Hallo Even een vraag van een papa. Onze dochter van 8 maanden doet sinds gisteren af en toe langzaam de ogen open en dicht. Dit gebeurde nadat ze ongeveer 1,5 uur wakker was had net een broodje gegeten zat lekker op schoot todat we zagen dat ze langzaam dr ogen open en dicht deed. We dachten dat ze moe was maar op bed wilde ze niet. Even gewacht en ze deed het weer en toen ging ze wel slapen. Na haar slaapje was ze heel vrolijk en speelde ze lekker in de box. Gisteravond na het eten deed ze het nog eens ze was toen net een half uur wakker maar dat bleef toen bij 1x. Ze slaapt ongeveer 4 uur op de dag en gaat rond 20:00 naar bed en wordt om 6 uur wakker. Verder is ze overdag als ze wakker is een vrolijk meisje wat veel speeld in de box of in haar loopstoel rond rijdt. Herkennen jullie dat knipperen? Bedankt
Wat ik vergeten ben om te vermelden is dat ze ook regelmatig hoest/niest vaak met de hand over de neus wrijft en sinds 2 weken rode wangen heeft.
Het is lastig te bepalen of het hetzelfde is zo van papier af... Maar mijn zoontje knippert ook wel eens met zijn ogen, gewoon omdat dat een leuk "spelletje" is. Vond het ook vreemd, maar de kleine van een vriendin van me doet hetzelfde. Hier knijpt hij dan wel vrij hard zijn ogen dicht en open. Lijkt alsof hij aan het "testen" is wat dat met zijn gezichtsveld doet. Hij doet dit ook al enige tijd, maar ik denk niet dat hij dat met 8 mnd al deed. Maar iig wel voor het jaar.
Mijn dochter doet het ook, maar er nooit wat achter gezocht. Ik zie het als knipogen naar me, angezien ik dat veel naar haar doe. Zij is nu 9 maanden.
Oke bedankt we hebben het even aangekeken maar ze knijpt meer met haar ogen dan echt knipperen. Ze lijkt geen last te hebben van dr ogen dus zal wel iets nieuws zijn wat ze uitprobeer. Gaan voor de zekerheid even naar de dokter.
bij ons is het niet met de ogen dicht knijpen. Maar heel hard met zijn hoofd nee schudden dat ziet er ook raar uit. En schatert wel als hij stopt en kijkt dan met die glinster oogjes. Ik heb ook wel eens gedacht wat is dit nou weer. toen hoorde ik ook dat een kindje op kdv het doet. zullen ze wel van elkaar hebben geleerd. Zal wel het ontdekken zijn van zijn lichaam.
Ik denk ook dat het uittesten is, mijn dochter heeft ook een tijdje langzaam geknipperd, en nu is ze weer een paar maanden ouder en heeft ze ontdekt dat als je je vinger in je keel steekt, je lichaam reageert. Dus ik zit nu de hele dag met een kokhalzend kind. Ja knikken en nee schudden hebben we al gehad, heel fijn als ze dat doen met een mond vol hutspot..