Op de uitzetlijst van de kraamzorg staan 6 molton luiers. Bedoelen ze gewoon molton onderleggers? De hydrofielluiers staan er apart op, dus dat bedoelen ze niet...
Nog nooit van gehoord ( of gebruikt ) met googlen kom ik uit op een soort matrasbeschermers/zeiltjes maar die mogen eigenlijk helemaal niet meer gebruikt worden ( zei mijn kraamhulp bij Levi toen )
Zie net dat op de uitzetlijst op hun website niet moltonluiers, maar moltononderleggers staan. Dus dat zullen ze dan wel bedoelen
Ja klopt, zeiltjes zijn niet echt veilig ivm stikkingsgevaar... Vraag me nu alleen nog af waarom zij vinden dat ik er 6 moet hebben Vind het een beetje veel...
Zes./... nou ja, een in de kast, een in de was, een op bed... dan zit je er al op drie. Neem aan dat je niet iedere dag gaat wassen... en als je pech hebt, heb je meerdere keren achter elkaar een doorgelekte baby.... Zoals wij hier momenteel al vier dagen achtereen hebben. Gelukkig vooralsnog alleen de romper en de pyama en zo nu en dan de slaapzak en niet iedere keer het bedje
er zijn 3 verschillende molton dingen. - molton luiers. soort hydrofiel doeken maar dan dikker en warmer. deze staan inderdaad vaak op de lijst en dan 6 stuks. die gebruik je na het badderen om over je kindje heen te leggen of bijv. onder het kontje of hoofdje in bed tegen lekken. gewoon een beetje hetzelfde als die dunne hydrofielen. ze nemen alleen meer op en zijn warmer. - molton onderlegger. hier heb je er vaak 2 van nodig. die leg je tussen het matrasje en het hoeslaken van het ledikantje/wiegje tegen door lekken/bescherming van matrasje. - molton zeiltjes. dit zijn molton onderleggers met aan de onderkant zeil. dus waterdicht. ook ter bescherming van matrasje maar deze mag je pas vanaf (dacht 1-2 jaar) gebruiken omdat ze niet ademen. dus als ze hier met hun gezichtje op komen heb je kans op wiegen- dood. en die zeiltjes zijn gevaarlijk i.c.m. kruiken. als die lekken dan zou het water op het zeiltje blijven staan en je kindje verbranden. op mijn lijstje stonden 6 molton luiers en 2-3 molton onderleggers. ik denk dat ze bij jou ook de luiers bedoelen. 6 molton onderleggers is lichterlijk overdreven. normaal zou je hier dus 2-3 van moeten hebben. 1 erop, 1 kast en 1 in de was.
Geloof dat ik er laatst 4 heb gehaald. Mijn moeder vond het overdreven om er 6 te kopen. Dus niet gedaan. Als het echt nodig is was ik wel extra of halen we er bij. Maar eerst maar eens zien.
Ah oke, we komen steeds verder Maar, moltonluiers, is dat dan niet hetzelfde als flanellen luiers? Die zijn ook dikker en nemen meer vocht op... Toch? Haha, nou, haal gewoon een stuk of drie onderleggers (zonder zeil uiteraard). En heb nu drie flanellen luiers, haal er daar ook nog een paar van bij (vind ze zo lekker aanvoelen ) En dan zal ik bij de intake nog even vragen of het zo goed is en dan hoor het het wel als ik iets bij moet halen...