tips om in te slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Behappy, 10 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    #1 Behappy, 10 feb 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 feb 2013
    Ik vroeg me af of jullie tips hebben en hoe jullie dit doen.

    Mijn dochter slaapt over de hele dag korte slaapje zn 3 kwartier tot een uur
    En heel soms 1, 5u.
    Als ze na een uur wakker word is ze dus niet uitgerust en begint ze na een half uur weer te mopperen en huilen.
    Dan leg ik haar weer op bed maar blijft ze huilen totdat ik bij der kom staan om der speen tegen te houden.

    Nachts slaapt ze gelukkig wel door maar overdag staat het nu in t teken van : wakker en slapen en boel huilen omdat ze dus gewoon over vermoeid is.
    We kunnen zelfs amper boodschappen doen of dit moeten we binnen een half uur doen.

    Nou zoek ik dus een beter ritme wat vooral bij haar aansluit.
    Hebben jullie tips zodat het misschien beter word zodat ze wat langer slaapt en dus wat langer wakker is en dus meer met haar kunnen spelen en doen ?

    Het is eecht een dame met veel pit en een eigen wil en dat laat ze nu al blijken.
    Ik heb ook al geprobeerd om helemaal in haar behoefte mee te gaan maar zelfs dan gaat t niet :(
    Ze is gauw overprikkeld ...
     
  2. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    Niemand een soort gelijk verhaal of een soort gelijk kind ?
     
  3. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Ja, mijn oudste dochter.
    Met het ouder worden ging het beter. Ze is nu 5 jaar en rust is nog steeds belangrijk voor haar. Anders raakt ze overprikkeld. Grappig dat je dat als baby al ervaart :) .

    Als baby werd ze bijna altijd binnen het uur wakker. Niet uitgerust. Vaak deed ik haar dan in de draagdoek, heb je een draagdoek? Dan sliep ze nog wel even. Vanaf een uur of vijf smiddags begonnen haar huiluurtjes en wilde ze veel en vaak drinken aan de borst.
    Zo rond 4 5 maanden ging het beter.

    Geef het nog even de tijd, veel baby's zijn rond de 3 maanden onrustig ivm regeldagen en sprongetje. Vaak gaat het een maandje later al beter. Het gedrag wat je noemt is niet vreemd voor een jonge baby met een prikkelbaar karakter.
     
  4. moi78

    moi78 Fanatiek lid

    19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hoi! Mijn kleine man sliep heel weinig toen hij zo klein was... Maximale slaapjes van een half uur.. Het werd langzaamaan meer, tot ik door had dat hij sochtends moe was, en smiddags ook.. Sinds hij 8 maanden is slaapt hij goed.. We begonnen met een slaapje om een uur of half 10, 10, en daarna een slaapje om een uur of half 2, 2... En elke keer was het een uur of 2 lekker slapen.. Vooral niet pushen, dat werkt tegen! Nu slaapt ie 1 keer per dag, na het middageten, en dan zo een 3 uur!
     
  5. Marvb

    Marvb Fanatiek lid

    17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op dit moment bij ons t zelfde... ging paar weken geleden beter.. nu weer korte slaapjes.. alleen afgelopen donderdag bij zijn oma niet wakker te krijgen;)
     
  6. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    Bedankt voor je antwoord !
    En idd ik merk het nu al, je merkt het gewoon gelijk zodra we weg zijn of zijn geweest dat het nog erger word.
    Ze is super nieuwsgierig maar tegelijkertijd word ze moe van al die prikkels die ze danop doet .
    Ze hheeft nu al een heel duidelijk karakter .

    Ik heb inderdaad een draagdoek en soms gebruik ik die , maar ook daar in is ze soms ontroostbaar . Ook dan ziet ze van alles om haar heen en word ze kwaad als ze er niet uit gehaald word.

    Fijn om te lezen dat het waarschijnlijk beter word.


    Waarschijnlijk blijft het een meisje dat gevoelig is voor prikkels en veel pit heeft maar ik hoop dat het wat minder word of dat we een betere oplossing ervoor vinden

    Ik probeer haar altijd met het t zelfde ritueel naar bed te brengen zodat ze er wat aan went.
    Ook slaapt ze nachts nog niet in haar eigen kamer want ze raakt dan echt totaal overstuur tot spugen aan toe.
    Nu zijn we wel overdag aan t oefenen met in haar eigen kamer slapen.
     
  7. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit klinkt mij bekent in de oren dus lees ff mee!!!
     
  8. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    Haha GELUKKIG voor mij ben ik niet de enigste..
     
  9. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is mijn dochtertje overdag ook nog heel moe na een slaapje en na een kwartiertje niet te genieten .
    Smorgens word ze vaak tegen half acht wakker krijgt ze de fles en gaat meteen weer erin ze word standaart wakker om tien uur en dan elf uur de fles en Half twaalf haar bed in ze slaapt dan tot één uur wat twee weken geleden twee uur was . Rond drie uur de fles maar als ze dan om één uur wakker is is ze nog heel moe .
    Breng haar vaak na een Half uurtje weer terug Half twee maar zodra ik haar weg leg is het al huilen .
    Speen wil mevrouw niet hebben helaas..
    Dus rond drie uur de fles dan tegen half vier erweer in.
    Dan is ze om vijf uur wakker voorheen zes uur weer hetzelfde liedje zeven uur fles en half acht achtuur in bed dan is er niks mee te doen .
    Ze is drie maanden en ook een pittig dametje.
     
  10. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Draagdoek! En lekker vaak aanleggen. Dat werkte bij ons het beste.
     
  11. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    @ladydd
    Ja precies de hele dag staat in t teken van naar bed brengen en blijven proberen.
    Ze te horen ook inderdaad een pittige dame !

    Hier zit er gelukkig qua flessen wel regelmaat in . Om 4 uur. Soms half uurtje eerder soms half uurtje later.


    Soms had ik gewild dat we een lekker makkelijk kind hadden hihi. Maar dit is ook wel een uitdating. Hopelijk word t gauw beter

    Vanmiddag heeft ze 30min gemopperd en gehuild uit eindelijk om 4u in slaap gevallen en nu slaapt ze nog dus wat dat betreft v voelt dit weer als een overwinning !
     
  12. Nyn

    Nyn Fanatiek lid

    14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Ik ben fan van inbakeren. En dan niet met puckababys ofzo, maar die pacco doeken. Bij ons echt het verschil tussen 3 kwartier of 3 uur slapen. Bij beide zoontjes. Maar dat moet je liggen. Net zoals een draagdoek.
     
  13. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    Ik baker haar al een tijdje in maar dan in de puckababy. Die andere ook geprobeerd maar dan is het echt dra-ma ze word dan onwijs kwaad en spuugd alles onder.
    Met de puckababy gaat t soms goed en soms niet
     
  14. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben haar ook vanaf 2weken ingebakerd met paccodoekken daarna in een woombi en nu slaapt ze in een slaapzak van de hema ben bang dat we te vroeg zijn met uitbakeren dus morgen is ff weer proberen in te bakeren.
    Hopelijk ligt het daar aan.
     
  15. Behappy

    Behappy Niet meer actief

    Hopelijk werkt dat ladydd !
     
  16. ladydd

    ladydd Bekend lid

    23 dec 2012
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft altijd wel gewerkt.. Maar uitbakeren ging zo goed..
    Maar toch misschien ni zo goed dat wij dachten .
    Ga het alleen sochtends en smiddags doen .
    Hou jullie op de hoogte..
    Fijne avond
    x
     
  17. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Het klinkt heel bekend. Hier werkte het beste om me niet zo te focussen op de tijden, en gewoon mijn dochter te volgen. Dat deed ze soms op een dag twee keer een slaapje van 45 min. Ja, dat was kort, maar ik ging niet de hele dag vechten en proberen om haar in slaap te krijgen. Bij de eerste vermoeidheidssignalen ging ze naar bed, soms sliep ze dan, soms niet, en dan haalde ik haar er gewoon weer uit. Totaal geen regelmaat dus, maar ik heb daar nooit een probleem van gemaakt. De dag verliep naar hoe zij zich voelde en ik plande al mijn dingen om haar heen. Boodschappen doen deed ik met de wagen, dan sliep ze meestal wel, en ik heb haar veel gedragen, dan was ze meestal rustig en kon ik toch wat doen.

    Inmiddels is dat verbeterd, ze heeft nu twee 'vaste slaapjes' op een dag, maar pas sinds een maand of 8. Ze slaapt nu twee keer op een dag, 1,5, a 2 uur.
     
  18. Behappy

    Behappy Niet meer actief


    Fijn dat t verbeterd is !

    Ik ben inderdaad ook vaak mee gegaan in de behoefte van J. Maar dan gaat t helemaal mis. Als t aan haar ligt slaapt ze de hele dag niet met t gevolg dat ze halve dagen gaat huilen.
    Die methode gaat hier dus niet echt op , ze heeft echt ritme en regelmaat nodig.
    Nu is t Alleen nog even zoeken naar t beste ritme.

    Soms best lastig allemaal hoor !
     
  19. ukoldaatje

    ukoldaatje VIP lid

    2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Hier nog altijd een probleem. En snachts slaapt hij ook sinds anderhalve maand heel slecht.

    Hij slaapt ongeveer 2 keer per dag 3 kwartier en thats it.

    Tot aan een maandje of 3 a 4 sliep hij overdag bij mij in de Bondolino, en snachts op mijn borst.

    Nu is hij continu verkouden, ziekjes, verkouden, op aan het knappen en hetzelfde riedeltje opnieuw...dus snachts is het ook pittig op het moment.

    Hij slaapt nu veel bij mij in bed. Dan slapen we in elk geval iets.
     
  20. Behappy

    Behappy Niet meer actief


    Gelijk heb je !
    Soms.neem ik haar ook bij me in bed maar ik probeer dat zoveel mogelijk te beperken.
    Nachts slaapt ze door in haar ledikant bij ons in de kamer maar in haar eigen kamer doet ze dat nachts vast niet ...helaas
     

Deel Deze Pagina