Hoi mama's, ik heb wat vraagjes aan jullie over jullie 8 maanden oude baby. Ik geef borstvoeding en heb dus al 8 maanden totaal geen ritme, ik voed dus op verzoek. Ik ben daar helemaal klaar mee! Niet met de bv maar wel met het feit dat er geen pijl op te trekken is. Daarnaast slaapt mevrouw overdag erg kort waardoor ze eind van de dag moe is en veel aan de borst wilt. Ze slaapt 2-3 keer per dag hooguit 30 min Wie heeft er ervaring met borstvoeding geven op schema? Wat was jullie schema met 8 maanden eten/drinken/slapen? Wat was de lengte en het gewicht van jullie kindje? Iemand nog tips om voor het overdag slapen? Ze schrikt snel wakker en wil dan met geen mogelijkheid meer terug slapen terwijl ze stikt van de slaap Alvast bedankt! Ps mijn dochter is van eind april 2016
Ik gaf tot 6 maanden bv op schema en soms op verzoek. De eerste maanden om de 3 uur dat werd wat later om de 4 uur. Schema was slapen, spelen / box , en dan bv. Ik had ook een kleine man moeite met inslapen die heb ik ingebakerd maar dat kan bij jou niet meer. Wat bij ons ook hielp was een vast bedritueel. . De slaapcycli van een baby is 45 min. Jouw kleine meid "moet" gaan leren om zelf weer in te slapen. Maar daar heb ik geen tips voor. Onze man is dysmatuur geboren en was bij 8 maanden 7370 gram en 68 cm. Ik heb wel wat aan het boek Baby in een droomritme gehad ( mag je overnemen voor een kleine prijs) maar niet iedereen zweert bij dat boek
Ik weet niet wat dysmatuur is maar onze dochter is geboren met 38 weken en 2500 gram. Ik ga dat boek eens google 'n je hoort me nog!
Ik geef de borst op schema. Nu iets minder vast dan eerst. Maar ik ben wel gelijk vanaf de geboorte begonnen met het proberen te manipuleren naar vaste tijdstippen. Bij de eerste ging dat heel makkelijk, die had groot vertrouwen dat hij kreeg wat hij nodig had wanneer hij het nodig had. Maar bij de tweede is er een enorme drive en wilskracht en dat zorgde voor een maanden lang proces om het in hoofdlijnen naar een schema toe te brengen. Niet elk kind kan gevoed worden op schema. Ik zat meestal aan elke 3 uur even aanleggen, al is het 5 minuten. Maximaal wacht ik overdag 4 uur met aanleggen. Juist naarmate alles meer in een schema ging kon ik het wat los laten en komt hij vanzelf. En als het schema teveel omvalt dan ga ik weer even strak op tijd tot hij mijn ritme weer overneemt. Schema met de oudste dat goed werkte was. Wakker maken, luier/aan de borst. Naar beneden en spelen. Knuffelmomentje. Aan de borst/luier en naar bed. Daardoor schoof het ook regelmatig. Nu met de jongste moet ik met het schema van de oudste werken. Maar ik houd wel nog steeds wakker worden met de borst en naar bed met de borst aan. En dan tussendoor nog een keer plus als ik zelf ga slapen.
Nu je meer bijvoeding gaat geven, wordt het juist makkelijker om op schema te voeden, ik deed/doe bij het wakker worden, voor elk slaapje (nu 1, want dochter is anderhalf) en voir het slapen gaan. Tot 10 maanden gaf ik aan het eind van de middag vaak nog een extra voeding, want dat blok was vaak erg lang omdat ze toen meestal 2 te korte slaapjes deed, plus ze at toen nog niet supergoed. Het slaapje 's ochtendds werd bij mijn ddochter rond die leeftijd sooms wat langer en later steedds vaker. Tegen dat ze een jaar was verviel die laatste voeding en gaf ik dus 4 voedingen (+de nacht, maar daar hebben we het maar niet over ) overdag en met een jaar ging ze naar 1 slaapje en nu zit ik dus nog steeds op 3 voedingen (+ helaas nog steeds 1soms zelfs 2 snachts). De voeding voor haar middagslaapje ga ik denk ik komende weken ergens mee stoppen (als ze weer beter is, want nu eet ze slecht door verkoudheid). Het hangt ook af van hoevaak je nu ongeveer voedt en hoeveel bijvoeding ze al eet, maar hier werkte de borst aan de slaapjes koppelen bij beide kinderen best goed.
Dysmatuur is te laag geboortegewicht voor de duur van de zwangerschap. Met 41 weken bevallen hij woog 2790 gram