Kindjes met reflux en koemelkallergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Antje77, 22 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ons dochtertje heeft meerdere symptomen van reflux. We gebruiken nutriton en dit werkte voor 2 dagen goed. Na die 2 dagen ontstond er weer onrust en inmiddels is het overdags heel veel huilen/krijsen en onrustig. Slapen doet ze overdags amper, af en toe een half uurtje. Spugen doet ze niet meer, wel heeft ze weer vaak de hik en horen we haar vaker slikken. Daarnaast hebben we het idee dat ze buikpijn heeft.
    Dinsdag kunnen we bij de ka terecht. Ons zoontje heeft koemelkallergie en andere voedselallergieën. Hij had reflux als symptoom van de koemelkallergie. Met voeding voor koemelkallergie verdween ook zijn reflux. Medicijnen was bij hem dan ook niet nodig. Het was bij hem ook direct duidelijk dat de reflux van zijn koemelkallergie af kwam.
    Mijn man denkt dat zij ook koemelkallergie heeft. Ik denk dit (nog) niet. Waarschijnlijk omdat mijn zoontje meerdere symptomen had en zij (nog) niet. Wel willen wij dat onderzocht wordt of ze alleen reflux heeft, of koemelkallergie en reflux daardoor komt of een combinatie van beiden.
    Maar hoe is dit nu het beste te onderzoeken?
    Hoe is dat bij jullie kindjes gegaan? Hebben ze direct voeding voor koemelkallergie gekregen en medicijnen voor reflux? Of eerst alleen medicijnen of alleen andere voeding? Mij lijkt dat als je en voeding en medicijnen doet, je dan nog niet weet of de reflux puur een symptoom van koemelkallergie is. Of heb ik dat mis?
    Wie heeft er tips die ik kan mee nemen voor bij de afspraak bij de ka? Ik wil namelijk dat het allemaal goed onderzocht wordt en dat we niet maanden lopen te sukkelen. Bij ons zoontje hebben we 9 maanden gesukkeld met zijn koemelkallergie. Dit willen wij dit keer absoluut niet!

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Mijn zoon heeft ook reflux en koemelkallergie. Hij kreeg nexium voor reflux. Toen vermoeden koemelkallergie werd gedaan, moest medicatie gestopt worden. hij kreeg toen neocate. Toen zouden de klachten moeten verdwijnen. Dat zou betekenen dat het alleen koemelkallergie was. Was een dubbel beeld. Daarom Ph meting gedaan en werd reflux bevestigd. Ook foto gemaakt waarop beschadigde slokdarm was te zien.Na 14 dagen sloeg neocate aan. Beide bewezen.
    Is vaak moeilijk te zien of het door reflux of koemelkallergie komt. Reflux is te meten met de Ph waardes, koemelkallergie is lastiger.

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoi,
    Hier een dochter met koemelkallergie en reflux.
    Na haar geboorte is zij opgenomen en had zij steeds dalingen van hartslag en saturatie.
    Toen alles goed bleek qua hart etc bleek dat het reflux was.
    Dochter heeft dus niet gespuugd.
    Zij kreeg vanaf toen zij een week oud was zantac en motilium.
    Eenmaal thuis met 2 weken bleef ze maar krijsen en krijsen.
    Toen naar de ha geweest omdat ka niks deed, via hem kregen we nutramigen voorgeschreven.
    Het krijsen halveerde, van 1,5 uur per keer (5x per dag) naar 45 min per keer.
    Uiteindelijk weer aan de monitor in het zh om de motilium af te bouwen.
    Een paar weken geleden moesten we van de kinderarts toch maar eens gaan kijken of ze wel echt koemelkallergie heeft.
    We moesten de voeding mengen met ha voeding, dat was na 1,5 dag weer krijsen dus toen weer terug.
    Dit was voldoende, ze heeft aangetoonde koemelkallergie en de reflux was al bekend.

Sommige kindjes kunnen echt krampen krijgen van nutriton.

Zou voor jezelf alles goed op papier zetten.
    Wat je per wanneer hebt gedaan/verandert en wat je geeft qua voeding, wanneer je kindje huilt, wanneer je kind wel/juist niet slaapt.
    Wat je voor symptomen ziet, wat er in de fam. zit qua allergieen etc.
    Of er mensen in je omgeving ziek zijn / geweest zijn.

Sorry voor de opsomming maar deze vragen heb ik toevallig van de week allemaal weeeeer gehad van de kinderarts ;)
    Succes en hoop dat je snel wat weet!!!!

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Antje: volgens mij weet jij net zoveel als de meeste moeders over reflux en koemelkallergie, want er is gewoon geen overduidelijke regel om iets vasttestellen ,tenzij je dus je kind laat opnemen en zo'n ph meting laat doen en bloed laat prikken en zo'n test op de rug laat doen met koemelk enz. want dat zijn de enige echte aanwijzingen. Voor de rest is het gis werk.
    Maar ik heb gelukkig veel minder lang gesukkeld toendertijd met Danique, omdat ik door de moeders hier gestimuleerd werd mijn mond open te doen bij ha en ka.
    Dus dat is mijn enige advies: duidelijk zijn, duidelijke antwoorden vragen en duidelijke afspraken maken en snel bellen als je denkt dat het slechter gaat met je kindje.
    oja ik ben toen ook met Danique bij bioresonantie geweest, en ik ben daar best sceptisch over, maar de 'teller' wees toen uit: koemelk intolerant.
    Nou had Danique geen overduidelijke symptomen dus het is altijd giswerk geweest met haar koemelkallergie, tot ze 1,5 jaar was, toen ging ik provoceren en ja hoor, toen kreeg ze ineens weer exceem, waaruit toch bleek: die bioresontantie test had het goed! Ze is niet overduidelijk allergisch maar ze is wel intolerant voor koemelk!

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Supersam, is zo'n PH meting niet een erg belastend onderzoek voor zo'n kleintje?

@ Siepie, bij jullie is wel duidelijk dat het en reflux en koemelkallergie is. Wel heftig geweest zo naar haar geboorte hè. Krampjes zijn het niet wat ze heeft. Ze trappelt ook niet met haar beentjes, zoals ze bij krampjes doen. Ik herken het in ieder geval niet als krampjes, zoals mijn zoontje toen had. Het huilen ontstaat ook altijd vrijwel direct na de voeding.

@ Lynn, van reflux weet ik wat de symptomen zijn, maar hoe of wat verder qua behandelingen etc niet. koemelkallergie weten we, helaas, wel alles van. Voor ons is het heel belangrijk om te weten of S koemelkallergie heeft of alleen maar last van reflux heeft. De koemelkallergie is te testen dmv elimineren/provoceren, maar als dit tegelijk zou zijn met medicatie voor reflux, dan krijg ik geen duidelijk beeld, toch? Dan blijft het ind gissen. Als S koemelkallergie blijkt te hebben dan wil ik dat ze zo snel mogelijk de juiste voeding krijgt. Milan was 9 maanden toen we pas bij de ka terecht kwamen en hij dus de sterkste voeding voor koemelkallergie kreeg. Dit omdat de ha ons nooit door gestuurd heeft, wat ze eigenlijk wel had moeten doen gezien de hevige eczeem wat hij had. Als de ka nu ook koemelkallergie zal vermoeden, ga ik ook alleen maar akkoord met nutramigen AA of neocate.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    je zou kunnen voorstellen om te starten met voeding voor koemelkallergie, als dan de klachten weg zijn, weet je genoeg.
    Helpt het deels, dan is er misschien medicatie nodig voor de reflux. Dan zou je later nog kunnen provoceren met nutrilon.

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Een ph-meting wordt hier in de omgeving enkel nog gedaan als de medicatie niet genoeg aanslaat. Vince krijgt hem dinsdag. Eerst met gebruik van medicijnen om te kijken of de dosering te laag is. Is die ph-meting goed krijgt hij er nog 1 om te kijken of hij wel echt reflux heeft of dat de klachten ergens anders vandaan komen. Maar reflux is zo goed als zeker in ons geval.

koemelkallergie is het beste te testen met een dubbelblinde provocatietest in het ziekenhuis. Die zou ik zowiezo aanvragen. Dan moet hij eerst een paar weken aan de koemelkvrije voeding zitten en dan pas kunnen ze die uitvoeren.

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Een meting wordt hier niet gedaan, is wel even sprake van geweest maar met medicijnen ging het goed.

Zou even overleggen, voeding gaan starten voor koemelkallergie kan wel duidelijkheid bieden natuurlijk.
    Het is erg lastig allemaal.

De test die Vica beschrijft wordt hier niet uitgevoerd, je moet het gewoon thuis mengen bij ons....

Liefs

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik denk dat ik aan de arts voorstel om eerst met voeding voor koemelkallergie te starten, om dat te kunnen uit sluiten.
    Als blijkt dat Saar het heel goed zou doen op voeding voor koemelkallergie, wordt er hier niet geprovoceerd voor haar 1e verjaardag.
    De 1e keer dat ik bij Milan moest provoceren heeft hij er 2 weken last van gehad. De daarop volgende keren, aantal dagen last gehad. Hij is nu 2 en er nog niet overheen gegroeid.
    En als ze het per se willen testen, dan prikken ze maar bloed. Is minder belastend dan voeding geven waar ze niet tegen kan.

10. tijdvoormezelf

Hier ook twee weken last totdat het weer uit zijn systeem was. Ik heb nu al moeten provoceren, na paar maandjes. Ben bang dat het over 3 maanden weer moet want de machtiging is voor 3 maanden verlengd. Hoe kunnen ze t testen in het bloed?

11. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja ik wist ook niet dat ze het ook kunnen testen via bloed.
    Rilana heeft er ook echt erg lang last van gehad toen ik moest gaan mengen met ha-voeding!
    Hier een machtiging t/m 31/12 dit jaar dus zal voor die tijd nog wel een keertje moeten gaan mengen ben ik bang..

12. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik snap niet waarom artsen willen dat er zo vaak geprovoceerd wordt voor het 1e levensjaar. Kans is namelijk erg klein dat ze er dan al overheen gegroeid zijn. Is onnodig pesten voor zo'n kleintje.
    Bij mijn zoontje heb ik een machtiging gehad tot zijn 1e jaar. We zijn toen overgegaan op soja en dit leek goed te gaan (blijkt hij nu toch allergisch voor te zijn). Anders hadden we nog langer een machtiging gekregen.
    Als S koemelkallergie zou hebben denk ik eigenlijk dat de artsen niet zo snel verwachten dat we gaan provoceren, gezien de ernstige koemelkallergie en overige voedselallergieën van M.

Bloedonderzoek is onder de 4 jaar niet betrouwbaar. Het kan negatief aantonen terwijl er toch een allergie aanwezig is. Vandaar dat ze dit onderzoek niet snel doen.
    Mijn zoontje heeft een bloedonderzoek gehad toen hij 9 maanden was. Dit was omdat zijn gewicht in 3 maanden tijd van de +2 lijn naar de -2 lijn daalde. Uit het bloedonderzoek kwam dus voedselallergie uit en dit hebben ze dan nog verder uitgezocht. koemelkallergie en ei kwam er toen uit.

13. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Vind het ook wel moeilijk om het straks weer te gaan proberen.
    Tuurlijk zou ik super blij zijn als ze geen koemelkallergie meer heeft maar je weet het maar niet..
    Het zit in zoveel dingen!

14. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    @ Siepie, het zit inderdaad in veel dingen. Maar moet zeggen dat het goed te doen is. Het wordt lastiger als er meerdere zijn, want als er ergens geen melk in zit, zit er wel weer soja in. Hoop dat mijn zoontje er ooit vanaf komt en ook van de andere allergieën.

15. tijdvoormezelf

volgens mij moeten ze zo vaak provoceren omdat neocate gewoon heel duur is ivm zorgverzekering. 75 euro voor 2 dagen.... maar ik baal ook dat t moet. zo zielig.

16. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Ja klopt ook hoor, ik vind nutramigen met 22,95 voor 2/3 dagen al duur! Blij met mn verzekering..

17. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Dat zou heel goed kunnen dat zorgverzekeraars verwachten dat er regelmatig geprovoceerd wordt ivm de kosten. Wij hebben toen direct een machtiging van nutramigen gekregen voor een jaar. Daarna dan machtiging voor de nutramigen AA, maar toen was hij al 9 maanden.

Vanmorgen bij de ka geweest. S is sinds zondag rustig. We hebben afgesproken dit nu even af te wachten. Kan zijn dat haar slokdarm moest herstellen of dat ze moest wennen aan de nutriton. Ze blijft wel nog onder controle bij de ka ivm de allergieën van ons zoontje. Over 2 weken worden we gebeld over hoe het gaat en over 6 weken terug naar de ka. Eis van deze ka was ook dat alle afspraken bij een en dezelfde arts verloopt. Wordt ze nu toch weer heel onrustig / huilen dan moeten we bellen en wordt er gestart met voeding voor koemelkallergie.
    We hopen maar dat ze zo rustig blijft en dat het gewoon reflux is en dat ze idd moest wennen aan de nutriton.

Deel Deze Pagina