Kraamzorg, wie biedt het beste!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Puck1, 29 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Zoals de titel al zegt zijn wij op zoek naar kraamzorg voor in de omgeving van Emmen (Drenthe), maar er zijn zoveel aanbieders, nl 7 stuks dat ik even niet meer weet welke ik nu moet kiezen? Mijn vraag aan jullie is, waar hebben jullie kraamzorg aangevraagd en hoe is dat bevallen of bevalt dat?! Graag hoor ik zo snel mogelijk jullie reacties, want ik moest van de VK nu toch echt wel kraamzorg aanvragen. Gr. Puck.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hooi tjah ik woon niet bij jou in de buurt maar mijn verzekeringsmaatschappij had dat voor mij geregeld..eerste keer zwanger dus ik dacht dat ik dan ook moest doorgeven aan mn verzekering maar dat hoefde alleen als ik kraamzorg wilde aanvragen nou dat hebben zij toen voor mij gedaan. ze vroegen wel of ik enige voorkeur had maar goed dat had ik niet. en hoe dat is bevallen..hmm dat weet ik nog niet

en idd kraamzorg kun je maar beter vroeg in de zwangerschap aanvragen

3. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Hoi lennylen, wij moeten het dus zelf aanvragen. Had vanmorgen al gebeld met de verzekeringsmaatschappij. Hier gaven ze me 7 mogelijkheden, nou dan word de keus lastig, wat is nu de beste. Er stond ook een bij wat voorheen van Icare was. Deze komt mij het bekendst voor, maar is het een goeie?? Wie heeft er nog suggesties, ze zijn van harte welkom.

4. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik vind het zelfs al best wel laat dat je het nu pas regelt!..

maar ik weet niet of er bij jullie Yunio zit? die heb ik,

5. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Had de verloskundige zelf geen tips? Hier in Amsterdam is de keuze ook behoorlijk groot, maar toen ik voor de eerste keer bij de verloskundige kwam zei ze dat het bureau bij hen om de hoek een erg goede reputatie had. Ik had het geluk dat ik daar nog terecht kon, want inmiddels zitten ze bomvol.

En vraag anders twee of drie vriendinnen die al kinderen hebben naar hun ervaringen. Of een buurvrouw of een collega.

Succes!

6. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik krijg kraamzorg van het groene kruis dat is mij de eerste keer ook goed bevallen:)

7. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Nee hoor is niet te laat, altans bij mijn verzekering kan ik kraamzorg regelen tot de 20ste maand. Dus het verschilt per verzekering ;)

8. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

wij hebben voor naviva gekozen is hier bij ons de meest bekendste , en hoor ik hele goeie verhalen over .

maar je kunt ook even familie vrienden kennisen vragen die bij jou in de buurt wonen

9. LauraFay

LauraFay Actief lid

12 mei 2006
    365
    0
    0
    zelfstandig onderneemster
    Vlakbij Emmen
    Ik woon in de buurt van Emmen. Ik had vorige keer icare en was best tevreden. Ondanks dat er wel wat dingen fout gingen zou ik ze volgende keer ook weer doen.

De dames die langs zijn geweest waren stuk voor stuk hele lieve mensen.

Alleen de eerste dag thuis hadden we geen kraamzorg. Kon zo snel niet meer geregeld worden, dat vond ik wel heel erg slordig.

10. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    zit ook in die omgeving alleen dan net over de grens. heb bi jde eerste zorg gehad van icare, op zich wel tevrden maar de vrouw die ik ad was erg laks en si zelfs de laatse dag niet meer geweest. maar dit verschild denk ik ook per kraamhulp en heeft dus niet veel met het bdrijf zelf te maken.

dit keer kriijg ik van naviva en die zit heir dus ook wle in de buurt. ben al erg tevreden over het begin en heb volgend wk de intake. heb het nog maar kort gelden aangevraagd kon zelfs tot kort voor de bevalling zeiden ze was geen enkel probleem.

11. Puck1

Puck1 Bekend lid

3 feb 2009
    979
    9
    18
    Heb nu kraamzorg aangevraagd bij de Kraamvogel, voorheen Icare. Voelde toch het meest vertrouwd. Ik was nog zat op tijd werd er verteld, dus daar kan ik weer rustig over zijn. Bedankt voor jullie reacties.

12. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik heb hier in de gemeente keuze uit twee..

Ik heb gekozen voor de thuiszorg en niet voor "die grote" kraamvogel..
    Het is bij mij een gevoelsmatige keuze geweest, niet gebaseert op ervaringen en navraag bij anderen.. Volgens de VK zijn beide prima kraamzorg-aanbieders..

Deel Deze Pagina