Vanaf dat mijn zoontje drie weken was (nu 10 weken) weten we dat hij zeer slechthorend is. Nu is het nieuws bij ons een beetje geland en zijn we volop druk met bezoeken aan audiologisch centrum, hoortoestellen en noem maar op.. Zijn hier ook moeders met een slechthorend kindje die hier ervaring mee hebben? Ik kan hier niet veel over vinden, komt (gelukkig) dan ook niet heel vaak voor.
Nee ik heb er geen ervaring mee. Ik wil je veel sterkte wensen in alles wat nu op jullie pad komt en alle onderzoeken die komen. Ik hoop dat je lotgenoten vindt!
Ik heb een zoon gehad die niet hoorde maar dit ging samen met.. Dus als je iets niet vertrouwt laat het even goed uit zoeken. Niet om je bang te maken. Sterkte
hallo DTC, Onze zoon van anderhalf jaar is ook zeer slechthorend. HIj heeft al ruim een jaar gehoorapparaatjes, dat is een intensief traject maar we zien wel veel reactie bij hem. Als je wat wilt vragen of zo, mag je me altijd pb-en Ik weet hoe zwaar en emotioneel het is om dat te horen (onze zoon heeft een syndroom dus helaas was het niet het enige. Maar toch, de slechthorendheid maakt wel indruk) groetjes Paula
Mijn beste vriendin heeft een dochter die zeer slechthorend is en ooit helemaal doof gaat worden (zij heeft de ziekte van pindrit). Zij is nu 4 jaar en gaat naar een speciale school en draagt ook gehoorapparaatjes en leert en gebruikt gebarentaal. Toch kan ze best wel goed verstaanbaar praten en ze hoort je ook als je dicht bij haar staat en haar in haar gezicht aankijkt. Het is een hele vrolijke meid die echt veel plezier heeft. Ze weet natuurlijk ook niet beter al hebben ze toen zij een baby was best wel probemen gehad vooral met het inhouden van de gehoorapparaatjes. Wat een strijd was dit iedere keer. Ook wel heel begrijpelijk omdat ze die dingetjes natuurlijk helemaal niet fijn vond maar het moest wel. Ik wil je heel veel sterkte en succes wensen.