welke maat winterjas

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Imke24, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imke24

Imke24 Actief lid

31 jan 2011
    350
    1
    16
    Limburg
    Ons dochtertje heeft kleding maat 80-86 welke maat winterjas kan ik het beste nemen92 of 98?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Zit ze net in 80 en draagt ze soms maat 86 of passen een paar dingen in 80 nog en de rest 86? In het 1ste geval zou ik zelfs mt86 nemen en in het 2de geval mt92. Maar jassen vallen niet allemaal hetzelfde, dus dat verschilt ook erg veel. Mijn dochter is 96 cm en die zit in maat 98, dus mt98 lijkt me voor een net 1-jarige wel extreem groot. Maar ik vind een te grote jas geen gezicht, een jas moet nu passen en niet pas in maart eens een keer passen. Maar er zijn er hier ook zat die het geen probleem vinden om de mouwen op te rollen.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

In principe zijn jassen erop gemaakt dat er dikke kleding onder kan. Ik zou zowiezo niet voor maat 98 gaan.

Mijn dochter heeft van 1 tot 2 jaar in maat 80 gezeten. Een heel jaar met 1 maat. Met 1 jaar groeien ze meestal niet meer zo snel.

1 maat groter moet voldoen.

Dus als ze nu vooral 80 draagt en soms 86, jas in maat 86
    Als ze nu vooral 86 draagt en soms 80 dan de jas in maat 92.

4. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik zou kiezen voor een 92 ( tenzij deze groot uitvalt). Te kleine of te strakke jas is ook niet fijn voor ze, ze moeten er goed in kunnen bewegen buiten.
    Anders doe je nu een 86, en straks in de uitverkoop van dec/januari kijk je of een maat 92 nodig is.

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja hoe valt het uit?
    Ik heb altijd een maat groter, mag royaal zitten maar verzuipen hoef voor mij ook niet.
    ik pas daarom goed.
    gr brenda

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik zou 92 nemen of zo'n combinatiemaat 86/92, je hebt hem waarschijnlijk al over een een maand of twee nodig en ik denk dat je kindje dan in een 98 gewoon verdwijnt.

7. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ligt erg aan het merk... Zowieso even proberen, hij moet nu niet te ruim zitten want vanaf 1 jaar groeien ze inderdaad niet meer zo hard.
    Als uitgangspunt zou ik 86 of 92 nemen, allebei even proberen en dan zie je het zo :).

8. misa

misa Niet meer actief

Mijn zoontje zit in 74 en kan heel af en toe nog wel wat in 68 aan. Wij gaan voor een maatje 80 van de jas. Vast nog even te groot, maar liever dat dan na 2 maand een nieuwe te moeten kopen!

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter zit net in maat 80 en ik heb een jasje van name it maat 80 en dat valt nogal ruim. Als het halverwege de winter te klein is, koop ik dan weer een andere (deze is van mp).. maat 86 vond ik veel te groot..

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zou in jouw geval ook voor 92 gaan. Tenzij deze vreselijk groot uitvalt. Dus sowieso passen.
    Tenzij je op mp aan het kijken bent, zoals ons. Dan gaat passen niet altijd.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier zit ze ook in 80/86 en heb een jas in 86. Ze groeit hier nog erg langzaam en met name alleen in de lengte. Mouwen zijn nog lang zat.

12. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Dan zou ik voor 86 gaan, vind het geen gezicht als een jas veel te groot is. Mijn zoontje zit nu in maat 74 en heeft af en toe 80 aan. Winterjas ga ik in maatje 80 kopen. Ik vind de jassen ook ruim vallen.
    Vorig jaar een jasje van noppies in 68 gekocht, was echt nog te groot. Gelukkig kon je de mouwen er vanaf ritsen dus die gebruiken we nu als bodywarmer en dat past nu perfect.

13. bloem2

bloem2 Niet meer actief

Als aanvulling; ik had een jas via kleertjes.com besteld in maatje 80 maar deze was hem zelfs veel te groot! deze gaat dus retour en bestel hem dan in maat 74, kan nog altijd eentje groter kopen in de sale als hij uiteindelijk een flinke groeispurt zou krijgen aan het einde vd winter;)

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het verschilt heel erg per merk jas. Mijn zoontje draagt nu maat 80, maar heb winterjas maat 92 gekocht. Deze jas viel dus heel klein, hij heeft nl een ander jasje maat 92 aangehad waar hij 2 x in kon. Ik zou me niet blind staren op maten en gewoon passen!

15. Fransa

Fransa Niet meer actief

Denk zelf eerlijk gezegd dat maat 92 nog wel aan de grote kant is hoor.
    Mijn oudste is van september vorig jaar en die heeft de hele winter met z'n winterjas maat 86 gedaan. Na de zomer ben ik voor z'n kleding overgegaan op maat 86. Hij was toen 82cm.
    Jas maat 92 is denk ik nog erg ruim hoor. Tenzij het merk klein valt. Maar ik had eentje van de HEMA en die valt over het algemeen niet heel ruim.
    Hij heeft deze hele zomer in een jas maat 92 gelopen maar die is nog steeds aan de ruime kant. Hij is overigens nu zo'n 90 cm....

16. Maia

Maia Niet meer actief

mijn dochtertje had vorig jaar ook 80/86 en ik had eerst een jas in 86 en aan het eind van de winter in de sale een jas van 92 gekocht. Gisteren gepast maar die van maat 92 past ze nog prima.

Deel Deze Pagina