Lieve allemaal, De afgelopen 2 dagen zijn onze kindermeubeltjes voor de babykamer bezorgd en heeft mijn vriend alles in elkaar gezet (zó snoezig!). Nu vraag ik me af hoe het nu zit met dat luchten van de kinderkamer. ja, de meubels stinken zeker! Dus ramen staan gewoon tegen elkaar open. Maar verder kan ik toch gewoon gaan inrichten of moet ik daar mee wachten i.v.m. het luchten? Ik ga toch sowieso alles nog wassen tijdens mijn verlof... liefs naannaan
Gewoon inrichten hoor! Hier staat het klapraampje eigenlijk al 6 weken open inmiddels , terwijl in tussentijd de kamer afgemaakt is. Gewoon lekker het kamertje open houden terwijl je bezig bent en regelmatig een raampje open (klapraam, of een raam op ventilatiestand) dan lucht het ook gewoon door.
je moet echt goed gaan luchten ons kamertje is 13 mei gebracht en in elkaar gezet maar de lucht is nog niet teharden had hem wel ingericht maar doordat de lucht zo sterk was heb ik alles er weer uitgehaald voordat het in de kleertjes blijf zitten moet natuurlijk wel alles nog wassen maar toch zekere voor het onzekere ik heb nu zwitsal geurbuideltjes in de kast en de comode gelegen dan stinkt het niet meer zo
Wij hebben de kinderkamer 2e hands dus geen last van geurende kinderkamers. Maar onze wandelwagen. Man wat een chemische stank ! Wij hadden hem gelukkig al vroeg in huis zodat hij nog uit kon dampen voordat de kleine erin moest liggen. Lijkt mij niet gezond als je net een kamer/wagen hebt en gelijk je kindje erin legt. Dus idd goed luchten !
Op zich heb je tijd zat, dus ik zou het gewoon even een paar weekjes laten luchten als ik jou was. Hoewel het natuurlijk wel heel erg leuk is om alles al in te richten. Wij hebben meubeltjes van IKEA en die stonken toch ook nog behoorlijk. Daarom hebben we de kasten een maand open laten staan en de kamer steeds flink gelucht voordat ik de kleertjes enzo erin ben gaan hangen/leggen.
Ons kamertje staat nu een paar weken en heb ik al ingericht. Het stinkt inderdaad, we hebben vaak een raam open en alle lades + deurtjes open, de geur is al een stuk minder. De kleertjes en het beddegoed ga ik aan het begin van mijn verlof wassen, dus die ruiken dan weer fris.
ik heb ergens gelezen dat je de kamer warm moet stoken zodat de stoffen beter/sneller vrijkomen en dus sneller weg zijn als je blijft luchten
Met dit weer ligt dat er maar net aan waar je woont! In het noordelijke en oostelijke deel van Nederland is het volgens mij warm genoeg...
Hier staat ook al weeeeeken het raam van de babykamer open. En geurbuiltjes van zwitsal hielpen ook wel... nu ruikt 't al echt naar baby!
Onze meubeltjes worden pas in juli bezorgd, dus dan meteen in elkaar zetten en luchten! Hopelijk is de geur er een maand later een stuk uit, want dan wil namelijk tijdens mijn zwangerschapsverlof alle spullen gaan wassen!
Bij mij roken de meubels ook nog naar fabriek ik had er al kleertjes en alle andere textiel (gewassen) ingelegd en zwistsal geurbuiltjes en de kleertjes ruiken gelukkig lekker naar Zwitsal. Die fabrieksgeur is na een paar weken gelukkig weggegaan en ik had ook altijd het bovenraampje open snachts en overdag gewoon grote raam Maar die geurbuiltjes van Zwitsal zijn zeker aan te raden, heerlijk
http://www.gezondheidsnet.nl/relatie/ni ... -voor-baby Naar aanleiding van dit bericht zou ik de babykamer eerder bestellen en vroeg neerzetten met de ramen wagenwijd open
mischien dat het helpt een schaal water met daarin een scheut dettol 3 minuten koken in de magnetron en dan die bak in de meubeltjes neerzetten. ik doe dit ook altijd als de keuken naar etensluchtjes ruikt en we krijgen visite. dampt heel erg en dan ruikt je keuken weer heerlijk ook meubeltjes met pure dettol schoonmaken zou kunnen helpen
pure detthol of andere afwas middelen zou ik zo 123 niet gebruiken daar kunnen meubeltjes vaak niet zo goed tegen
ag joh maak altijd met dettol schoon al mijn meubels en t ziet er hier keurig netjes uit hoor en gaat er echt niet stuk van als je het maar goed afneemt en nadroogd