kleding...wat een ramp, tranendal!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juenco, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai meiden,

Ik zit nu achter mijn bureau de zoveelste tranenpartij weg te vegen en ik moet even van me afschrijven. Ik heb zoveel moeite om me leuk te kleden! En dan mijn vriend....ik snap niets van hem en ik maak alleen maar ruzie met hem hierover.

Vanmorgen bijvoorbeeld. Ik zag er eindelijk (naar mijn idee) leuk uit. Een zwart jurkje met gekleurde sandaaltjes. Mijn vriend keek me een beetje vreemd aan...ik vroeg kan dit wel? "Mwah...ja....kan wel...." met een beejte afkeurende blik.

Bah! Dus ik die jurk uit en roepen: "dan flikker ik hem wel weg!!!" Ik ga dat ook echt doen denk ik, als hij wil dat ik er in een eskimopak bijloop (dikke spijkerbroek en lang, dik shirt, want dat vindt meneer mooi) dan doe ik dat toch lekker!

Ik snap niets van mijn vriend. Juist in die dikke kleding lijk ik dik (terwijl ik niet echt dik ben ofzo). Hij geeft me verder ook nooit complimentjes ofzo en we hebben nog maar erg weinig aandacht voor elkaar. Dan is het kledingprobleem wel even een druppel die de tranenemmer (wederom...) doet overlopen.

Nog meer hormoontjes op dit gebied?

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Hey meis! hormoontjes volop aanwezig, niks aan te doen.
    Niet weggooien dat jurkje. Klinkt alsof het hartstikke leuk staat, wat je aan wilde trekken. Ik was altijd van de lange zwarte broeken met shirts en sinds ik zwanger ben loop ik in korte rokjes met leggings en hippe shirts. Ik denk dat ik juist zoiets heb omdat ik zwanger ben, dat ik het wil laten zien.
    Ik denk dat inderdaad je kleding de issue niet is hier, maar dat jullie even wat tijd samen nodig hebben. Hebben jullie het wel samen over de zwangerschap etc?

3. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Nee gelukkig niet..
    Mijn man laat me lekker lopen in waar ik in wil lopen..
    Als zou ik in een ouderwets joggingpak gaan lopen..

Ik heb mn best gedaan wat leuke en (vooral) goedzittende en passende zw.kleding te vinden, maar pak nu vooral wat prettig zit.. en moet toegeven dat t tijdperk "er leuk uitzien" voor mij nu even gepasseerd station is..

Trek je niks aan van wat hij van je kleding vind.. Jij moet er in lopen en je er prettig in voelen.. Hij hoeft er alleen maar naar te kijken.. Staat t hem niet aan.. heeft ie toch gewoon pech..

Maar kan me op zich je reactie wel voorstellen.. Vaak zijn t van die kleine dingetjes en dan is zoiets, zeker met al die hormonen in ons lijf net ff de druppel..

4. sitara

sitara Bekend lid

16 jan 2009
    528
    1
    0
    hey

hier ook meid

hormoontjes

maar ach
    vriend zegt dat ik er altijd leuk uit zie, wat ik ook aanheb (ye rigdt)
    maar goed, aan 38 weken kleed ik me idd niet altijd snel
    liever comfotabel dan sexy
    en het duurt niet lang meer denk ik dan ;)
    en vriendlief is al lang blij dattie me buikje ziet
    of dat nu door een pyjama is, of onder een te wijd tshirt ....

XXX

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind het nogal vaag dat je vriend juist een lange broek en shirt mooi vindt....de meeste mannen zouden toch juist aan een jurkje de voorkeur geven.. en je moet nog even, en die kledingproblemen gaan nog veeeeeeel erger worden (sorry) dus ik zou zijn mening even links laten liggen als ik jou was!

mijn vriend zegt dat de zwangerschap in combi met die hitte begrijpelijkerwijs niet tot de meest charmante kleding leidt.. en wat Annemarie zegt is ook, dat stadium is inmiddels wel gepasseerd.

6. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Juenco, lieverd, lees nog eens even terug wat je hebt geschreven: Je vriend keek je een beetje vreemd aan en toen je vroeg of je kleding wel oké was antwoordde hij dat het best kon. Misschien niet laaiend enthousiast, en hij keek er in jouw ogen afkeurend bij, maar hij heeft niet gezegd dat je voor aap liep ofzo. Het drama dat erop volgde heb jij gebaseerd op jouw interpretatie van zijn blik. Zou het misschien een klein beetje jouw probleem kunnen zijn?

Tuurlijk, ik ken je man verder niet, maar ik weet dat veel vrouwen geneigd zijn te reageren op dingen die anderen helemaal niet zeggen. En helemaal onder de toch al wat opvliegende omstandigheden van pms of een zwangerschap.

De volgende keer dat jij dat leuke zwarte jurkje aan hebt, hoef je hem zijn mening helemaal niet te vragen. Jíj vindt dat je er mooi uitziet in dat jurkje, en ik neem aan dat jullie elkaar niet de hele dag voor de voeten lopen, dus jouw mening is belangrijker dan die van hem. :)

En ga dan 's avonds eens niet de hele avond voor de buis of achter de computer hangen, maar maak samen een wandeling en praat weer eens met elkaar. Vraag hem eens hoe het voor hem eigenlijk is dat je zwanger bent. Vindt hij het eng? Leuk? Spannend? Waar maakt hij zich zorgen om? Hoe denkt hij dat het straks gaat worden als de kleine er is?

Het is vreemd genoeg dat jij nu zwanger bent terwijl hij niks kan doen. Maar daarvan hoef je echt niet uit elkaar te groeien. Alleen kost het nu misschien wat meer moeite dan anders om bij elkaar te blijven. Neem die moeite, dat scheelt namelijk ook weer een hoop drama en onbegrip in het dagelijks leven.

Sterkte wijffie!

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.073
    113
    Mijn man zegt ook altijd, ja hoor, kan wel.. Dan bedoelt hij het helemaal niet meteen negatief ofzo hoor.

En wat betreft de kleding, tja, het wordt idd alleen maar erger. Charmant zijn zit er op een gegeven moment gewoon niet echt meer in en daar moet je je maar bij neerleggen. Al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen, zag laatst nog een kennisje die 40 weken zwanger is en er puntgaaf bijliep, ach ja, sommigen hebben dat nu eenmaal.

8. alecia

alecia Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    meis trek het je aan, mannen intereseren zich er niet zoveel voor, laat lekker je buikje zien aan de wereld en loop erbij zoals jij je prettig voelt.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Sorry, maar ik moest gelijk aan die reclame denken van McDonalds van vorig jaar YouTube - McDonald's - Mannenburger
    Denk dat het voornamelijk je hormonen zijn. Lekker dat jurkje aantrekken hoor. Mij kunnen ze onderhand wel uittekenen in sommige kleren, want er is maar weinig dat me nog lekker zit. Jammer dan.

10. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ooooh meis!
    Ik vind kleding ook een ramp, schoenen ook want mijn schoenen zitten niet lekker meer.

Ik blijf kleding kopen, maar naar mijn gevoel heb ik niks in de kast hangen. Nu mis ik bijv. weer veel hempjes en shirtjes met dit warme weer.
    Heb het gevoel alsof ik er steeds hetzelfde bij loop... Vooral in dit weer..heb namelijk veel met lange mouw.

En ik vind heel veel kleding niet meer mooi zitten..pffff.

En met die buik ga ik liever niet te bloot gekleed. Voel me sowieso elke zomeer opnieuw ongemakkelijk om weer in blote kleding rond te huppelen.

Gewoon frustrerend....
    Ik koop zoveel kleding, maar als ik elke ochtend mijn kleding moet uitzoeken weet ik het echt even niet meer!!!
    Het lijkt net of ik de verkeerde dingen koop, valt niet mee te matchen!

Zo maar ff shoppen naar echte zomerdingetjes. Ennn nieuwe zomerschoenen!! Want loop nu in mijn laarzen omdat die fijn zitten.... :S

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Bij mij werkt in zo'n geval 1 ding het beste: shoppen!
    Trakteer jezelf op leuke zomerse zwangerschapskleding. Je hebt tegenwoordig zoveel leuke spullen van Fragile, QueenMum, Esprit, Noppies, etc. Er is vast een leuke zwangerschaps kledingzaak in de buurt waar ze dit verkopen.

Ga lekker naar de kapper, trek je mooie nieuwe outfit aan en je kan er weer helemaal tegenaan! Je bent vast prachtig!

12. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid geloof ons nou maar dat het alleen maar erger gaat worden.
    Ik voel me af en toe een kamerolifant en zeg dat dan ook in zelfspot.
    Ik heb ook niet veel meer wat ik aan kan en het kan me eigenlijk niet zoveel boeien.
    Mijn vent heeft het ook wel met bepaalde kleding die ik nu en zelfs voor mijn zwangerschaps droeg.
    Ik vind het leuk dus ik koop het en draag het en als het hem niet bevalt dan kijkt ie maar niet.
    Complimenten krijg ik ook niet vaak op dat gebied eerder hints met wat ik aan moet trekken als ik zijn collega's ga ontmoeten.
    Ach het boeid me allemaal erg weinig en al helemaal op dit moment.
    Als ie wat te zeuren heeft dan ga ik toch lekker shoppen, gezamelijke rekening lekker plunderen.

13. Iza88

Iza88 Lid

3 feb 2009
    66
    0
    0
    Zeeland
    Heel herkenbaar hier! Kan me soms wel 20 keer in een half uur verkleden. Draag waar jij je zelf lekker in voelt, mannen kijken er toch anders tegen aan als vrouwen ;)

Deel Deze Pagina