Tussenschot (septus) in baarmoeder

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Keesje29, 9 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keesje29

Keesje29 Lid

3 mei 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben ben op zoek naar meer dames die net als ik een septus, oftwel een tussenschot in hun baarmoeder heeft.
    Bij de zwangerschap van mijn zoontje zijn ze erachter gekomen dat ik een tussenschot van circa 5 cm. heb, waardoor mijn zoontje 7 wkn te vroeg en in stuit (via KS) is geboren.
    Nu ben ik super blij dat ik zwanger ben van een BRUSJE (broertje/zusje) maar wie heeft ervaring ermee dat nummer 2 ook te vroeg en in stuit wordt geboren/

PS ik ben wel natuurlijk zwanger geworden en gelukkig nog geen miskraam gehad, want volgens mijn gyn. is zwanger worden en miskramen bij een tussenschot extra verhogend.

2. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bij mij is een hartvormigebaarmoeder geconstateerd. Dit wil zeggen ene hele of een half tussenschot. Omdat de precieze toestand alleen met een mri te bekijken is weet ik niet precies hoe het zit, ik was al weer pril zwanger toen dit ontdekt werd.

Heb gelezen dat er hierdoor kans is op vroeggeboorte maar net zo goed vrouwen die gewoon de 40 weken voldroegen. Vele daarvan kwamen er pas later achter. Ook stuitligging en keizersnede zijn kenmerken van een hartvormige baarmoeder/tussenschot. Ik hou hier stiekem al rekening mee dat dit ook voor mij gaat gelden.

Heb ook 2 MA's gehad (met 8 en met 9 weken hartje gestopt daarna curretage) maar of mijn hartvormige baarmoeder hier de oorzaak van is dat blijft natuurlijk altijd gissen. Ik kan me dat wel voorstellen, als het kindje net op de verkeerde plaats innesteld kan het soms te weinig bloed aan met alle gevolgen van dien.

Hoe het voor een 2e geld, kan ben ik bang niemand je vertellen. Neem aan dat je extra onder controle blijft?

Succes met je zwangerschap!

Deel Deze Pagina