Mijn dochter van 8 maand is al een tijdje op en aan ontzettend verkouden, last van erg dunne ontlasting sinds een week (tandje komt door waar ze al heel lang last van heeft) en sinds gisteren is het hoesten begonnen. Alleen was het gisteren nog niet zoveel maar ze hoest vanavond heel veel. Voordat ze ging slapen heeft ze een hoestdrankje gehad. Wat kan ik nog meer doen zonder dat ze wakker wordt? Iemand tips?
Als ze slaapt kan je niet veel doen. Voor het slapen bedje wat omhoog zetten, luuf smeren en inderdaad wat laten drinken en hoestsiroopje. Beterschap.
Zielig hé! Hier ook en dat betekend in de nacht ook wel eens dat hij veel hoestbuien heeft. Dan is hij volgens mij wel wakker maar hij "roept" me niet. Omdat ik dan ook niet weet wat ik kan doen doe ik maar niets aangezien hij er zelf niet heel veel last van lijkt te hebben. Volgens mij kun je namelijk niet echt iets doen tegen het hoesten, hoesdrankjes zijn voornamelijk voor het placebo effect... En dat werkt bij die kleintjes volgens mij al helemaal niet.
Ik denk dat met hoest drankje ook een tijmsiroop oud bedoeld wordt, want dat helpt wel tegen een pijnlijke keel door het hoesten.
Ik ben op het internet gaan zoeken en toen had ik gelezen dat het kan helpen om pan kokend water neer te zetten voor de luchtvochtigheid en een ui. Dus dat heb ik maar gedaan toen we naar bed gingen en ik moet zeggen dat ze 's nachts niet meer heeft gehoest of het nou daar door komt weet ik niet maar het ging gelukkig een stuk beter..... het klinkt zo naar dat gehoest.....zo zielig..... bedankt voor de reacties!