Hallo, Sinds enkele dagen vertoont mijn dochtertje (12 weken) 's avonds nogal vreemd gedrag. Ze wil de hele avond niet slapen, is erg onrustig. En tussen tien en elf krijgt ze de laatste voeding (bv). Een half uurtje na deze voeding begint ze te huilen, wat al snel overgaat in krijsen. We dachten eerst krampjes, maar ze trekt niet met haar beentjes, maakt zich eerder stijf. Ze is dan echt ontroostbaar, lopen, wiegen, speentje, niets helpt. Na ongeveer een uurtje is het ineens voorbij en gaat ze slapen. Dit heeft ze nooit eerder gedaan. Kan dit een sprongetje zijn? Ze is de laatste week ook heel erg eenkennig, wil alleen bij mij zijn (ook alleen ik krijg haar 's avonds getroost uiteindelijk), weigert de fles en slaapt overdag erg slecht. Maar vooral als ze in de avond zo gaat krijsen, maak ik me best zorgen. Gisteravond wilde ik al bijna de huisartsenpost bellen. Herkent iemand dit gedrag? Wat zou het kunnen zijn?
Ik denk een sprongetje. Het is een wat intensievere sprong, dus hou je vast de komende week. Google anders ff op baby sprong 12 weken.
Klinkt inderdaad als een sprongetje. Het helpt om je baby op schoot te nemen en strak tegen je aan te houden en lief tegen haar te praten. Ze zoeken geborgenheid omdat alles zo nieuw is. Succes!