Hallo, Wilde even weten of jullie ook soms 'last' hebben van een drukke baby. Ik ben nu bijna 34 weken en zoals ze zeggen zou ik de baby nu wat minder moeten gaan voelen... het tegendeel is waar. Misschien komt het door het warme weer, dat ik minder doe, meer op de bank zit en er dus meer op let, maar hij trapt gigantisch (ik kan soms zelfs zijn voetje voelen aan de zijkant) ik probeer het dan een beetje weg te wrijven want het begint echt pijn te doen, omdat hij al een tijdje in deze houding ligt. Ook beweegt/draait hij zijn kontje/ruggetje behoorlijk veel en hard door mijn hele bovenbuik heen. Soms voel ik zijn handjes en voetjes tegelijk, net alsof hij zich eventjes heel erg uitrekt, hij begint nu echt strek te worden. Vraag me af of meerdere meiden rond deze tijd soms wat 'last' van die bewegingen hebben? Ook heeft m'n babytje zeker elke dag de hik, soms meerdere keren per dag, hebben meerdere meiden dit? Vind het wel leuk om verhalen/tips van anderen te horen! Liefs Niki ps: praat de hele tijd over hem, maar weet helemaal niet of het wel een hij is.... maar het praat gemakkelijk
Ik heb de laatste tijd ook dat ze vreselijk veel beweegt..ik heb het idee dat het komt doordat ik zoveel doe de laatste tijd..ben naar NL geweest..veel gelopen enz. nu weer in Turkije..lang moeten wachten op schiphol 4 uur in het vliegtuig daarna weer een uur daar wachten toen 6 uur met de auto naar huis..en toen beetje geslapen en meteen door naar mijn schoonouders met de auto weer 13 uur in de auto. Vandaag was er een verloving en er was keiharde muziek ik werd helemaal verrot getrapt volgens mij werd ze er echt gek van ofzo. Ik kan ook alleen nog maar op mijn rug slapen op mijn zij trapt ze me. blijkbaar is het geen fijne positie voor haar ofzo hehe..
Hoi Niki, tips heb ik niet helaas, maar ik had het ook... Ik duwde uitstekende voeten en zo gewoon zachtjes weg, want af en toe deed het echt heel erg pijn!! Nu is ze wel een stuk rustiger, dat scheelt
Hoi, Heel herkenbaar. Die van mij slaapt volgens mij niet. Ze beweegt de hele dag door. Ik voel haar continu draaien, schoppen en bewegen. Af en toe het niet zo'n fijn gevoel, alsof ze een soort van klem zit. Raar gevoel. Tevens heeft ze minimaal 1 x per dag de hik.
Hoi! Ik had het ook hoor. Dacht altijd dat het minder werd na 30 weken maar het werd alleen maar erger. Ik vind het wel grappig. Alleen mijn ribben voelen nu helemaal beurs aan. Als ie daar in de buurt kom duw ik 'm gewoon weg...haha
Ik heb het ook. In een boek dat ik thuis heb liggen staat dat je baby rond de 34 weken ongeveer 500X (!) per dag beweegt. Het kan dus wel kloppen. Ook kan het zijn dat je het nu bewuster voelt, juist omdat de bewegingen krachtiger worden.
ik heb het ook hoor de kleine is over de hele dag druk kon vanmiddag een voetje pakken en ze heeft elke dag wel 5x de hik ook als k aan het werk ben is ze druk en ze bgint nu elke n8 om 5 uur wakker te worden heb er gelukkig nie teveel last van maar als ze er echt tegen aan ligt dat het uitsteekt leg k me hand erop en dan is het ook zo weer weg hoop dat ze een beetje rustig wordt bij je groetjes marline
Niki@ Nou meid die van mij precies het zelfde hahaha, het is net of ik mezelf hoor praten En nu zeker met deze warmte...............nog druk. Ik kan ook zijn voetje gewoon pakken en erop drukken en ik voel zijn kont en ruggetje tegen mijn buik want aandrukken en dat doet soms gewoon pijn Die van mij ligt met zijn rug naar links en zijn voetjes liggen naar rechts en zo ligt hij nu al 8 weken. Hij is nu ook helemaal ingedaald en soms voel ik dat hij zijn hoofdje drukt op mijn baarmoedermond en dat voel je wel hoor auw Vanaf gisteren zit hij met zijn kont en rug gedeelte heel hard te drukken, ik denk dat hij niet zo goed meer kan bewegen en als hij met zijn rug nu rechts wil liggen dan doet hij dat met veeeeeeeeeeeeeeel geweld hahaha :x En hij hikt al vanaf dat hij 20 weken is hoor, ik heb een hik kind hahaha Maar als ik in bed lig voel ik zijn kleine lijfje helemaal schokken in mijn buik, dan leg ik me handen op hem en wieg dan een beetje heen en weer en dan gaat het wel sneller over. Maar verder heb ik niet zoveel tips, wel kan je buik oefeningen (adem) doen als de baby zo hard drukt tegen je buikwand aan. Je ademt door je neus en blaas het via je mond weer uit, je ademt in en je buik komt naar voren en je ademt uit en je buik gaat naar binnen. Dat doe ik dan een tijdje en dan voel ik het minder worden! Nou succes dan maar met je drukke baby. gr. Patricia
Leuk om te lezen allemaal! Heel herkenbaar, dus.... Nou, patricia jij bent dus al bijna 38 weken en voelt hem ook nog heel goed, dus het wordt nog erger? hahaha... want hij/zij wordt natuurlijk alleen maar sterker! Het is niet dat ik echt hele erge last van heb, maar af en toe doet die kleine me behoorlijk pijn, idd. Vind het stiekum ook wel heel erg leuk, vooral nu ik echt kan voelen, wat wat is... @Patricia, Lilith & sweet angel: Voor jullie wordt het nu wel heel erg spannend, he!? Succes met de laatste loodjes, het zal niet meevallen! Liefs Niki
Herkenbaar! Ons meisje kan ook lekker fink druk zijn en gaat soms echt mn hele buik door! Voel zo nu en dan ook een voetje of iets dergelijks. De meeste baby's schijnen met dit weer ook wat slomer te zijn.... Gisteren was het hier een feest in mn buik geloof ik haha!! Nog even doorzetten Niki,je bent er bijna hihi!! Straks heb je hem/haar lekker in je armen en dan ga je het nog missen denk ik
Ik had ook verwacht dat het na zoveel weken rustiger ging worden maar het tegendeel is waar, waarschijnlijk is het niet meer geworden maar voel je het nu gewoon beter. Ik maak er altijd dankbaar gebruik van en "speel" meestal vrolijk mee door terug te wrijven of te duwen. Erg gezellig
die van mij is vanaf week 15 heel erg druk ik heb er ook eerder een keer gevraagd wat er aan te doen was. tuurlijk ben ik blij om de kleine drollie te voelen maar soms denk ik precies wat jij zegt. hoe zal het strax zijn als ik even ver als jij bent hij is echt 24 uur druk en in beweging. 8) en dan leg ik dus ook 24 uur mijn hand op mijn buik om hem stil te krijgen maar dat helpt niet hij blijft rustig tegen mijn handen schoppen, ik heb zelfs gevraagd aan de vk of het misschien kan dat de kleine klem zit. maar daar was het te klein voor. ik slaap nog steeds nachten niet ben snachts wakker van het geschop en ge duw alles is dan druk in mijn buik. gr loesmari