Mijn zoontje kan echt geen seconde stilzitten... Letterlijk. Heeft geen oog voor boekjes, want stilzitten.... Zelfs eten moet binnen een paar minuten gebeuren anders gilt ie net zolang totdat ie los mag. Hij wil dus ook niet knuffelen (hier heb ik me al bij neergelegd). Hij gaat maar door en gaat maar door. Het gaat de hele dag door, hij wil ook niet meer slapen, hebben we de grootste moeite mee om het voorelkaar te krijgen. Is dat normaal? Dat echt geen seconde rustig zijn? En dan bedoel ik het letterlijk, de hele dag druk en geen seconde rustig...
Geen idee of het normaal is maar herkenbaar is het wel. Hier ook jongen van 11 maanden die overdag lastig slaapt (vanaf het begin eigenlijk al) en met eten om de anderhalve minuut met een ander stukje speelgoed zit te spelen omdat dat er ander niks in gaat. Vanaf het moment dat hij wakker is tot het moment dat hij gaat slapen is het een energiebom. We noemen hem ook wel ons wervelwindje. Wel in 95% van de gevallen altijd vrolijk. Maar of het normaal is... dat weet ik niet..
Hadden ze hier ook allebei, jongste is bijna 2 en kan nog steeds niet stil zitten. Oudste kan nu echt lang rustig met bv Playmobil spelen, dus dat is wel goedgekomen
Heeft de oudste ook gehad. Op het slapen/buggy na. Overdag heel druk. Tv keek hij wel eens een paar minuutjes en dan was zijn interesse alweer weg. Niet willen knuffelen. Legde ik hem weg dan viel hij als een blok in slaap. Nu hangt hij sinds een paar maanden. En wil maar al te graag en vaak op schoot.
Hier ook een dreumes van 11 maanden. Is vaak ontzettend druk tijdens het eten, hij is dan echt baldadig. Zit te "springen" in z'n stoel, gooit alles op de grond wat hij in z'n handen krijgt. Buiten hebben we zo'n kubus kinderstoel staan, als we die niet tegen de tafel aan zetten zit hij zo te wiebelen dat de hele stoel van voor naar achter gaat. Wil wel rustig op schoot zitten een boekje lezen of tv kijken. Af en toe ligt hij rustig te duimen in de box.
Hier ook drukke dreumes! Altijd in beweging, rennen en springen en 101.000 duizend dingen ontdekken. Echt jongens-ding denk ik. Hij kan zichzelf er prima mee vermaken dus geloof niet dat t erg is. Hij wordt er wel moe van maar geeft er niet snel aan toe. Dus gaat standaard na de lunch naar bed. Soms voor 1.5u, soms voor 3u. Hanteren met naar bed gaan altijd vast ritueel, met gedag zeggen van spullen, boekje, liedje en lampje aan doen dat helpt duidelijk afbouwen. En rolluik dicht dus goed donker! Verder laten we m veel buitenspelen, kan hij lekker z'n energie kwijt. Ook stoeien, ballen gooien, helpen (3x trap op naar de wasmachine, zelf kleren in wasmand doen, dingen im en uit dozen laden etc) zijn lekker uitputtend. Hij blij met de activiteit, ik blij met de rust erna haha
Mijn dochter had en heeft dit ook. Ze is nu 4 en nog steeds niet de rust in haar kont. Zoonlief is wat rustiger, kan goed knuffelen enzo. Denk dat het wel normaal is hoor, er is zoveel te ontdekken op deze leeftijd.