Mijn zoontje van 5 maanden heeft sinds we over zijn op flesvoeding ( nu 1,5 maand ) extreem veel last van buikkrampen / slecht slapen / niezen / verkoudheid / vol klinken / erg zielig zijn / bleek zien nu denk ik en nu ook de kinderarts aan koemelk allergie en zijn we sinds gister avond gestart met nutramigen ‘paramino’ hiervoor omneo en pepti geprobeerd beiden weinig of heel kort resultaat. Maar ik ben echt opzoek naar mensen die dit ook kennen en weten wanneer de klachten gaan afnemen? Hoop zo dat het snel beter wordt…
De meeste klachten van mijn zoon waren 24 uur na start Nutramigen al flink aan het afnemen. Na een dag of 5 was het meeste (urenlang huilen, onrustig lijfje, krampen, ontstoken ogen) volledig weg. De eczeem hield nog enkele weken aan maar werd geleidelijk minder. Sterkte! Hopelijk zien jullie gauw verbetering
Hier merkten we binnen een week echt verbetering, en na 2 weken was het gewoon een totaal ander kind. Ze ging van 18-20 uur hard huilen per dag, veel spugen, continu bij me, naar ontspannen, alleen huilen bij bv honger, vieze luier etc en ook kon ze ineens even alleen in de box liggen rondkijken.
Mijn zoontje kreeg met 12 weken Neocate. Het spugen direct na de voeding stopte meteen maar hij heeft wel 2 weken moeten wennen aan deze voeding en zijn maag en darmen moesten ook nog herstellen.
Bedankt voor de reacties, het gaat echt al en stuk beter! Hij is vrolijk en slaapt een stuk beter. Alleen sinds gister middag toch wel weer meer last van zijn buik. Ook houdt hij z’n beentjes erg opgetrokken. Nu zegt de arts dat puramino al de beste voeding is en dat neocate het zelfde is. Ik lees andere verhalen, wat vinden jullie? Ik ben zo bang dat niet alle klachten zullen verdwijnen..
Zoals ik al zei moest mijn zoontje echt even aan de Neocate wennen. Veel stinkwindjes laten veel krampjes. Dat duurde echt 2 weken. Zou dat termijn even afwachten. Blijft het, kun je alsnog om de neocate vragen.
Hier moesten de darmen ook echt wennen aan puramino, ik zou zeker niet binnen 2 weken weer van voeding veranderen maar het 4 weken echt de kans geven.
Ik zou indd ook niet blijven wisselen, maar het even de kans geven. Het is best pittig ook voor z'n darmpjes om continue te switchen! Succes, ik hoop dat het gaat werken.