Mijn meisje doet het op zich niet slecht met slapen, al is alles beter dan mijn zoontje die gewoon niet sliep . Maar ik merk iets raars op tijdens dutjes.ik kan haar wakker neerleggen zonder dat ze huilt. Ze sputtert en vecht tegen de pacco doeken maar valt in slaap. Maar na ong. 10 seconde wordt ze weer wakker en doet precies hetzelfde. Ook steekt ze soms haar tong uit en je hoort haar echt persen. Wie weet waarom ze dit doet? Het is overigens niet omdat eten naar boven komt, denk ik, want ze krijgt borstvoeding gelijk als ze opstaat en gaat ongeveer een uur nadat ze is opgestaan weer naar bed. Zijn het krampjes? Zo lastig, ik zit momenteel naast haar en ze is nu voor de 4 keer zo wakker geworden. Ze huilt niet, kijkt naar mij, ik niet naar haar. Maar ze huilt niet, staart een beetje en maakt pers geluiden. Heel bizar. Heeft iemand een tip om haar verder te helpen?
Ik ben overigens nu geneigd om haar op te pakken om haar in slaap te wiegen, maar ik ben bang dat het haar te veel zal prikkelen. En ze huilt niet, maar ze moet echt slapen! Godzijdank voor ipads
Denk het niet, ze poept niet al te vaak, maar als ze het doet, nou, daar zeg je u tegen. En dat heeft ze vanochtend al gedaan. Het was zo erg dat ze door alles heen had gepoept en dat ik de lakens moest verschonen.
Het kan ook zijn dat ze nog in de actieve fase van haar slaapcyclus zit. Soms lijkt het alsof ze wakker zijn. Daarna vallen ze weer in de diepe slaap en begint de nieuwe slaapcyclus. Baby's tot 3 mnd kunnen zelfs met hun ogen open slapen. Misschien is dit herkenbaar?
Mijn zoontje (nu bijna 10 weken) sliep ook altijd ingebakerd en was altijd een beetje tegen die doek aan het vechten tot hij in slaap viel. Vorige week mochten we hem niet inbakeren vanwege de vaccinaties. En hij ging echt een heel stuk rustiger slapen!! Dus hij vond de inbakerdoek gewoon echt niet fijn. Misschien eens zonder inbakerdoek weer proberen?
Mijn mannetje van 8 weken doet t zelfde. Hoofdeinde iets omhoog helpt hier toch wel, ondanks dat t een tijdje na de voeding is! Hij heeft vaak toch ook een scheetje dwarszitten en soms een boertje. Ik kijk t vaak 20 min aan, troost m ondertussen zachtjes in zn bedje. Als hij niet slaaptdan haal ik hem er even uit,boertje, knuffel. 5 min bij me en weer in bed. Eigenlijk slaapt hij daarna dan altijd wel. Ook in een pacco maar hij vindt dat totaal geen probleem. Al een keer zonder inbakeren geprobeerd weer?
Maandag krijgt ze haar eerste prikje, dus dan moet ik wel de doeken in d kast laten, maar ik vind het wel eng als ik eerlijk ben. Haar bedje staat altijd een beetje verhoogd, dus dat is hetniet. Ik heb ook gelezen dat sommige babies met hun ogen open slapen, maar zij is echt wakker. Als ik haar in haar ogen aankijk, dan is ze klaar wakker. Ik denk ook dat haar iets dwars heeft gezeten, maar wat eet ik niet. In ieder geval bedankt voor de tips dames. X
Het is soms ook niet te verklaren en heel moeilijk om er achter te komen wat het is. Ik zeg dan altijd" het is een fase ". 😜
Ik herken het van mijn jongste, die maakte ook die persgeluidjes, maar geen idee wat het precies was. Ze had er nooit last van. De oudste had reflux en die maakte in bed vaak een soort snurk-geluid, om daarna meteen te gaan huilen.