baby kamer vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Shirl1987, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    Ik ben zelf niet zo van de 2e hands spullen, maar dat komt misschien ook omdat wij het makkelijk kunnen missen, wij hebben 2 fulltime inkomens, en dus is het dan misschien een ander verhaal.

Tot nu toe hebben wij ook veel gekregen, waardoor onze kosten niet zo heel hoog zijn geweest.

Stokke Xplory kinderwagen + accesoires, nieuw, € 941 euro (gekregen)
    Box met lade, nieuw, € 135 euro (gekregen)
    Kinderkamer van Babypark, nieuw, o.a. commode, ledikantje en garderobekast, € 499 euro (gekregen)
    Kinderstoel, nieuw, € 120 euro (gekregen)

Dus tja... Wij hebben gewoon heel veel mazzel gehad met lieve oma's en opa's en vrienden. Zelf hebben we ook veel gekocht hoor, veel rompertjes, kleertjes, badje + toebehoren, schoentjes en beddegoed enz.

Maar als wij minder geld te besteden zouden hebben, dan zou ik misschien ook wel wat 2e handse spulletjes kopen...

2. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ja dat zou ik doen, en zo hebben we het ook gedaan!

3. mvhvr

mvhvr Lid

13 jul 2008
    23
    0
    0
    Alleen de maxi-cosi zou ik zeker niet tweede hands kopen. Je weet niet wat ermee gebeurd is en hij is al gauw niet meer veilig. Veiligheid boven alles.

4. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Ik las dat je een matrasje nieuw moet kopen, dat begrijp ik wel.
    Weet iemand waar je niet al te dure maar toch een goed matras (ledikant) kunt kopen?

En over de maxi cosi, ik heb die van mij ook 2e hands gekocht waaraan kan ik zien dat die niet veilig is.
    Heb zelf geen auto, had hem meer extra erbij gekocht.
    En mocht ik eens met mijn vader in de auto meegaan, dat ik er een heb.
    Hij ziet er gewoon best nieuw uit, geen krassen niets.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Je weet gewoon nooit wat ermee gebeurd is, of die mensen al een aanrijding hebben gehad en er toch wat beschadigd is, dat is niet altijd aan de buitenkant te zien. Niet iedereen zal daar eerlijk in zijn bij de verkoop.
    Ik weet ook niet hoe oud de maxicosi is, maar ouder dan 6 jaar wordt afgeraden, het materiaal is dan gewoon broos en niet meer betrouwbaar.

Voor de rest, je kunt alles tweedehands kopen natuurlijk, doen zoveel mensen en er staan veel goede spullen op Marktplaats.

6. Lauraa87

Lauraa87 Actief lid

22 sep 2008
    180
    0
    0
    Overijssel
    Het is echt een nieuw model, weet het zo ook niet uit mijn hoofd.
    Is er één met spijkerstof zeg maar.
    Volgens mij was die een jaar oud.

Heb hem ook echt meer gekocht voor op de kinderwagen, en omdat ik in een flat woon met de trappen.
    Maar mocht ik eens met iemand met de auto meegaan, wil ik wel graag dat mijn wondertje veilig vervoerd word.
    Wist dit ook absoluut niet!
    Dat er dan nog veel 2ehandse maxi cosi's aangeboden worden, en er veel mensen zijn die er 1 kopen vind ik dan weer een beetje vreemd.

7. Emmy X

Emmy X Bekend lid

18 nov 2008
    895
    0
    0
    Zeker hoor, vooral meubeltjes gewoon 2e hands van MP of kringloop-winkel.

Het is niet alleen het geld wat zonde is, alles moet ook nieuw geproduceerd worden en de oude spullen gaan de verbrandingsoven in, doodzonde en ook belastend voor ons aardbolletje, dat wil je toch ook zo gezond mogelijk achterlaten voor je kleine.

Veel plezier met het zoeken naar spulletjes :D

8. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    2de hands wilt niet altijd zeggen Kapot en Onveilig. Ik had 2jaar geleden kinderwagen gekocht en werd niet zwanger. relatie ging stuk en heb kinderwagen weer verkocht. deze kwam dus net gloednieuw uit de winkel en zat nog geen stofje of haartje niks op. ook goeie spullen worden dus verkocht op markplaats. je moet alleen gewoon ff goed zoeken en dan kom je vanzelf wat tegen wat je bevalt. Kinderkamer 2de hands is niks mis mee. gewoon eigen matrasje kopen en meubeltjes goed schoonmaken en desnoods verfje erover heen. niks mis mee als je niet in het geld zwemt

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wij hadden geluk dat we een kinderwagen+maxicosi kregen van ons ziekenfonds.(maar in NL is dat denk ik niet)

Het kamertje hebben we gekocht bij babysuperstore (499, matras kregen we erbij), maar ik zou er niks mee ingezeten hebben om het 2e hands te kopen hoor!Alleen omdat we de wagen+maxicosi niet moesten kopen, konden we dus dit kamertje kopen. ;)

Maxi-cosi zou ik persoonlijk niet 2ehands kopen, omdat je toch nooit zeker weet wat er mee gebeurd is.

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb een kamertje op marktplaats gekocht voor 240 euro. Ben er blij mee.
    Kinderwagen hebben we wel nieuw gekocht. We hebben een bugaboo en die kost 750 euro met gratis voetenzak. Op marktplaats vragen ze er nog 500 euro of meer voor en dan heb ik toch liever nieuw...

Ik heb nu een mooie wieg gezien 2dehands.

Ik kan het trouwens best betalen, maar ik wil het niet :)

11. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hier ook alles 2-hands alleen het matrasje zelf niet en de kleding is tot nu toe allemaal nieuw. Maar... ik vind het dus ook onzin om alles nieuw aan te schaffen. Ik heb vroeger (vertelt mijn moeder nu, nooit geweten) ook alles 2e hands gehad toen ik baby was. Nou, je kunt het nog zien, not ;)

Prima doen hoor, lekker op Marktplaats kritisch rondneuzen. Gaan kijken naar de staat, veiligheid. Het product wat je koopt gewoon nieuw in een winkel gaan bekijken of op internet qua prijs en zo en dan 2e hands kopen.

12. famke84

famke84 Actief lid

21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja dat ken ik, wij krijgen ook echt heel veel van de opa's en oma's.
    kinderkamer krijgen we 23maart binnen en die krijgen we van mijn pa
    kinderwagen gekregen van mijn schoonpa
    en dan krijgen we komend weekend een box en verder worden we dood gegooid met spulletjes.
    mand met verzorginsproducten krijgen we kado van mijn stiefma

dus ook wij hebben veel mazzel met zulke lieve grootouders.

14. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    :D Super he! Dat scheelt echt al een heleboel!
    Zo kun je de spulletjes die je wel zelf nog moet kopen, weer ietsje duurder maken, omdat je in verhouding zoveel bespaart! :D

15. KimsKie79

KimsKie79 Actief lid

12 aug 2008
    160
    0
    0
    Secretaresse
    Flevoland
    :D Super he! Dat scheelt echt al een heleboel!
    Zo kun je de spulletjes die je wel zelf nog moet kopen, weer ietsje duurder maken, omdat je in verhouding zoveel bespaart! :D

Deel Deze Pagina