Mijn dochter huilt zichzelf ook in slaap. Als ik haar dan op de arm neem en troost, wordt ze alleen maar hysterisch. Dus nee, dat is niet fijn, maar soms moet het. Je moet mensen niet altijd meteen zo'n schuldgevoel aanpraten omwille van hun aanpak.
Mij praat je geen schuldgevoel aan hoor. De oudste liet ik niet huilen en was ook te troosten. de tweede heb ik vaak krijsend in de armen gehad, met tranen in de ogen maar we zijn er gewoon achter dat dit het beste is. Ze is niet stil te krijgen, hebben ook van alles geprobeerd. Als er iets was dat hielp deed ik het. Maar blijjkbaar wordt ze erg prikkelbaar van al die aandacht en geaai, en eigenlijk logisch, ik houd daar ook niet van als ik moe ben. Kom op er zijn grenzen, iknd wat zich laat troosten, altijd doen. maar er zit verschil in kind, had ik van te voren ook nooit gedacht hoor dat ik dit zou schrijven. Ze is een vrolijk goedlachs en pittig ding maar heeft haar slaap erg nodig. En dat lukt soms aleen na even huilen. De oudste huilde ook tot spugens toe en natuurlijk haalde ik die er dan uit!!
2jees, misschien werkt het als je haar eerder naar bed doet? Dan is ze misschien niet zo oververmoeid en hoeft ze ook niet te huilen.
Nutramigen AA is hetzelfde idee als Neocate je hebt ook Nutramigen LCG hetzelfde als Friso Allery care die bevatten wel nog koemelk.
Ze zijn gemaakt van koemelk, maar hoe sterker de dieetvoeding, hoe kleiner de eiwitketens verknipt zijn. Op volgorde: standaard, hypo-allergeen, pepti/friso-pep, nutramigen/friso allergy care. Neocate en nutramigen AA zijn niet meer gemaakt van koemelk, maar dat is volledig kunstmatige voeding.
Nee Nescio dan huilt ze juist zonder te stoppen. Als ze echt moe is valt ze wel in slaap na even huilen.
Nou pardon hoor, als ik een reactie lees: troosten heeft geen zin dan schrijf ik mijn ervaring dat het dus echt wel helpt.
Ja hoor! Als ik alleen mn oudste nog maar had, was ik er ook van geschrokken... Maar als je tips hebt voor een vermoeid meisje die in de huiskamer en op n arm niet in slaap valt, welkom.
Ik ging altijd rustig in een hoekje zitten op de bank, speen in en gewoon laten uitrazen. Het kon een uur duren maar dan was ze klaar. Dan sliep ze en kon ik haar overtillen. Maar dat werkte meestal en ook niet altijd. Was altijd blij als het wel gelukt was
oh oke heb ik ook wel gedaan maar ik heb er nog 1 die dan een beeetje gek wordt.. Dan doe ik liever 10 minuten in de wieg.
De mijne weigerde ook overdag te slapen. Toen met heftige KMA in zkh opgenomen en ernstige reflux (slokdarm geïrriteerd). Daar moest ze in een ledikant slapen, de mijne weigerde die, en toen lieten ze haar oer keer 10 min huilen, terug en handje op buik en hoofdje tot ze rustig werd, tutje erin en weer gaan. En dat elke 10 min. De eerste dag duurde het 1,5 uur en daarna was het patroon doorbroken en sliep ze zo in, ik miste overigens het eerste vermoeidheidssignaal. Dat was afwezig worden, wegkijken, en witter worden. Gezicht bij me vandaan draaien, daarna kwam pas het gaatje en toen was het al te laat om wakker weg te leggen en daf resulteerde dus in ernstig huilen, krijsen en hysterisch worden!
Als ze met 10 minuten slaapt, lijkt me er ook niet zo vreselijk veel mis met laten huilen en valt je meisje in de categorie baby's die gewoon juist overprikkelder raken van contact op zo'n moment. Laten huilen is wat mij betreft dan weer echt niet OK als je kind echt lang blijft huilen en niet gaat slapen. Wij kregen dat laten-huilen-advies ook, en dat werkte hier dus gewoon niet. Ook wel logisch: met pijn alleen gelaten worden, is gewoon echt niet fijn. Hier is het bij beide meiden op het toppunt geweest dat ze ook bij mij op de arm gerust 1,5-2 uur krijsten, maar ik zou ze nooit weggelegd hebben: als ze bij mij op de arm al zo overstuur waren, hoe moet het dan wel niet worden als ik ze alleen zou laten in hun bedje? (En voor de duidelijkheid: korte momentjes waarop ik ze wel even weg MOEST leggen, omdat ik bijvoorbeeld even gauw naar de wc moest, werd dat krijsen dus ook gewoon NOG erger... ). Maar denk dat elke moeder haar kind wel kent en kan beslissen wat het beste is. Kan soms zo in de kleine dingen zitten.... Caitlyn kan hier bijvoorbeeld overdag echt beginnen te miepen als ze bij me zit. In eerste instantie dacht ik dan: moe of honger. Nou, niet dus. Dan wilde ze gewoon even niet op schoot en lekker op zichzelf zitten. Ook niet helemaal wat je bij een baby van 3-4 maanden verwacht...