baby is zo onrustig de hele tijd - normaal?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door giebel, 5 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    #1 giebel, 5 sep 2014
    Laatst bewerkt: 5 sep 2014
    Mijn zoontje krijgt BV. Ik vind het fijn dat het lukt (hij groeit er enorm goed op) maar het gaat steeds onregelmatiger. Ik wordt er soms gek van. En dan twijfel is of flesvoeding de oplossing is, terwijl ik dit eigenlijk echt niet wil.

Vanmorgen bv, was hij om 7 uur wakker, gevoed, 2 borsten, maar niet slapen in bed huilen huilen. Dus weer aangelegd een hele tijd, en nu weer weggelegd en weer huilen. Hij is ook heel helder/wakker.

Ik heb al meerdere dagen gehad dat ik hem tussen 7 en 12 of zelfs 14 uur niet in slaap kreeg voor langer dan een kwartier. Ik ben dan de hele tijd met hem bezig. Wat doe ik niet goed?

Hoeveel hoort een baby te slapen/wakker te zijn van deze leeftijd (vandaag 1 maand) Het lijkt mij dat hij best even wakker kan zijn na een voeding maar hij hoort toch ook wel een paar uur te slapen daarna. Hij komt steeds vaker ipv om de 3/4 uur lijkt het wel en ik wordt er gek van. Vooral omdat ik ook nog een oudere dochter heb, die ik voor mijn gevoel te kort doe. Ik kom ook totaal niet aan het huis houden toe op deze manier.

Ik moet over 6 dagen naar het consulatiebureau en wil tot die tijd niet aan de flesvoeding, maar ik heb het al zo vaak overwogen want dit lijkt me ook niet normaal...

Kan het uitmaken om hem ipv beneden (in het lawaai) vanaf nu boven te laten slapen overdag?

En gisteren huilde hij, ik was al 2,5 uur met hem bezig, zat even achter de pc (iets uitzoeken over borstvoeding) en liet hem even huilen. Toen hij net zó hard huilde dat ik dacht: nu moet ik hem pakken, viel hij ineens in slaap... (niet voor lang overigens, maar 's avonds altijd clusteren). Maar zou ik hem dan toch moeten laten huilen? Ik wil dat liever niet maar lees dat baby's het soms nodig hebben.... Wat moeilijk he?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    #2 piccolina, 5 sep 2014
    Ga eens naar baby osteopaat het kan erg goed helpen.
    En misschien heeft hij last van kraampjes dus je kan ochtend voeding vervangen door fles kijken hoe dat loopt of anders moet je zelf op streng dieet om kraampjes te verminderen (misschien reageert hij op een bepaalde eten, melk etc).

En misschien lezen over rust en regelmaat en dat toepassen
    En inbakeren kan je ook
    En laten huilen met beleid kan je ook.

Om echt te weten wat er speelt moet je alles proberen om de buurt.
    Ik zou zelf zo'n volgorde doen:
    - bv blijven geven met dieet
    - inbakeren en rust en regelmaat toepassen
    - eventueel dr harvey 5s methode toepassen voor slapen
    Dat 2 weken doen als er steeds niets beters is dan naar osteopaat gaan.

Laten huilen kan je altijd als kind geen pijn heeft. 5-10 min dan weer naar hem toe zonder zeggen iets, oppakken, in ogen kijken etc laten weten dar je er bent en weer weg gaan. Je moet rust en regelmaat toepassen bij laten huilen.

Draagdoek kan je ook doen maar hier wilde ze nooit in. En ik heb ook zelf leven dus vond het niet goede oplossing.
    Hier hielp osteopaat icm rust en regelmaat en laten huilen met beleid.
    Overigens sliep ze nooit door ze is erg lastige slaper.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Helpt het als je hem bij je hebt, wordt hij dan rustiger? Anders zou je een draagdoek kunnen overwegen. Gebruikte ik hier veel bij onrust (helemaal met 1 of 2 andere kindjes vond ik het ideaal!).

4. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je een hele normale baby hebt :) mijn baby slaapt af en toe overdag, soms wel. Soms niet, soms 15 minuten, soms anderhalf uur. Het kost me soms een half uur voordat hij slaapt en soms lukt het niet. Dat hoort zo. Volg je kind, dan komt het allemaal goed.
    Het gehuil, de huilpiek zit bij zes weken gemiddeld... Dus het is niet raar dat hij zo onrustig is. Bovendien zit er een sprongetje bij vijf weken en bij vier-vijf weken regeldagen qua borstvoeding. Leg je hem ook elke keer aan als hij huilt? Mijn baby (nu vijf weken) had soms een half uur later weer honger...

Wat denk je dat flesvoeding gaat oplossen tov borstvoeding dan? Als de borstvoeding nu goed loopt zou ik echt voor geen goud voor flesvoeding gaan, zeker niet als je baby nog zo klein is.

Geef het nog een weekje of zo de tijd, het komt echt wel goed.

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Vervelend dat het nog niet helemaal lekker loopt! Het enige dat ik erover kan zeggen is dat mijn zoontje sinds begin af aan flesvoeding krijgt en ook zo onrustig was. Dus de overgang naar flesvoeding is als je het mij vraagt niet perse de oplossing. Zouden het krampjes kunnen zijn? Dan is een overstap helemaal niet verstandig, omdat een wisseling van voeding juist nog meer klachten kan veroorzaken. Als het je lukt om hem in bed te laten slapen zou ik dat zeker doen ipv beneden. Een andere oplossing is om een draagdoek te gebruiken. Dit helpt tegen krampjes en veel baby's worden er rustig van en slapen lekker. Mijn zoontje is nu 4 maanden en valt nog steeds vrij moeizaam in slaap. Hij jammert altijd wel en dat laat ik ook gebeuren. Maar bij echt huilen of hysterisch worden haal ik hem uit bed om te troosten. Ik denk dat jouw zoontje in slaap viel van uitputting.

6. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou echt echt echt geen flessen kunstvoeding gaan aanbieden. Of je eigen dieet aanpassen, dit klinkt heel normaal. Borstvoeding is in principe het best afgestemd op je kind.

En hij hoeft nog niks he, geen ritme of wat dan ook. Dat komt wel. Hij moet alleen eten, plassen, poepen en aankomen en af en toe slapen. Ik leg mijn baby op bed als hij gaapt en soms slaapt ie dan, soms niet. Tja. Pech voor mama ;)

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doek helpt hier ook, lekker dichtbij, lekker warm

8. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    #8 giebel, 5 sep 2014
    op zichzelf klinkt het idee van een draagdoek goed, want idd bij mij wel rustiger. Maar toch blijft hij op zijn vuisjes sabbelen en hapbewegingen maken, vandaar dat ik denk dat het honger is. Regeldagen, duren die soms wel een week?

Ik heb bewust geen fv in huis omdat ik het sowieso wil volhouden tot eerste bezoek aan consultatiebureau en daar overleggen. Frustrerend vind ik het wel... Als ik geen oudste had was het niet zo erg. Maar ik wil zo graag ook even met haar kunnen spelen. En ja, we lezen wel boekjes op de bank, zingen en kijken tv. Maar ik bedoel dan buiten spelen of met lego of andere dingen waarvoor je de handen vrij moet hebben. Lastig lastig lastig

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sabbelen en hapbewegingen is inderdaad honger. Dus gewoon aanleggen. Baby heeft meer eten nodig, dus gaat meer vragen zodat jij meer gaat aanmaken.
    En bij mij duurde het al met al een dag of vijf...

10. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    En met een doek (of een ergonomische draagzak zoals de Manduca of Bondolino) heb je juist je handen wat meer vrij, dus ik zou zeggen dat het ideaal is voor jouw situatie?

11. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Als je in je regeldagen zit, waar het wel op lijkt, kan je de thee van weleda eens proberen. Zij hebben een speciale borstvoedingsmix. Die zorge er bij mij voor dat ik snel door de regeldagen heen was.

En een draagdoek is idd ideaal. Je hebt dan ook je handen vrij voor je oudste.

12. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #12 Zoe123, 5 sep 2014
    Ik denk dat je toch nog wat teveel verwacht, voor zo'n kleine uk.
    Bv of kv, dat maakt toch geen verschil? Wat is de link tussen onrust/niet willen slapen, en borstvoeding? Als hij goed groeit, hij komt dan toch niets tekort?Waarom als eerste daar zoeken?
    Ik zie de link niet..
    Check de topics op kv-forum maar eens, die mama's lopen tegen precies dezelfde problemen aan qua krampjes, onrust, weinig slapen.

Als je graag je handen vrij wil, is een draagdoek een goed idee.
    Dan kan je wat met je dochter doen (maar volgens mij doe je dat nu al prima!).

Groeit hij goed, en zijn er genoeg plasluiers?
    Loopt jouw productie goed? Sabbelt hij verder meteen na een voeding?Dan heeft hij blijkbaar nog wat zuigbehoefte.
    Je kan hem evt een speentje aanbieden.
    Wil hij clusteren, dan daar wel in meegaan.

Bedenk dat de eerste 7/8 weken gewoon super intensief kunnen zijn, zeker als je al een kind hebt rondlopen.
    Maar het is tijdelijk! Het huilen, de krampjes en de onrust, op een gegeven moment merk je dat ze weer lekker in hun velletje zitten en jij ook :)

13. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Waarom zou er iets mis zijn met je bv?? Het is heel normaal dat ze zo vaak drinken op die leeftijd. Moet je ook echt aan toegeven ivm je melkproductie. Mees drinkt nog steeds om de 2/3 uur overdag. Hij houdt gewoon van kleine beetjes :)
    Misschien heeft hij verder wat last van krampjes of mama-honger. Ik zou zeggen maak je niet druk en hou hem lekker bij je in een draagdoek oid...klinkt allemaal heel normaal en het komt vanzelf goed als je er gewoon lekker aan toegeeft :)

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    Dat komt vanzelf weer :). Ik dacht dat een maand geleden ook...maar ik begin weer wat tijd voor mezelf/oudste te krijgen...

15. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    FV of BV moet hierin niet echt uitmaken. Ik heb flesvoeding gegeven (vanaf een week oud omdat de borst niet lukte, te onrustig)
    Dus het heeft echt met je kindje te maken, niet met jouw borstvoeding.
    Wat iemand al zij, het kunnen ook beginnende krampjes zijn, regeldagen of gewoon graag bij mama willen zijn

Je kindje is pas een maand oud. en er veranderd veel in zijn kleine leventje. dicht bij mama is het veilig.

Mijn dochter was ook altijd heel onrustig en wilde niet slapen. Sliep slecht, veel wakker en onregelmatig. Maar je kan een baby nog niet met de klok gelijk zetten (gelukkig)
    Probeer los te laten dat het met je borstvoeding te maken heeft.
    Hopelijk gaat het snel wat beter en wordt de kleine wat rustiger!

liefs

Deel Deze Pagina