wat te doen baby 6 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlavlip83, 20 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    Hoi

Ik wil graag op mijn vrije dagen wat leuks doen met de kleine meid, maar ben niet zo van het zomaar wandelen. wat is nou leuk voor een kleine van bijna 6 maanden:)

ben het thuis zijn zoooooo zat

Gr marije

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    (baby) zwemmen? onze meid vind t super!

3. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    zwemmen idd, vind Mart ook erg leuk
    Kinderboerderij gaan we heen, kijkt hij zijn ogen uit

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Winkelen..
    Mijn meisje vind winkelcentra helemaal geweldig, de verlichting, de mensen, de kleuren van de kleding, speelgoedzaak...

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Lol..:D
    Geen goedkope oplossing waarschijnlijk!

Maar inderdaad, als wij naar de stad gaan kijkt Dennis ook z'n ogen uit in de winkels. Dan even lekker ergens een bakje koffie drinken, gezellig erop uit samen.
    Zwemmen vindt Dennis ook leuk, doen we alleen niet zo vaak. Ik zelf wandel heel veel maar daar hou je niet zo van las ik. Daarnaast als het mooi weer is (helaas is dat niet al te vaak dus) gaan we fietsen, ik heb een fietskar en dat is ideaal.

6. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    ghehe zwemmen is ze niet van onder de indruk, en winkelcentrum kom ik al dagelijks:( die ligt hier voor de deur:(

kinderboerderij vink ik wel leuk maar ben bang dat ze daar niet veel aan heeft nog of wel.......?

7. Bri

Bri Niet meer actief

Met 6 mnd vinden sommige kinderen een kinderboerderij of dierentuin wel leuk. Vooral het aquarium dan, en de vogels: daar beweegt altijd wat en de dieren zijn kleurig waardoor ze het goed kunnen zien.

Op bezoek bij anderen? Bij voorkeur bij mensen waar ze een iets groter kindje hebben. Baby's vinden dreumesen razend interessant: heeee, jij bent maar iets groter dan ik en je kruipt / staat / loopt al, hoe doe je dat?

8. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Dierentuin en dan inderdaad de vogels en de vissen!

Vind het ook wel lastig inderdaad.
    Vaak ga ik zelf met dr op de grond liggen en dan samen spelen, als ze dan moe wordt gaat ze slapen en ik even lekker wat doen.

9. Shorta

Shorta Lid

14 jul 2011
    15
    0
    0
    Fulltime Mama :D
    NULL
    Ja, soms weet ik het ook niet meer haha.

Maar ik heb al een paar speelplaatsen ontdek in de buurt. Misschien is dat wat voor je? Even google-en. Binnen speelplaats zijn het. Voor alle leeftijd categorieen kinderen, kan je gelijk ook andere ouders ontmoeten.

Tja, wat kan je nog meer doen? Van mijn man mag ik neit gaan zwemmen met die kleine. Het schijnt heel slecht te zijn voor de longen van je kleintje met al dat chloor.

hmm babymassage cursus doen? of andere cursus die je met je baby kan doen??

succes

10. mamasay

mamasay Nieuw lid

20 sep 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik nam die kleine van mij overal mee naartoe en dan was het al snel goed, een andere omgeving deed al genoeg.. en altijd aan de kinderwagen leuke speeltjes en knuffeltjes voor als er even niets te beleven is. ik heb trouwens wel goede verhalen gehoord over de cursus muziek op schoot.

11. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Babyzwemmen vindt Jesse echt heel erg leuk (en mama ook). Naar de kinderboerderij of dierentuin is ook erg leuk, maar alleen al eendjes voeren vindt Jesse ook helemaal super.

In de zwembaden worden overigens tegenwoordig geen (of nauwelijks) chloor meer gebruikt. Wist ik ook niet, maar las het laatst ergens en moet inderdaad zeggen (heb er maandag met babyzwemmen op gelet) dat ik ook geen chloorlucht ruik in het zwembad.

12. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn zoon is 5 maanden en overdag doe ik: boodschappen (met hem in de draagdoek, vindt hij heerlijk) wandelen (in de draagdoek/zak vaak), cursus babymassage, samen in bad, op visite, samen huishoudelijk dingen (hij in de wipstoel of op mijn rug) op visite bij oma in het verzorgingstehuis, etc.

Een baby van 6 maanden vindt alles best, zolang jij maar blij bent, dus als jij de kinderboerderij leuk vindt, natuurlijk vindt zij dat dan ook leuk! Ik klets uren tegen mijn zoon, uiteraard niet met een doel, of omdat hij dat zo leuk vindt, maar gewoon.. gezellig.

Wat ook leuk is trouwens.. baby yoga! Ik heb een boek uit de Bieb geleend, (met de titel, baby yoga) erg leuk!

Deel Deze Pagina