Mijn aller liefste kindje is voor het eerst ziek. Ze is heel stilletjes, heeft het koud (lage temp. ook) en is ontzettend schor. Het huilen, het ''kletsen'' en de gilletjes zijn zo zielig. Heeft iemand tips om het wat te verzachten? Honing is ten strengste verboden weet ik, maar misschien iets anders? Vind het zo sneu
Ja zielig is het hè, mijn dochter is 1 keer verkouden geweest. Extra water laten drinken, scheelt wel bij pijn in de keel en ook met vochtverlies ivm snotteren.
Hier nog niet echt schor maar wel een heel lelijk hoestje. We geven haar regelmatig een slokje water tegen de keelpijn
Lekker eucalyptusbadje/-douche, dat verlicht altijd wat... Doen wij als ze ziek is 's avonds voordat ze gaat slapen. Verder inderdaad regelmatig wat te drinken aanbieden.
Mijn dochter had dit ook. Het begon eerst met verhoging, slijmpjes, hoesten, snotneusje. Toen ze klonk als een koffiezetapparaat zijn we met haar naar de huisartsenpost gegaan. De arts daar controleerde haar ademhaling en zei dat het niet op haar longen zit. Advies was om te stomen, door in de badkamer met haar te zitten met alle kranen open. Dat hielp wel enigszins, totdat ze ook schor werd. Weer een paar dagen gewacht, ging niet over, het deed zeer als ze hoestte/dronk/at, en ze was haar vrolijke zelf niet meer. Toen zijn we weer met haar naar de huisarts gegaan, onze eigen dit keer. Het bleek nu een keelontsteking te zijn. Hiervoor heeft ze een medicijn voorgeschreven dat uit zo'n puffertje komt. Dat puffertje moesten we aansluiten op een inhaalleerder, en haar door het maskergedeelte een paar keer per dag enkele keren laten ademhalen op 1 pufje. We moesten haar wel in de houdgreep houden. Het alternatief hierop was 10 minuten lang een aerosol met gezichtsmasker opzetten, dus dan kozen we liever voor 30 seconden in de houdgreep. Na 2 dagen was ze weer haarzelf en kwam haar stem weer terug Dus, als je het niet vertrouwt, ga dan naar de huisarts.
Ooh wat sneu..! Neusspray voor baby's, luuf (soort vaporub, maar dan voor baby's), een halve ui naast het bed. En als je het niet vertrouwd zeker even langs de ha! Beterschap!
ik heb altijd begrepen dat eucalyptus en menthol voor een kindje onder een jaar gevaarlijk waren.( kweet niet precies waarom maar heb zelf nooit de kat op het spek gebonden daarom) ts. ik denk dat er voor heel kleintjes buiten regelmatig drinken weinig dingetjes zijn om de schorheid te verlichten. het zal zijn tijd nodig hebben, maar het is altijd zo zielig vind ik die kleintjes die zo beroerd zijn. veel beterschap voor je kleintje.
Vandaag dan toch maar met mijn popje naar de huisarts geweest met haar lelijke hoestje aangezien we volgende week op vakantie gaan..... Ze heeft toch slijmpjes op haar longen ( lichte longontsteking/bronchitis) Hopelijk knapt ze snel op met de antibiotica en kunnen we maandag met een gerust hart op vakantie ......
Als je het in grote hoeveelheden zou gebruiken inderdaad. Maar niet in een badje met bijv de baby producten met eucalyptus. Je hebt van alle babyproducten wel zo'n lijn. Zwitsal, Etos, Kruidvat enz. Sterkte met je dochtertje! lekker veel laten slapen en drinken.