen binnen krijgt kan het prima. Na het avondeten geven we hier volle yoghurt.
Wij hebben van 10 tot 11,5 maand nummer 3 gegeven (Friso). Daarna zijn we overgegaan op gewone koemelk.
Bedankt voor jullie reacties! Heb net toch nog een pak 2 meegenomen en dan zie ik daarna wel, tegen die tijd moet ik ook weer naar het bureau.. even kijken hoe goed ze gegroeit is ed
Ik ben met 10,5 maand overgegaan op nummer 3 toen toevallig het pak 2 op was. In het ziekenhuis vonden ze dat prima, als we het later hadden gedaan ook. Ze vertelden daar dat hij vanaf 1 jaar koemelk mag en dat nutrilon 4 nergens voor nodig is, maar dat dat meer een commercieel ding is. Koemelk is dan prima, een paar jaar terug bestond nutrilon ook nog niet
Op volgorde van hoeveelheid voedingsstoffen: - Opvolgmelk 2; - Volle koemelk; - Peutermelk. Wij hadden kleine kinderen en hebben tot 18 maanden nr 2 gegeven en daarna volle koemelk. Er is namelijk geen max leeftijd voor kunstvoeding.
Ik.ben over gegaan op nr 3 zodra 2 op was. Dit omdat mn dametje geen koemelk drinkt. Maar volgens t cb mag ze nu (ruim 11 mnd) yoghi... Ik ben er alleen voor mezelf nog niet over uit of ik daar nu al aan begin... T is maar voor 2 bekertjes per dag, savonds krijgt ze sowieso nr 3.....