Ik heb weer een groeiecho gehad en daar liep hoofdje en beentjes weer gemiddeld (+/- p50) Nou was het buikje wel heel erg dik, in de curve dik buiten de lijntjes (als het bestaat zeg maar p150). Nou ben ik meerdere malen getest op suiker en hier is niets uitgekomen. Vraag me af hebben meer dames dit gehad? En was het kindje gewoon lekker dik? Hoop zo dat er niets anders aan de hand is!
ik kan nog niet zeggen hoe het er uit ziet na de geboorte maar hier ongveer hetzelfde verhaal. buikje ligt dan niet zo ver in de curve als bij jou maar wel op de bovenste lijn (net iets erboven) en hoofdje/beentjes op de middelste lijn. ik ben ook meerdere keren getest op suiker en die was steeds netjes.
Marijee, hebben ze er bij jou nog wat bij verteld? Mijn vlos komt er steeds op terug zodat ik me er beetje druk om ga maken. Maar echoscopist (andere lokatie) Zei geen enkel kindje is hetzelfde en dit kan gewoon, gewoon een dikker kindje! Werd wel al gezegd dat ze naar de 8 pond zou gaan! Dus de ene gaat er laconiek mee om en de andere heeft het maar steeds over de suikers?
Ik had 2 kindjes op P95 en ze hebben me helemaal lek gestoken voor de suiker (ben van mezelf al dik dus ik zou dan wel suiker hebben) Elke keer kwamen de uitslagen goed terug maar ipv accepteren dat er niets aan de hand was werd er weer een andere suikertest uitgevoerd. Zo heb ik ook een glucosetolerantietest moeten ondergaan. Nuchter komen, bloedprikken (buisje) en dan een glucosedrankje drinken (goooooooor!) Een uur later weer bloedprikken (vinger) 2 uur later weer bloedprikken (vinger) en dan 3 uur later weer bloedprikken ( buisje) En toen mocht ik eindelijk weer wat eten. En wat denk je alle uitslagen goed, en wat denk je ja hoor toen mocht ik een dagcurve gaan prikken Maar goed uiteindelijk zijn er 2 gezonde kindjes geboren Mr K van 5000 gram en Ms K van 3870 gram
Pluk, dank voor je reactie, het is best fijn als je goed in de gaten wordt gehouden, maar overdrijven kunnen ze ook! Hier idd hetzelfde, ze kwam weer met bloedformulier (precies 1 week later dan laatste prik in het ziekenhuis) Tja als suikers steeds goed zijn! Maar jij hebt lekker 2 gezonde kindjes ondanks beetje hetzelfde verhaal!
hier doen ze gelukkig niet zo panisch over dat het suiker zou kunnen zijn. mijn gyn zegt dat ze indd gewoon een wat dikker buikje heeft meer niet. we zullen het wel zien binnen nu en 2 weken. ons meisje werd met 36 weken tussen de 3300 en 3600 gram geschat dus die zal ook ruim 8 pond bij de geboorte zijn.
Hier bij beide zwangerschappen een aantal suikertesten, vanwege de groei van mijn baarmoeder. Beide keren geen suiker, maar toch grote baby's! Bij mijn oudste wilden ze niet kijken met groeiecho's, want ze wisten toch niet wat ik kon baren! Oudste dochter was P98: 4700 gram bij 40+3. Zij bleek bij persfase niet door mijn bekken te passen en werd spoedks. Bij mijn jongste wel groeiecho's, vanaf 30 weken. Hoofd liep 4 weken voor, buik 2-3 weken voor, benen 0-1 week achter. Jongste dochter P95: 3910 gram bij 38+3, geplande ks
Kylian - P95 - geschat gewicht 4800 gram- geboren met 42+6 - gewicht 5000 gram - lengte 55 cm Kinley - P95 - geschat gewicht 4600 gram - geboren met een geplande keizersnee op 39+2 - gewicht 3870 gram - lengte 51 cm