Baby is moe, maar wil niet slapen....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roxyroxx, 17 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Poeh ik weet even niet meer wat ik moet doen.... De laatste tijd gaat het steeds vaker zo... Mijn mannetje, 3 maandjes, begint te gapen en met vuistjes te knijpen, teken om hem in bed te leggen.... Dan leg ik hem in bed en wordt hij hysterisch... Luier is dan verschoond en ook is mannetje dan gevoed.... Dat kan het dus niet zijn... Na maximaal 10 minuutjes haal ik hem dan toch maar uit bed aangezien het echt hysterisch schreeuwen blijft en laten huilen dus echt geen optie is(rood gezichtje, vol tranen en verslikken). Dan hou ik hem op schoot en begint hij wederom te gapen en zelfs in zijn oogjes te wrijven.... Hij is dus wel echt moe.... In bed leggen dan heeft hetzelfde effect, schreeuwen, huilen en hysterisch...

Ik doe nu al de rolluiken dicht, maar dit lijkt ook geen effect te hebben. 'S avonds doen we hem in bad, daarna voeden en naar bed. Dit gaat (meestal) prima. Mannetje komt dan meestal rond 3 uur nog voor een nachtvoeding, maar gaat daarna eigenlijk direct weer slapen.

Ik heb het idee dat hij echt tegen zijn slaap vecht overdag en ik heb geen idee meer wat ik eraan kan doen... Ik heb hem nu maar voornamelijk op de arm want in de box vind hij nu ook niet leuk en volgens mij heeft dat allemaal te maken met het feit dat hij wel moe is, maar niet wil slapen....

Misschien wel nog handig om te vermelden, mannetje heeft een heftige koemelkallergie en zit op de Nutrimagen.... Hij heeft hierdoor wel last van vaste poep en kan ook moeilijk poepen. Morgen moet ik naar het ziekenhuis en wil ik vragen voor iets om zijn ontlasting te verzachten. Hij lijkt hier veel last van te hebben, maar het tegen zijn slaap vechten terwijl hij moe is, relateer ik hier zelf niet aan.

Help! Heeft iemand tips?!

2. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Misschien helpt de nutrimagen niet kennelijk heeft hij nog ergens last van. Mijn dochter vochtte ook tegen haar slaap dit omdat ze gewoon pijn had sinds ze aan de neocate is ( zit helemaal geen koemelk in, dus ook geen kleine hoeveelheid) slaapt ze als een roosje.

En moet ik zeggen dat de ontlasting heel zacht is omdat dat spul heel licht verteerbaar is.

3. Roxyroxx

Bedankt voor je reactie!

Ik moet zeggen, sinds hij aan de Nutrimagen is hebben we een babytje dat in ieder geval al eens 's nachts slaapt, voor ons een hele vooruitgang. In het ziekenhuis werd overigens aan mij aangegeven, dat dit de laatste stap is qua voeding... Moet er wel bij zeggen dat de poli word "gesponsord" door MeadJohnson en Friso... We zijn begonnen met de Pepti, toen naar de Allergy Care en nu sinds 2 weken op de Nutrimagen... Begin mei heb ik een provocatietest en tot die tijd dus aan de Nutrimagen.

Weet je door wie Neocate wordt gemaakt? In de Nutrimagen zit nl. geen koemelk meer, ook niet opgeknipt is puur op basis van aminozuren. Verschillen de Neocate en Nutrimagen in basis van elkaar of puur op basis van leverancier??

4. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat weet ik echt niet neocate is van nutricia wat ik weet is dat ze het niet snel voorschrijven omdat het 70 euro per 400 gram kost. Want normaal geven ze iets anders maar als ze het haast zeker weten geven ze neocate. Kan best dat er nu enkel het verschil zit tussen merk maar harde ontlasting bij neocate is niet het geval omdat het lichter verteerbaar is dan borstvoeding. De darmen werken daardoor amper. Bij mijn dochter nog wel gelukkig 1 x per dat pap ontlasting

5. Roxyroxx

Hi Froetsel,

Bedankt voor je reactie. Ga het morgen even aankaarten in het ziekenhuis... Misschien dat het allemaal toch wel, weer, met elkaar samenhangt...

6. Hier hetzelfde hij vecht ook tegen zijn slaap en wordt ontroostbaar.. wil niks meer.. heb hem vandaag toch maar in bed laten huilen omdat ik anders gek werd en na 29 minuten viel hij in slaap. Hij heeft geen heftige koemelkallergie maar ben wel op dieet, meneertje blijft wat moeizaam tot ontlasten komen. Het is wel echte bv poep maar kost hem toch moeite om te poepen.

7. Roxyroxx

Hey babyengel, thanks voor je reactie.... Als hij niet te hysterisch is laat ik hem wel eens iets langer huilen en dan valt hij in een lichte slaap. Licht als in de zin van als een hond blaft, de huistelefoon gaat of de bel gaat meneer direct weer wakker is... Is dat bij jou ook? Of valt hij wel echt in een diepe slaap als je hem echt laat liggen?

8. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Kan het ook een sprong zijn? En als je hem in de kinderwagen legt en een stukje buiten gaat lopen, slaapt hij dan wel in de wagen??

Of daarna in bedje, omdat hij wat rozig is geworden??

Tja, het is en blijft lastig want je kunt het niet afdwingen hè!? Ik weet er alles van (nu nog steeds haha).

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Draagdoek proberen? Of met hem gaan wandelen? Mijn dochter had ook periodes dat ze echt bijna niet sliep overdag. Ze moest in ieder geval bij ons in de huiskamer zijn (in kinderwagenbak) of in de draagdoek.

Goed slapen overdag in haar ledikant doet ze pas sinds 8 maanden.

Zou hem volgen, want je kunt het toch niet afdwingen.

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    hier ook een tijd gehad, in box enzo wilde hij wel slapen. dus dat hebben we toen maar gedaan. na een tijdje ging het wel weer slapen overdag in bed.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook een meiske met KMA, en eerder erg last van verstopping.
    Ik denk dat er weinig anders op zit dan accepteren dat het is zoals het is: hij heeft last van z'n buik, waarschijnlijk pijn of krampen door de verstopping, en dan zal een kind eerder moeite hebben om zelf in slaap te vallen. Dat is voor een kind van 3 maanden toch volgens mij al eerder uitzondering dan regel, dat zelf in slaap vallen, maar een kind met pijn zal daar dus nog veel meer moeite mee hebben.
    Hier bood de draagdoek overdag uitkomst, of gewoon in slaap wiegen en dan wegleggen. 's Nachts ging/gaat hier meestal ook wel goed, met vrij snel weer slapen na een voeding. Dan is alles veel rustiger en minder prikkels en wordt ze niet heel erg wakker, waardoor ze ook gemakkelijker weer verder slaapt.

12. raspberry

Dan heb je de nutramigen AA, en niet de 'gewone' nutramigen? Dan is dat volgens mij weinig anders dan neocate en zal een overstap daarnaar weinig uitmaken.

13. Roxyroxx

Hey meiden,

Bedankt voor al jullie reacties!
    Ik heb een draagdoek en daar slaapt hij idd wel altijd eventjes in maar dat is dan echt zo'n hazenslaapje terwijl hij wel echt moe is!

Ik zit inderdaad op de Nutramigen AA, op basis van aminozuren. We zijn gisteren "cold turkey" gestopt met de duitse Infacol, Sab Simplex, en mannetje heeft goede ontlasting gehad! Misschien lag het daar dan toch wel aan... Verder geen krampjes gehad, dus de krampjes zullen vooral door de kma zijn gekomen... Nu even afwachten hoe het verder gaat! Er is hier iig goede hoop nu de ontlasting wat beter is!

14. raspberry

En anders de kinderarts even vragen om forlax, dat werkte hier erg goed :)
    Infacol in eerste instantie ook nodig gehad, zowel voor krampjes als voor het poepen, maar na een maand gebruiken leek dat juist krampen te veroorzaken en we zijn toen dus gestopt.

15. 2jees

2jees Niet meer actief

hier ook, soms is ze best snel weer moe dat had ik ook niet door eerst. Ze huilt dan alleen maar, ook bij mij op de arm.

Ik leg haar in de wieg en laat haar huilen (!) ja jammer genoeg. Maar ze valt dan wel zelf in slaap, soms meteen soms duurrt het iets langer. Troosten heeft hier éht geen zin.

16. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh zo herkenbaar ! Mijn dochter ging altijd vechten tegen der slaap...
    Met geen mogelijkheid kregen we der in slaap,
    Maar toen ze ruim 4 maanden was en over zaten op pepti voeding gaat t super...
    Bij de eerste signalen ; gapen, oogjes wrijven leg ik haar gelijk op bed
    En dat gaat super.

Een enkele keer heeft ze er echt geen zin in.
    Ik laat haar niet lang huilen omdat ze dan overstuur raakt en alles onder gaat spugen.

Ik heb verder niet echt tips :(.
    J. heeft ook vaak harde ontlasting door de pepti , ik gaf hasr vandaag een potje
    Waar pruimen in zaten ..nou dat heb ik geweten want ze was van de harde ontlasting af !

17. Roxyroxx

Ja het lijkt me ook echt zo fijn om met vaste voeding te beginnen.... Hij sabbelt veel op zijn handjes (en handdoeken en kleren haha) en kijkt bijna ons eten uit onze handen.... Dus misschien gaat het dan ookwat beter...

@2jees, ik oordeel niet over wel of niet laten huilen hier is het alleen zio dat hij zo giga hysterisch wordt en zich gaat verslikken dat ik gewoon echt bang ben dat hij stikt door zijn hysterie... Het is geen huilen het is aan een stuk door krijsen en gillen....

18. raspberry

Maar dit kindje heeft fysieke klachten en pijn. Dan huilen kindjes zich niet in slaap, hoe lang je ze ook laat krijsen.... :(

19. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier geen KMA maar wel een slecht slapend kindje de laatse dagen en hij had al een wek niet gepoept en spuugde veel, gister idd ook cold turkey gestopt met de sab en vandaag heeft hij gepoept, minder gespuugd en meer geslapen..het zal toch niet...:(

20. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

:$:$:(:( ik dacht dat ook wel ns: laten huilen, ze valt vanzelf in slaap. Het cb raadde mij dat zelfs aan: wakker in bed leggen en ze valt vanzelf in slaap. Met inbakeren ook, zei de ka: anderhalf uur laten huilen dan is ze er 'doorheen' :( Toen ik aan de eerste 3 minuten begon ging ik er naar toe, ik kon wel JANKEN dat ik dit ooit had kunnen doen, ook al waren het maar 3 minuten. Ik heb het NOOIT meer gedaan. Een baby is compleet afhankelijk van JOU als mama/papa. De baby kan niets zelf ondernemen, de pijn gaat niet vanzelf weg en ook kan je een baby niet verwachten dat ze dan maar gaat slapen als alternatief van huilen.
    Troosten werkt echt! Hoe weinig je er misschien van merkt. Mijn dochter had vreselijke krampen en maagzuur en krijste dag en nacht alles bij elkaar (de eerste 6 weken eigenlijk non-stop met uitzondering van een paar uurtjes per dag). Het enige wat hielp was bij mij of papa op schoot met een warme kruik onder een katoenen deken. Waarom zou je dat dan niet doen als dat helpt? Sorry lang verhaal geworden maar als troosten niet werkt (zoals jij schrijft) ben ik bijzonder benieuwd wat dan wel werkt.

Deel Deze Pagina